Koeler voor low profile videokaart (GTS 250)

Pagina: 1
Acties:

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:26
Ik overweeg een sparkle GTS250 videokaart te kopen voor in mijn HTPC. Nu las ik dat deze nogal heet kan worden en niet bepaald superstil is dus ben ik aan het zoeken of ik toevallig een andere koeler op deze kaart kan zetten...

Genoeg koelers te vinden maar de meest interessante (Thermalright HR-03, Arctic Cooling Accelero S1) lijken niet geschikt voor low profile kaarten. Als ik rond zoek kom ik vooral veel hits op 'low profile koelers' tegen en niet zozeer op koelers voor low profile kaarten.

Weet iemand of hier uberhaupt losse koelers op te zetten zijn? Tips/aanraders? Het moet ook een low profile koeler zijn overigens (lage kast) en eventueel 2 slots in beslag nemen is niet perse een probleem.

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-12-2025
Is een andere videokaart geen optie? Dan kan je bijvoorbeeld naar de Gigabyte GV-R485MC-1GI kijken, een passief gekoelde 4850. De 4850 presteert in veel gevallen nog net wat beter en van de GTS250. Een passieve gt240 kan ook. Ik neem aan dat je toch niet hardcore wilt gaan gamen op deze HTPC? En weet je zeker dat je wel een goede airflow in die htpc hebt voor een passieve videokaart in deze klasse? Veel koelers op grafische kaarten maken nauwelijks geluid bij idle. Er zijn niet voor niets maar weinig passieve modellen van kaarten op dit niveau. Zou je niet naar een simpelere, passieve kaart gaan kijken die gewoon het standaard werk als FullHD films doet?, of wil je ermee gaan gamen?

[ Voor 58% gewijzigd door I-Heine-I op 19-04-2010 16:58 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

waarom een 4xxx serie als de 5xxx serie er al is?
http://tweakers.net/price...gJaqZ8LkVWGSpR_D0QlWD3PDw

alle passieve low profile kaarten uit de 5xxx serie

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-01 14:50
Passief in een HTPC noem ik bij power videokaarten niet echt aan te bevelen.
Deze blokken worden zeer heet, en de omgeving ook (weinig tot geen airflow in case)
Hierdoor gaan componenten in de hotspot ook sneller slijten met tot gevolg dat je media pc ook minder lang meegaat.

De meeste actieve low profile videokaarten hebben ook een vrij klein koelblok, en mijn ervaring is dat de koelers erop ook vrij stil blijven(laag toerental). (mits je geen zware 3D games of zo gaat spelen)

Advies: eerst met actieve koeler proberen, daarna evt. koeler aanpassen. maar ik denk dat dat niet nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door rdfeij op 19-04-2010 17:00 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dat ligt eraan hoe je de term power kaart defineert.
De 5xxx serie is zeer zuinig in windows, maximaal 30 watt.
Dit is prima af te voeren met een passief koelblok, ga je een spel spelen dan zullen de fans harder moeten blazen om het koel te houden. Dit lijkt mij geen probleem aangezien hij onder normaal gebruik stil is.

• m0ridin
Thanks voor de reacties!

Een andere kaart, liever niet... Deze GTS-250 lijkt echt de snelste in zijn soort (low profile) en door mijn kast kan ik ook echt geen andere (normale) nemen.

Reden voor deze kaart is toch de mogelijkheid voor gamen, daarnaast wil ik de dolphin wii emulator draaien (nou is de videokaart daarvoor niet het belangrijkst, maar toch). Een andere kaart IS een optie hoor, maar het zou fijn zijn als ik een goede degelijke koeler op deze GTS 250 kan zetten :)

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07-2025
Die GTS250 passief blokken zijn toch immens groot?
Ik weet niet of die in je HTPC passen....

HD5450 lijkt mij de beste optie...

specs

• m0ridin
.Sjoerd schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:19:
Die GTS250 passief blokken zijn toch immens groot?
Ik weet niet of die in je HTPC passen....

HD5450 lijkt mij de beste optie...
Die GTS250 is niet passief, zit een ventilatortje op. Het enige is dat ie 2 slots in gebruik neemt maar op zich is dat geen ramp omdat ik de onboard audio van het moederbord wil gebruiken. Het gaat dus om deze:

pricewatch: Sparkle SXS2501024D3L-NM

HD5450 heb ik idd ook naar gekeken maar is toch echt een stuk minder qua performance...

[ Voor 7% gewijzigd door m0ridin op 19-04-2010 22:41 ]

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08-2025

Gnermo

All about that bass!

m0ridin schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:41:
[...]

Die GTS250 is niet passief, zit een ventilatortje op. Het enige is dat ie 2 slots in gebruik neemt maar op zich is dat geen ramp omdat ik de onboard audio van het moederbord wil gebruiken. Het gaat dus om deze:

pricewatch: Sparkle SXS2501024D3L-NM

HD5450 heb ik idd ook naar gekeken maar is toch echt een stuk minder qua performance...
Je hebt ook nog de 5570, die nog sneller is ook.

Misschien dat je zoiets als een Zalman VF700-AlCu er op knutselen, die heb ik ook al is op een 4870 gezien. 8)7

Probleem opgelost.

