(Applecare) Garantie issues

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jns1986
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-05 09:57
Omdat ik ontevreden ben over de service van Apple en graag jullie mening/suggesties/ervaringen zou willen weten over de service van apple open ik dit topic.

Sinds November 2009 ben ik in het bezit van de (high-end) iMac 21.5", kort na aankoop (maar te laat voor terugbrengen) kwam ik erachter dat deze een hoge piep toon maakt (high pitch noise) zoals beschreven op oa. http://discussions.apple....ssageID=11287919#11287919

Nu heb ik hem in daarvoor in December ter reparatie gestuurd (card services via applecare). Toen de mac weer werd afgeleverd kwam ik erachter dat er vingerafdrukken en haren achter het scherm zaten. Daarbij was het probleem met de pieptoon ook niet verholpen. Omdat ik hier geen genoegen mee nam heb ik toen nogmaals de mac ter repartie (zelfde reparateur) gestuurd met het dringende verzoek de mac met een schoon scherm af te leveren. Toen de mac voor de tweede maal werd afgeleverd waren de vingerafdrukken en haren weg, maar zaten er wel vlekken en een streep achter het scherm.

Wederom heb ik met applecare gebeld en gevraagd welke oplossing ze mij konden bieden. Hun antwoord was dat ik weer met card services een afspraak moet maken en dat er verder geen beleid is ten aanzien van niet goed uitgevoerde reparaties. Nu lijkt mij dat ik altijd met Apple te maken zou moeten hebben en niet met hun service providers als het op garantie aankomt. Ik zit natuurlijk niet te wachten op oneindig lange telefoongesprekken en het meermaals missen van mijn computer.

Wat zeggen jullie? Nogmaals ter reparatie sturen en het resultaat afwachten? Of toch meer op mijn strepen gaan staan en een nieuwe mac of geld retour te eisen/vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 11:38
Laten we beginnen met de vraag waar hij daadwerkelijk is aangeschaft? Apple.nl of een winkel in de buurt?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jns1986
Eiríkr schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:02:
Laten we beginnen met de vraag waar hij daadwerkelijk is aangeschaft? Apple.nl of een winkel in de buurt?
A-mac Utrecht, maar ivm Applecare en het daarbij behorende recht op on-site reparatie zijn de reparaties uitgevoerd door card-services.

[ Voor 7% gewijzigd door Jns1986 op 20-04-2010 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 11:38
Garantie claim je eerst bij de verkoper, in dit geval A-Mac. Zij hebben een eigen reparatie dienst maar ik kan me voorstellen dat je gebruik wilt maken van de onsite optie omdat je AppleCare hebt afgesloten.

Het is erg vervelend en vooral onprofessioneel dat een service provider als CARD die al jaren reparaties voor Apple uitvoert een Mac zo durft af te leveren. Ik vrees alleen dat Apple je nog een keer een onsite gaat aanbieden of de Mac langsbrengen bij je verkoper / andere service provider.

Indien je probleem daarna nog niet is opgelost zou je deze situatie misschien kunnen escaleren naar de klantenservice van Apple? Die kun je ook bellen of schrijven, zitten wel in Ierland.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jns1986
De klantenservice in Ierland had ik nog niet aan gedacht, ik heb voor nu besloten de aankomende reparatie nog even af te wachten. Het lijkt me dat als er nu weer iets misgaat er toch meer gedaan zou moeten kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:22

alienfruit

the alien you never expected

Ja, ik zal het ook in Ierland proberen daar zijn ze nog redelijk.Kan je van de mensen in de winkels of bij het Nederlandse AppleCare helpdesk niet zeggen. Alom drama.
Pagina: 1