Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkprince1234
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-08-2021
28 februari heb ik een super mooie Sharp televisie besteld bij Apollo voor €1657,- inclusief verzendkosten en verwijderingsbijdrage.

Ik kreeg daarna direct al een emailtje met een bevestiging en omdat ik gevraagd had om een levertijd indicatie per email kreeg ik deze direct netjes erbij:
28/02/10 iDeal betaling (openstaand) Gelieve per email aan te geven wat de levertijd is van de gewenste producten.
--------------------------------------------------------------------------------

01/03/10 iDeal betaling (betaald) Uw bestelling is bij ons verwerkt. Op dit moment heeft Sharp moeilijkheden met het uitleveren van deze tv. Ik hoop dan ook dat u geduld heeft, de levering wordt eind maart / 1e week april.

Zodra wij een bericht krijgen omtrent de levering zullen we u hierover informeren om een bezorgafspraak te maken.

Met vriendelijke groet,
*snip*

Bezoekadres:
Korte Promenade 9 - 11
1315 HM Almere
Vervolgens gingen de weken voorbij en omdat ik nieuwsgierig was en de tv graag snel wilde hebben heb ik in de laatste week van maart gebeld. Het antwoord was deprimerend. De producent heeft leveringsproblemen, maar we verwachten de tv de eerste week van april binnen.

Toen ik niet werd gebeld voor afspraak voor een leveringsdatum/tijdstip heb ik de eerste week van april nogmaals gebeld. En nog steeds had de leverancier leveringsproblemen.

De weken gingen voorbij en uiteindelijk heb ik vandaag (19 april) nogmaals gebeld. De leverancier heeft nog steeds leveringsproblemen, er zouden slechts mondjes maat tv's de fabriek verlaten het ging om een kleine 6 stuks per dag. Ze zouden al met diverse leveranciers contant hebben opgenomen zonder resultaat.

Toen ik vroeg om een volwaardig alternatief was dit er niet! Verder kon de winkel mij niets meer vertellen dus heb ik het gesprek maar afgerond. Ik wacht al bijna 2 maanden op een product wat ik vooraf heb betaald en wat nog steeds niet leverbaar is.

Zijn er nog meer lotgenoten die dezelfde Sharp LC52LE705E led tv hebben besteld? *snip* Onnodig

Alvast bedankt!

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2010 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 19:54

NvM

Er zijn voor €1657,- genoeg volwaardige alternatieven lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doessie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-05 08:26
Tot aan 117 cm gaat het allemaal nog wel wat de leveringen betreft,daarboven valt het niet mee om een beetje op tijd te leveren is mijn ervaring ook.Dit gaat ook op voor een hoop andere merken trouwens.
Kijk of je je betaling terug kunt krijgen en mail Camerasuper uit Groningen eens(daar is'tie nog goedkoper trouwens)
Ik ben zelf voor het EU model gegaan bij Redcoon uit voorraad leverbaar(wel weer 140 euro duurder geworden vandaag zag ik zojuist),en krijg 'm morgen geleverd.
Nadeel is alleen dat ik een jaar extra garantie kwijt ben,maar dat neem ik voor lief.
Bij gebreken binnen de garantie wordt het toestel trouwens wel aan huis gerepareerd heb ik op papier toegezegd gekregen.
Succes met je beslissing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Deze gaat richting Shopping Forum aangezien het hier gaat om problemen met de levering en niet met hardware.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Doessie schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:10:
Kijk of je je betaling terug kunt krijgen...
Alleen als je de winkel in gebreke stelt. iDEAL kan je namelijk niet terugboeken aangezien je "bewust" de betaling hebt gedaan. Het wordt alleen moeilijk om de winkel in gebreke te stellen aangezien zij zich kunnen verschuilen achter de langzame fabriek. Desondanks; de moeite waard om te proberen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onzin, je kunt gewoon de koop ontbinden via de wet koop op afstand. Dan krijg je binnen x dagen je geld terug.

Edit: @ TS: zijn er andere winkels waar het product wel op voorraad is? Dan via bovenstaande manier je geld terug krijgen (kan best nog even duren) en daarna elders bestellen. Indien weinig tot geen zaken het model op voorraad hebben, dan kun je er donder op zeggen dat er inderdaad niet veel geleverd wordt.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkprince1234
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-08-2021
Ik stelde mijn vraag aan Sharp. Wat is er aan de hand met de levering, krijg ik het volgende terug:
Geachte heer Slootweg,

Hiermee bevestigen wij de ontvangst van uw e-mailbericht. Allereerst willen wij u danken voor de moeite die u genomen heeft om ons op de hoogte te stellen van uw verzoek of vraag.

U heeft een vraag over de levertijd van de Sharp LCD televisie LC52LE705. Het is correct dat deze televisie momenteel niet leverbaar is. Voor verdere informatie verwijzen wij u graag naar uw leverancier.
Sharp Electronics Benelux bv kan namelijk niet zien in welke levering uw bestelling zit.

Wij vertrouwen erop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Sharp Electronics Benelux bv
Met een volwaardig alternatief doelde ik op een LED tv die 100% LED is. Echt veel alternatieven heb je niet in die klasse of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je enige criterium is 100% LED dan is het misschien een goed idee om de jongens in LCD nog eens te verblijden met een 2e topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:32:
Onzin, je kunt gewoon de koop ontbinden via de wet koop op afstand. Dan krijg je binnen x dagen je geld terug.
Ow? Want elders op internet staat het volgende:
Wanneer gaat uw bedenktijd in?

