Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Onlangs heb ik de voeding van mijn shuttle sn78sh7 vervangen. Ik ben overgestapt van een 300W exemplaar (pc60) naar een 500w exemplaar (pc63). Bij de installatie bleek dat de 4 pin power connector voor AMD processoren ontbrak.

Nu had ik een vage herinnering, dat die connector niet noodzakelijk was, maar alleen zorgde voor stabiele voltages. Nu vroeg ik me af of iemand hier weet of de nu nog te lanceren processoren voor am2+ of am3, die extra voeding nog aan vereisen of dat het een handige/goede toevoeging blijft voor de stabiliteit?

Ik heb tot op hede zelf nog geen problemen gehad met de stabiliteit. Echter wil ik proberen uit te vinden of deze shuttle, indien de bios het aankan, in de toekomst ook nog geschikt is voor de nieuwere AMD processoren. Daarnaast ben ik benieuwd naar de relevantie van die extram stroomplug, anders moet ik namelijk op zoek naar een converter kabeltje oid.

Totale hardware setup is als volgt:

Shuttle sn78sh7 (nividia 8200 chipset)
AMD 905e Phenom II x4
4 GB ddr2 6400
Hitachi 1TB
ATI/AMD 4850
DVD-RW

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Is niet echt een elektro-vraag tenzij je van plan was het kabeltje erbij te solderen ofzo :) Schopje naar PMG, daar staat 'ie iets beter denk ik.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Tegenwoordig is het wel aan te raden om deze gewoon aan te sluiten ja, en al baadt het niet, dan schaadt het niet. Ik zou voor een paar euro een molex » 4-pin adapter halen. Zie ook even de pricewatch: pricewatch: Merkloos 4-pins 5.25" Molex -> 4-pins ATX 12V verloop (35cm) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Sprite_tm schreef op maandag 19 april 2010 @ 15:10:
Is niet echt een elektro-vraag tenzij je van plan was het kabeltje erbij te solderen ofzo :) Schopje naar PMG, daar staat 'ie iets beter denk ik.
Ow sorry, ik had naar de kernwoorden gekeken van de verschillende hoofdtopics en kwam voeding tegen bij elektronica, zal de volgende keer wat verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:00
Ik weet niet zeker of het bij de e versies van de processor lijn van AMD noodzakelijk is, maar iig de normale intels hebben het zeker wel nodig, anders start de pc niet op.

Sterker nog, tegenwoordig zijn er al 8-pin varianten (waar 4-pin vaak toch nog genoeg is).

edit: volgens de site van shuttle: http://www.shuttle.eu/products/xpc-accessories/pc63/

4+4 pin 12V. Dit is een 8-pins EPS12V met een afneembaar 4-pins deel. Zal even een plaatje zoeken.

Zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://lib.store.yahoo.net/lib/directron/CPU-44.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door R.E. op 19-04-2010 15:38 ]

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Bij de installatie bleek dat de 4 pin power connector voor AMD processoren ontbrak.
Welke connector bedoel je precies, de 4pin P4 connector of de extra 4pin om van de 20pins ATX connector een 24pins te maken? De eerste is in bijna alle gevallen noodzakelijk, de tweede niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
R.E. schreef op maandag 19 april 2010 @ 15:29:
Ik weet niet zeker of het bij de e versies van de processor lijn van AMD noodzakelijk is, maar iig de normale intels hebben het zeker wel nodig, anders start de pc niet op.

Sterker nog, tegenwoordig zijn er al 8-pin varianten (waar 4-pin vaak toch nog genoeg is).

edit: volgens de site van shuttle: http://www.shuttle.eu/products/xpc-accessories/pc63/

4+4 pin 12V. Dit is een 8-pins EPS12V met een afneembaar 4-pins deel. Zal even een plaatje zoeken.

Zoiets:
[afbeelding]
Mijn 500w psu heeft nog wel een 2tal 8 pins over. Ik zal eens kijken of 1 daarvan toch niet te splitten is. Ik kan me namelijk haast niet voorstellen dat die een 4pins aansluiting voor het mobo ontbeert.

Me mompelt iets in de trant van, verder kijken dan neus lang is O-). Klik, onderaan pagina.

[ Voor 8% gewijzigd door Gizzy op 19-04-2010 16:17 . Reden: my bad ]

Pagina: 1