[Windows 7] Links binnen windows werken niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdebokx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-04 11:19
Ik heb een laptop en een desktop met beide Windows 7 Enterprise x64.
Al een poos werken een aantal links binnen windows niet meer op m'n desktop maar ik was tot nu toe te lui om er achteraan te gaan. Sinds een week of 2 heb ik op m'n laptop echter hetzelfde probleem.

Wanneer ik bijvoorbeeld in m'n systeemvak op Power Options klik en vervolgens op "More Power Options", gebeurt er niks. Ik kan enkel hierbij komen via start>Control Panel> Power Options.
Hetzelfde geld voor meer links uit het Control Panel:
  • (Systeemvak) Power Options > Adjust Screen Brightness
  • (Systeemvak) Network Options > Open Network and Sharing Center
  • (Systeemvak) Action Center > Open Action Center
  • (Start menu) Computer > Properties (zou naar System uit Control Panel moeten verwijzen)
  • (Desktop) Personalize. Deze geeft een leeg error prompt (EXPLORER.EXE) met "No such interface supported". Als ik op gadgets klik, werkt het echter wel.
  • (Desktop) Screen resolution (zelfde als punt hierboven)
Ik kom er zojuist zelfs achter dat Personalization via geen enkele manier te bereiken is. Ook via het Control Panel > Display > Personalization werkt de link niet :(

Een zelfde prompt als de laatste 2 punten krijg ik wanneer ik muziek via Windows Media player af te spelen.
Als ik een mp3 open, start WMP wel, maar komt er een prompt met het pad in de titel en als foutmelding:
<file adress>
"No such interface supported".
[OK]

Ik heb al bij System Properties > Advanced> Environment Variables de path variabele vergeleken met een maat van me die dit probleem niet heeft en dezelfde windows versie heeft. Hier zat geen verschil in wat betreft de windows paths.

Kort samengevat: een paar handige shortcuts binnen windows werken niet. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Zou zeer gewaardeerd worden _/-\o_
Ik heb zelf al gekeken

[ Voor 4% gewijzigd door Rdebokx op 19-04-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Legaal?
2. Download eens een Nederlands taalpakket
3. Opnieuw installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Van de regen in de drup dus.

[ Voor 15% gewijzigd door Haaglander op 20-04-2010 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je toevallig zelf services uitgezet?
Heb je gerommeld in systeemmappen (dll's vervangen, bijv.?). Doe eens 'sfc /scannow' in een command prompt (als administrator)?

Het zou ook kunnen helpen om all dll's opnieuwte registreren met regsvr32 (moet je even een batchfile voor maken).

Ik zie overigens ook bij Google, iemand met hetzelfde probleem, maar die had Internet Explorer 7 op z'n Windows 7 geïnstalleerd (8)7), dus dat zal hier niet het geval zijn.

Check in ieder geval deze linkjes die ik gevonden heb met Google (had je ze zelf niet gevonden?)
http://social.technet.mic...5d-4691-90dd-ab41a05d26a2
http://social.answers.mic...25-451e-8211-0265a25f115b

[ Voor 38% gewijzigd door anandus op 20-04-2010 08:43 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdebokx
Hij is volledig legaal, dus daar zal het niet aan liggen. En hoezo zou een nederlands taalpakket kunnen helpen?
(en het is me al gelukg 3x linux te slopen, dus daar ben ik vanaf gestapt).

Maar in ieder geval bedankt voor de tips anandus, ik ga het eens proberen.
De links heb ik niet gevonden... Ik kon enkel dingen vinden over andere bugs of fouten met IE idd...
Er staat wel IE8 op, maar daar kom ik niet eens aan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reageer dan niet als je niks zinnigs te melden hebt, hier heeft de TS natuurlijk helemaal niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:56
Vreemd dat het zowel op je desktop als op je laptop is. Zijn er geen speciale instellingen of programma 's die je geïnstalleerd hebt op beide pc's kort voor de problemen?
Je kan ook altijd een system restore proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdebokx
Ik ben er gister achter gekomen waar het aan lag.
Ik heb de links die anandus had gestuurd doorgenomen en toen werd m'n geheugen opgefrist: ik heb IE7 Standalone geprobeerd te installeren (voor het devven van websites) en daar ging het fout. Ik had hem al langer op m'n desktop staan en heb hem inderdaad een aantal weken terug op m'n laptop geinstalleerd.
Het programma werkte niet eens, dus is het helemaal jammer dat het m'n pc's ontregeld heeft.

In ieder geval wilde de work-arounds van de links niet echt werken dus heb ik maar de 2e optie genomen die daar genoemd werd: windows dvd er in doen en een "upgrade" uitvoeren, waarbij hij eigenljik gewoon je bestaande windows enkel repareert.

Nogmaals bedankt voor de tips.
Pagina: 1