Ubuntu 9.10 onstabiel?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik gebruik sinds kort Ubuntu 9.10. De eerste indrukken zijn goed:ik gebruik het graag en leer er graag over bij.
Toch heb ik enkele problemen ermee. Mijn systeem is al een aantal maal "gecrasht" nadat Ubuntu geïnstalleerd is. Met crashe bedoel ik: als mijn systeem gehibernate is en ik heropen mijn laptop zie ik alles erg vergroot, met groene lijnen over het scherm, etc. Dit gebeurt ook soms op willekeurige momenten.

Leuk is iets anders. Nu is één van de redenen dat ik naar Linux ben overschakelt de stabiliteit. Ik vind het dus raar dat ik vaak moet rebooten. Weet iemand aan wat dit kan liggen?

Een ander probleem dat ik heb is dat het typen niet zo goed herkend wordt. Terwijl ik dit bericht typ moet ik vaak een aantal keer op een letter drukken alvorens die geregistreerd wordt... Lijkt me ook niet echt normaal?

Voor de rest heb ik enkel goede indrukken over Linux, ik hoop dat jullie me te hulp kunnen komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat voor toetsenbord en grafische kaart heb je ? ;)
Welke drivers en kernelversie?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Het -klinkt- een beetje alsof er een kernelthread of mogelijk een proces gerelateerd aan X 100% CPU trekt, waardoor je laptop oververhit en keys traag worden afgehandeld.

Heb je al eens met top gekeken of je daar rare dingen ziet qua CPU-verbruik? Draaien de fans constant op hoge snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Als je voor stabiliteit gaat moet je toch niet de Beta(2) versie van een OS installeren ;)

Er komen dagelijks nog vele updates langs. Bij mij draait Lucid Lynx helemaal niet onaardig op een EEE 1000H, m'n grotere MSI Notebook en hier op de Windows 7 doos onder VirtualBox.

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-09 22:28
JeanLeGrand schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:33:
Als je voor stabiliteit gaat moet je toch niet de Beta(2) versie van een OS installeren ;)

Er komen dagelijks nog vele updates langs. Bij mij draait Lucid Lynx helemaal niet onaardig op een EEE 1000H, m'n grotere MSI Notebook en hier op de Windows 7 doos onder VirtualBox.
Euhmm... 9.10 is al lang stable (volgens Ubuntu's definitie dan. Debian mensen zouden zoiets 'testing' noemen, maar MS mensen zouden dit RTM+SP4 noemen :D en ja, 5 maanden is lang zat voor mij...)

Maar of standby en/of slaapstand werkt is volgens mij nogal afhankelijk van je bios/chipset/cpu/de rest. Op mijn dekstop met het goedkoopste moederbord dat ik kon vinden werkt standby voor geen meter, niet in Ubuntu en niet in Windows. Op mijn laptop (alleen Ubuntu) werkt standby perfect, maar een laptop-bios heeft natuurlijk meer focus op standby e.d. Misschien (wees voorzichtig) een bios-update?

En je toetsenbord schoonmaken kan helpen 8)7 Als je een extern toetsenbord probeert, heb je dan hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviepwr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-12-2012
ubuntu 9.10 is geen lts en zal dit qua stabiliteit ook nooit halen. Ik zou zeggen lekker nog een weekje wachten en upgraden naar de nieuwe lts 10.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
steviepwr schreef op woensdag 21 april 2010 @ 18:52:
ubuntu 9.10 is geen lts en zal dit qua stabiliteit ook nooit halen. Ik zou zeggen lekker nog een weekje wachten en upgraden naar de nieuwe lts 10.04
LTS is long term support en niet long term stable (https://wiki.ubuntu.com/Releases).

[ Voor 5% gewijzigd door Sallin op 21-04-2010 19:00 ]

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviepwr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-12-2012
Sallin schreef op woensdag 21 april 2010 @ 18:59:
[...]

LTS is long term support en niet long term stable (https://wiki.ubuntu.com/Releases).
nee dat is het ook inderdaad niet, maar de LTS releases zijn toch altijd veel stabieler geweest dan de releases met kortere ondersteuning.
Ik zit met hetzelfde probleem op een van mijn pc's het werkt gewoon niet erg stabiel. Debian draait veel en veel stabieler! En zo ook de 8.04.Sinds de installatie van de beta 10.04 van vorige week is het al vele malen beter!
Pagina: 1