[ Voor 12% gewijzigd door Gnermo op 20-04-2010 10:14 ]

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Alleen is die kaart actief gekoeld door een klein ventilatortje dat waarschijnlijk een pokkeherrie maakt...

Edit: Ik neem aan dat de TS een htpc-behuizing heeft waarin alleen low-profile kaarten passen, dus een VF700 past waarschijnlijk niet. Zover ik weet zijn er geen aftermarket heatsinks voor low-profile videokaarten.

[ Voor 50% gewijzigd door Joep op 20-04-2010 10:16 ]

• m0ridin
Die HD5570 is volgens mij niet sneller dan de GTS-250 hoor... Uit een review van de GTS-250 blijkt dat die sneller is dan de GT240, welke de HD5570 weer verslaat (in een andere review).

Maar ben inderdaad bang dat er geen aftermarket cooler voor beschikbaar is, misschien dat ik kijk of ik het ventilatortje ervan kan vervangen door een grotere zodat hij in ieder geval wat minder lawaai maakt (en wie weet wat koeler kan blijven).

Oh, en idd... in mijn HTPC kast kunnen echt alleen low profile kaartjes helaas.

[ Voor 8% gewijzigd door m0ridin op 20-04-2010 11:11 ]

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-01 14:50
Joep schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:14:
Alleen is die kaart actief gekoeld door een klein ventilatortje dat waarschijnlijk een pokkeherrie maakt...
dat is een aanname, wij installeren de 250 al in onze silent systemen, en zolang niet zwaar belast zijn deze stil genoeg.
(met zwaar bedoel ik 3d gaming, dvd/hd playback is niet zwaar voor een videokaart)

• m0ridin
rdfeij schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 11:15:
[...]

dat is een aanname, wij installeren de 250 al in onze silent systemen, en zolang niet zwaar belast zijn deze stil genoeg.
(met zwaar bedoel ik 3d gaming, dvd/hd playback is niet zwaar voor een videokaart)
Hmmm, dat zou prima zijn. Als ik game (niet het hoofddoel van die htpc maar leuk als het kan) dan zal ik er toch geluid bij aan hebben en is fan-geluid niet zo'n punt...

Hoe dan ook, hopelijk de GTS-250 snel binnen.

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08-2025

Gnermo

All about that bass!

m0ridin schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 11:11:
Die HD5570 is volgens mij niet sneller dan de GTS-250 hoor... Uit een review van de GTS-250 blijkt dat die sneller is dan de GT240, welke de HD5570 weer verslaat (in een andere review).

Maar ben inderdaad bang dat er geen aftermarket cooler voor beschikbaar is, misschien dat ik kijk of ik het ventilatortje ervan kan vervangen door een grotere zodat hij in ieder geval wat minder lawaai maakt (en wie weet wat koeler kan blijven).

Oh, en idd... in mijn HTPC kast kunnen echt alleen low profile kaartjes helaas.
Check de specs dan, ze komen overeen. De ene videokaart is met bepaalde programma's sneller dan de andere, zie Physx o.i.d.

Van de 5570 krijg je geen spijt, je wil een HTPC toch? Dan heb je die Sparkle echt niet nodig voor alleen films / tv. Als je er nog op wil gamen af en toe (en dit geldt toch alleen voor af en toe) kan je de case ook openmaken en een andere videokaart erin prikken voor nood 8)

• m0ridin
Whehe, als alles eenmaal staat wil ik echt weer niet die case eruit halen om hem open te maken. Die HD5570 was zeker ook een optie maar aangezien de GTS-250 toch echt net dat beetje sneller is en ik hem voor een tientje meer kan kopen lijkt me dat toch net de betere keuze..

Tuurlijk, voor alleen films kijken (niet eens tv, heb ik een digitale tv hd recorder voor) heb ik idd geen kaart nodig. Daar voldoet zelfs de i3 530 IGP die ik heb voor... Maar om toch een spel te KUNNEN spelen (vanaf de bank op de mooie tv) is een degelijk videokaartje toch wel fijn.

Als je naar de prijs kijkt heb je een redelijk tot leuk kaartje voor 4 tot 7 tientjes. Nu dus voor iets meer een echt degelijke kaart. Enige punt is eventueel het lawaai en de hitte maar als lawaai alleen een issue is als ie compleet stressed is dan vervalt dat probleem ook weer. (En de hitte, gewoon zorgen voor een goede airflow).

Maar thanks in ieder geval voor de reacties allemaal :)

• m0ridin
Gnermo schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:54:
[...]

Check de specs dan, ze komen overeen. De ene videokaart is met bepaalde programma's sneller dan de andere, zie Physx o.i.d.

Van de 5570 krijg je geen spijt, je wil een HTPC toch? Dan heb je die Sparkle echt niet nodig voor alleen films / tv. Als je er nog op wil gamen af en toe (en dit geldt toch alleen voor af en toe) kan je de case ook openmaken en een andere videokaart erin prikken voor nood 8)
Hmmm, moet je wel gelijk geven dat qua energieverbruik in verhouding tot de prestaties de 5570 misschien toch de betere keuze is. Daar had ik wat beter naar moeten kijken, ah well... Kan altijd nog switchen ;)
Pagina: 1