Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElineK
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 19:00
Ik heb een laptop van Acer ter reparatie, moet opnieuw met xp geïnstalleerd worden. De interne dvd speler doet het niet, en booten vanaf een externe dvd speler met usb gaat ook niet omdat er niet geboot kan worden via usb.

Wel kan er geboot worden via floppy en een netwerk. Nu is de vraag, kan ik de laptop laten booten via mijn eigen pc, zodat ik de pc als server kan gebruiken en dan ook de dvd speler in mijn pc kan gebruiken om windows op de laptop te zetten?

Andere optie's zijn ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:41
Moet dan wel een bijzonder antieke laptop zijn als deze niet van usb(stick) kan booten. Maar andere opties zijn om de hd even in een andere pc te hangen (via usb converter bv), de setup bestanden op de hd te kopieren en bootable te maken (setup nog niet starten) en dan weer terug hangen. Andere optie voor booten via netwerk is een RIS/WDS server (Windows server nodig) op te zetten, of via een opensource alternatief, hiervoor is een Samba server geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matery
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 16:49
Kan je niet booten omdat er geen usb poorten aanwezig zijn of omdat die optie er niet is?

Als er wel USB poorten aanwezig zijn kan je ook even kijken naar een BIOS update, misschien dat je daarmee wel de optie krijgt om van USB te booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 18:59

BHQ

Hmm, wellicht een net bootdisk (er is er eentje met geïntegreerde drivers die automatisch je netwerkkaart herkent, even Googlen) icm. een netwerk share waarop de installatie CD staat? Die mount je dan als schijf. Met een beetje geluk is het bijv. een programma wat een image terugzet, dat zal je dan wellicht uit dos kunnen starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Windows Clients :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ElineK schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:26:
Ik heb een laptop van Acer ter reparatie, moet opnieuw met xp geïnstalleerd worden.

Wel kan er geboot worden via floppy en een netwerk.
[search=XP installatie via netwerk]
[google=XP network install]
En daar komt niks nuttigs uit tevoorschijn? :)

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 20-04-2010 08:34 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1