Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry_22
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 20:05
Ik heb een probleem met het core unlocken van mijn AMD 550be.

Mijn systeem;
- Amd phenom II 550be
- MSI DKA790gx amd2+ (bios versie 1.9)
- 4 x 1 GB ocz
- xfx ati 4870

Ik heb het al een aantal keer geprobeerd maar zonder succes. Maar ik was een beetje aan het googlen toen ik deze site van msi tegenkwam http://uk.msi.com/news.php?news_no=7. Ik volg dus alle stappen precies als daar beschreven staat. Bij stap 3 staat er dat er bij CPU Core Control vier cores zichtbaar worden. Maar bij mij is dat niet het geval ik blijf maar 2 cores zien.

Heeft iemand misschien een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik kan er naast zitten natuurlijk, maar het kan ook gewoon zijn dat je cpu niet te unlocken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:37
nieuws: AMD's Phenom II X4 960T kan worden unlocked naar hexacore

Wat ik uit dat nieuwsbericht haal, is dat niet alle procs unlocked kunnen worden. Er zal natuurlijk ook een reden zijn dat die cores zijn uitgeschakeld. Ik heb cijfers gelezen van 1 op 4 die kan worden unlocked. Ik weet niet of dit ook het geval is bij de 550, maar ik schat zelf in dat er niet zo veel verschil zal zijn (hoewel dat dus een gok is).

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:54

Rannasha

Does not compute.

De 550BE en 555BE hebben een best goede kans om unlockbaar te zijn, omdat het productieproces inmiddels redelijk goed onder controle is. Maar het is nog steeds mogelijk dat de dual-core die je koopt ook daadwerkelijk maar 2 werkzame cores heeft. In dat geval is het jammer maar helaas.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry_22
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 20:05
Ja ik weet dat de kans bestaat dat de cores het niet doen. Maar zo ver ik weet heeft amd de 550be nooit geproduceerd als een echte duel-core maar altijd als quad met twee uitgeschakelde kernen. Dus het lijkt mij als ik de cpu unlock aanzet ik altijd die vier moet kunnen zien in de bios om te kiezen welke core ik wel in niet in wil schakelen.
Kan ook zijn dat ik ernaast zit hoor :P

[ Voor 5% gewijzigd door harry_22 op 20-04-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 13:40
Ik heb zelf ook een MSI DKA790GX met bios 1.9, dus daar zal het niet aan liggen.

Ik kan wel de 2 cores van mijn 555 BE unlocken. Je moet ACC op auto zetten, en dan unlock CPU ook op enabled zetten. Alleen unlock CPU aanzetten is niet genoeg.

Als dit niet werkt, dan zijn de cores schijnbaar echt kapot. Volgens mij is 3 op de 4 unlockbaar, dus je hebt ook geen garantie he.

[ Voor 6% gewijzigd door Stefanovic45 op 20-04-2010 13:20 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

harry_22 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 12:47:
Ja ik weet dat de kans bestaat dat de cores het niet doen. Maar zo ver ik weet heeft amd de 550be nooit geproduceerd als een echte duel-core maar altijd als quad met twee uitgeschakelde kernen. Dus het lijkt mij als ik de cpu unlock aanzet ik altijd die vier moet kunnen zien in de bios om te kiezen welke core ik wel in niet in wil schakelen.
Kan ook zijn dat ik ernaast zit hoor :P
Maar de kans is dat jouw cpu gewoon maar 2 werkende cores heeft en die andere 2 niet in te schakelen zijn. In dat geval houdt het dus op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3P4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-02 16:38
ik sluit me aan bij stefanvangelder, heb ook een msi dka790gx met bios 1.9 en als je het doet zoals hij zegt en dan geen core unlockt heb je dus pech.
Pagina: 1