Uw bedenktijd gaat in als u het product thuis krijgt. Koopt u geen product maar een dienst? Dan gaat de bedenktijd in op het moment dat u de dienst bestelt.
Er is nog niks geleverd. Verder is het al bijna 2 maanden geleden. En het volledige bedrag is voldaan middels een iDEAL betaling.

Wel is het mogelijk om beroep te doen op:
Uitvoeren binnen 30 dagen

Tenzij de consument en de leverancier vooraf anders afspreken, moet de bestelling binnen dertig dagen na plaatsing worden uitgevoerd. Als het bestelde goed of de bestelde dienst niet leverbaar is, moet de leverancier de consument daarvan op de hoogte stellen en eventuele betalingen binnen dertig dagen terugstorten.
Maar ook dat is twijfelachtig omdat in dit geval de leverancier indicaties krijgt van hun leverancier (de fabriek of de importeur).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I stand corrected, maar in dat tweede geval is de consument niet afhankelijk van de beschikbaarheid bij de leverancier hoor. Gewoon binnen 30 dagen leveren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax70
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Mijn bestelling (direct betaald) staat al sinds 12 februari. Er zou eerst begin maart geleverd worden. Ik werd keurig gebeld dat Sharp niet leverde en dat de planning eind maart/begin april zou zijn. Wederom niets.

Als er idd maar 6 per dag de fabriek verlaten dan is de wachttijd oneindig hoog lijkt me. Wel vreemd dat een toko als RedCoon ze blijkbaar wel kan leveren.. Helaas zijn er flinke spookverhalen rond deze laatste leverancier..

[ Voor 9% gewijzigd door rednax70 op 21-04-2010 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:57:
[...]

Ow? Want elders op internet staat het volgende:

[...]

Er is nog niks geleverd. Verder is het al bijna 2 maanden geleden. En het volledige bedrag is voldaan middels een iDEAL betaling.
De wet koop op afstand is bedoeld voor als het product niet bevalt, maar stelt duidelijk "zonder opgaaf van redenen". Je kan dan als winkel bij een wens tot ontbinding je poot stijf houden en toch uiteindelijk gaan leveren, of je verstand gebruiken en inzien dat iemand aan de bestelling houden uiteindelijk meer kosten gaat meebrengen omdat het product toch weer terugkomt. Een beetje common sense toepassen op de regels - daar heb je meer aan dan pogen je gelijk te halen op de letter van de beschrijving.

Daarnaast geldt standaard een leveringstermijn van 30 dagen. Als daar niet aan voldaan wordt kan je sowieso de koop ontbinden tenzij je vooraf expliciet akkoord gaat met een andere leveringstermijn. Je hebt daarbij niets te maken (zoals nooit) met de fabrikant. Jouw overeenkomst is met de winkel.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-06 13:20
Ik wacht ook nog steeds op mijn in begin maart bestelde 52LE705E. Ik heb wel de betaling uitgesteld tot het moment dat ze bij Apollo binnenkomen (zo afgesproken met de verkoper). Gisteren nog met Apollo gebeld en zij wisten mij te vertellen dat Sharp momenteel geen uitspraken (meer) doet aangaande levertijden, dus afwachten maar. Ik wacht nog even geduldig af want elders zijn die krengen toch al gauw een kleine 200 euri duurder ;-)

GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja ook van hetzelfde laken een pak, ook besteld, wacht al vanaf 3 februari dit jaar. Maar nog niet betaald hoor, dat doe ik pas als ie er is. De centen heb ik nu op de bank geparkeerd, als de rente zover is opgelopen dat ik een wel op voorraad zijnde kan kopen dan doe ik dat maar. Heb overigens ook dezelfde melding van sharp gehad als hierboven van Slootweg. Wachten maar. Ik vermoed dat de wereldkampioenschappen voetbal hier debet aan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax70
  • Niet online
Er zijn webshops waar ze (volgens vermelding op de betreffende sites, geen NL/EU modelopgave) direct leverbaar zijn. Op RedCoon staat een NL model (op inschrijving) en een EU model (direct leverbaar). Het lijkt er op dat Sharp NL gewoon niets geleverd krijgt, terwijl de rest van de EU volop kan genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of zou het wat met de speciale ziggo module te maken hebben die er op de LC52LE705E wordt meegeleverd??
Overigens inschrijven geeft natuurlijk dezelfde problemen en of die EU versie compatible is met nederland zou ik ook niet weten. Wachten maar weer. Of zou sharp nederland eens mee willen lezen en hier is wat meer zinnege antwoorden op willen geven, dan het bla bla verhaal uit de mail. We zijn toch niet dom. :(
Mij part laten ze die ziggo kaartmodule er maar af dan.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2010 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reageer alsjeblieft even ontopic of niet!

[ Voor 134% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2010 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax70
  • Niet online
Mij is verteld dat Sharp een bezoek aan apollo heeft gebracht. Daar zijn ook de leveringsproblemen van de 52le705e besproken. Sharp zegt er afgelopen maand slechts 4 te hebben gekregen. Ze zeggen uiteindelijk alle orders wel te kunnen uitleveren. Kortom, nog even geduld. Het toestel is ondertussen wel uit de prijslijst van apollo verdwenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan hebben wij er 2 van binnen gehad ;) zijn er zeker meer binnen gekomen hoor, alleen sharp bepaald wie er modellen krijgt, dus zitten ze te emmeren met de prijs op internet, en dat doen ze als ik de site bekijk, dan krijgen ze dus niets, of veel later dan de rest. bovendien heeft sharp nl nu alle distributie weer in eigen hand, hun enige andere distributeur kan ze niet meet leveren per 1 mei

wij leveren alleen nl modellen met 5 jaar garantie
Pagina: 1