Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10 07:33
Ik heb al het e.e.a. bekeken, maar kom er niet uit. Sommige rekenen per tijdseenheid, andere weer per KB/MB etc. met een mimum van 10 etc etc.

Ik heb een alarm, welke via IP doormeld naar de meldkamer. Echter als mijn kabelprovider storing heeft(ik heb geen KPN lijn hier in huis) krijg ik dus een melding van de meldkamer. Niet echt fijn :-)

Er is een oplossing, dat het systeem GRPS als backup gebruikt. Dus storing Ziggo--->enkel dan GPRS

Echter wil ik liever geen vast abonnement, en Ziggo is ook niet heel vaak down. Kortom ik zal weinig data verbruiken.

Hebben jullie een suggestie?

Heb al dualsim gevraagd, maar dat kan helaas niet. OF de ene Sim werkt OF de ander begreep ik :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Vodafone en Tmobile (en vast KPN ook) hebben prepaid UMTS/HSDPA/GPRS, dan moet je dus alleen even opletten dat je tegoed er niet doorheen gaat ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10 07:33
Ik heb hen gevraagd(nou ja Vodafone iig) maar er worden best grote blocks per keer berekend dacht ik? Ik bedoel al hgebruik je minder, er wordt altijd een groter block berekend.

Ik zoek (bij voorkeur, anders gewoon een van bovenstaande providers hoor) een provider die prepaid enkel afrekent wat verbruikt is.Het zijn begreep ik hele kleine IP packetjes nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:33
Koop gewoon een prepaid kaartje, dump er 20 euro op en ga met dat ding internetten. Je hoeft niet perse een blox af te sluiten. Dit is alleen voor groot verbruikers voordeliger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
meermarco schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:28:
Ik heb hen gevraagd(nou ja Vodafone iig) maar er worden best grote blocks per keer berekend dacht ik? Ik bedoel al hgebruik je minder, er wordt altijd een groter block berekend.

Ik zoek (bij voorkeur, anders gewoon een van bovenstaande providers hoor) een provider die prepaid enkel afrekent wat verbruikt is.Het zijn begreep ik hele kleine IP packetjes nl.
Ik neem aan, dat TS hier niet Vodafone Internet Blox bedoelt (9,50 per maand), maar het feit, dat Vodafone voor prepaid internet zonder Blox 75 cent per kwartier rekent zodra er verbinding wordt gemaakt, dus ook bij een verbinding van enkele seconden.

In zo'n geval is een prepaid simkaartje van KPN dus voordeliger, omdat slechts de daadwerkelijk verbruikte data berekend worden.
Voor T-Mobile geldt in grote lijnen hetzelfde, maar dan moet je wel instellen, dat verbinding gemaakt wordt via t-zones, de verbinding via Web 'n Walk kost (zover ik weet) een vast bedrag van 2,50 per dag, ook voor een paar seconden !

Overigens moet je bij prepaid de geldigheidsduur ook niet uit het oog verliezen, Vodafone moet eenmaal per jaar opgewaardeerd worden, KPN en T-Mobile zijn onbeperkt geldig, mits tenminste eenmal per jaar (KPN), respectievelijk half jaar (T-Mobile) gebruik gemaakt wordt van de aansluiting, waarbij dit bij T-Mobile met een korreltje zout genomen dient te worden : bij regelmatig gebruik zul je nergens last van hebben, maar ik heb bij weinigbellende bejaarde familieleden al enkele keren meegemaakt, dat ze al afgesloten werden door T-Mobile, nadat ze een maand of vier niet meer gebeld hadden.

[ Voor 21% gewijzigd door Marly op 20-04-2010 03:22 ]