[WIN7] VPN verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:42
Hey beste mensen,

allereerst zal ik maar vermelden dat ik me al rot gezocht heb (niet alleen op GoT maar ook lekker in google). Ik heb een pc'tje met gebruiker X. Gebruiker X is automatisch ingelogd. Middels een geplande taak wordt er een rasdial <servernaam> uitgevoerd die een VPN verbinding start. De geplande taak heeft meegekregen dat hij pas gestart moet worden als er een netwerk beschikbaar is en door moet gaan met het opzetten van die verbinding tot het gelukt is.

Tot dusver gaat alles perfect. Maar nu komt het probleem. Zodra ik mijn RDP open en verbinding maak met de pc via de vpn verbinding dan krijg ik het inlog scherm. Zodra ik inlog als gebruiker Y op de PC valt de verbinding weg en wordt de VPN uitgeschakeld. Inloggen als gebruiker X is niet wenselijk want de pc waar het om gaat wordt gebruikt voor narrowcast en mensen mogen dus niet mee kunnen kijken.

Ik heb met een hack mijn termsrv.dll gepatched zodat meerdere concurrent sessies mogelijk zijn. (http://digiex.net/computi...ndows-xp-termsrv-dll.html)

De vraag is eigenlijk, is er een methode om de VPN op te starten zodat deze niet aan een gebruiker gekoppeld wordt? Het lijkt er namelijk op alsof de VPN gekoppeld is aan de gebruiker X en zodra gebruiker X niet meer de actieve gebruiker is de VPN gekilled wordt. Ik wil dus eigenlijk dat zowel me internet als me VPN verbinding actief zijn zonder dat er gebruikers ingelogd zijn... OF zonder dat de vpn dood gaat als ik via RDP inlog met een andere user.

Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Als je een modem/router hebt met ingebouwde VPN functionaliteit zou je een VPN verbinding hiermee kunnen maken, bijvoorbeeld een Cisco modem i.c.m. de Cisco VPN client, maar er zijn genoeg andere merken die dit ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Niet echt een optie, op die locatie hebben we niets van onze eigen hardware liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandb
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-02-2024
Het lijkt mij alsof die hack niet goed werkt, en je gebruiker X afmeld, op het moment dat gebruiker Y aanmeld.

En bij mijn weten heeft rasdial een shell nodig (m.a.w. het kan alleen werken als een user ingelogd is)

Je moet eens kijken naar de FortiClient van Fortinet. Deze bestaat in legale gratis versie, en die kan je instellen dat hij de VPN opstart, nog voordat een user aanmeld.
Dan heb je die hack zelfs helemaal niet nodig.

http://www.forticlient.com/

Dit kan misschien een oplossing bieden voor je?
(Mocht je het installeren, doe dan best een custom install, en installeer enkel de VPN module, want anders doet hij ook nog AV en Firewall enzo erbij, en dat wil je waarschijnlijk niet)

[ Voor 19% gewijzigd door deandb op 20-04-2010 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Ik zal is kijken naar forticlient. Ziet er in eerste instantie al veelbelovend uit iig.!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Is het mogelijk om een VPN verbinding als een service te starten?

Ik heb nu met geplande taken me VPN verbinding laten starten d.m.v. rasdial, maar deze verbindt niet totdat er een netwerk beschikbaar is. Iets wat volgens mij niet gebeurt tot er een gebruiker inlogt. Nu kan ik de taak wel zo maken dat de verbinding gemaakt moet worden als er een netwerk verbinding beschikbaar is, maar zodra ik dat doe is de VPN weer verbonden aan een gebruiker heb ik het idee. Worden geplande taken altijd gekoppeld aan de gebruiker die ze maakt?
Pagina: 1