Wisselbestand Windows 7 Home Premium 64

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:31
Hallo,

Ik weet nog uit de XP tweak dagen dat ik het wisselbestand op een andere schijf dan mijn systeemschijf zette.

Ik draai sinds een paar dagen W7 64 Home Premium en vroeg me af hoe jullie dat doen. Ik zie nu dat het automatisch door windows geregeld wordt, maar zou het zin hebben om het wisselbestand op een andere schijf te zetten, en wat is dan een goede ratio als je 6gb i7 triple geheugen hebt draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:27
Uitleg van vista: http://www.howtogeek.com/...s-vista-paging-file-size/
Zo goed als het zelfde als W7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt er ook een beetje aan hoeveel werkgeheugen je beschikbaar hebt en wat je met je PC doet. Ik heb wel een page file maar die word (bijna)nooit gebruikt.

Kan hem niet zogoed uitzetten en op een andere schijf is bij mij dus onzin.

[edit]
Ik heb die van mij overigens op 500MB gezet met 6GB werkgeheugen en gewoon op de C: schijf.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Met 6GB wordt er denk ik niet zo veel hard gepaged, en is het eerste wat je kan stellen dat wat je ook met je pagefile doet, het allemaal niet zo veel uitmaakt.

Maar als je toch wil gaan spelen, zet hem eerst eens uit en kijk eens of dat goed gaat. Gaat het goed, dan kun je hem uit houden.

Op een andere schijf zetten heeft alleen zin als er A. ook echt hard gepaged wordt en B. die schijf evensnel of sneller is dan je OS schijf.

specs