Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus wat ik wil, maar niet voor elkaar krijg. Het leek mij iets heel simpels, maar ik begin nu te twijfelen of het wel mogelijk is.

Ik heb een DVD speler, waar origineel ook een surround set bij inbegrepen was. Die surround set heb ik niet meer, maar de DVD speler wel. Wat ik dus wil is dat het geluid, als ik een DVD af speel, gewoon door m'n tv speakers komt.

Ik heb gewoon de rode en witte tulpstekkers in de audio in gedaan op de tv. Verder zijn er geen (geluid)stekkers om aan te sluiten.

Dit moet toch gewoon kunnen? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de dvd speler wel een audio uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat dacht je van een scart kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:58
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:05:
Ik heb gewoon de rode en witte tulpstekkers in de audio in gedaan op de tv. Verder zijn er geen (geluid)stekkers om aan te sluiten.
Waar heb je die andere kant van de stekkers gelaten? Die zouden dan in de audio-out van de DVD-speler moeten, mits die aanwezig is...

Post anders eens het type van de DVD-speler of foto's, dat zegt soms meer dan duizend woorden :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mja, heel stom van me idd. De kabels gaan van audio in naar audio in en dat gaat niet werken natuurlijk. Er zit ook geen audio out op de dvd speler, dus ik begrijp dat het niet mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Hoe sluit je nu de dvd-speler aan op je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 17:23
Hij zou zoals hierboven reeds gezegd is via de scart wel signaal moeten sturen. Maar de vraag blijft hoe heb je hem nu aangesloten? Sommige dvd spelers moet je in het setup menu de geluidsuitgang zetten. Je zou daar nog naar kunnen kijken.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:16:
Hoe sluit je nu de dvd-speler aan op je tv?
Enkel door middel van een scart kabel van de AV out naar de tv.

Dit is het type: JVC TH-A25

EDIT: Ik heb ook weleens gehoord dat het aantal pootjes van de scart kabel bepalen of het ook een geluidssignaal door stuurt. Zou het daar nog aan kunnen liggen?

Alle geluidsopties van de dvd speler heb wel zo'n beetje gehad volgens mij, maar ik zal nog is even dubbel checken.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik kan me voorstellen dat de DVD-speler een optie heeft om enkel digitaal uit te sturen, zodat je met scart niet eerst je TV/DVD-speler hoeft te muten als je een DVD'tje kijkt, omdat het geluid over de stereo gaat.

Met een scart-kabel werkt dit gewoon out-of-the-box. Dus je zou eens in de opties van de DVD-speler moeten kijken dunkt me.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Dat is een Video-recorder volgens de site?
SCART zou kunnen lukken mits alle pinnen die nodig zijn ook worden ondersteund. Hier hebben we op zolder ook nog een LG DVD-speler liggen waar de SCART uitgang alleen beeld doorstuurt. Audio moet gewoon via speakers die je op het apparaat aan moet sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FeaR1986 schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:25:
[...]

Dat is een Video-recorder volgens de site?
Haha, ik keek op het verkeerde instructieboekje. JVC TH-A25 is het type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
SCART gaat ook niet lukken. Uit de manual:
De SCART aansluiting op het achterpaneel wordt met “AV OUT” aangegeven. Deze aansluiting is echter als video-uitgang ontworpen en er worden derhalve geen audiosignalen via deze aansluiting uitgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
FeaR1986 schreef op maandag 19 april 2010 @ 15:00:
Dan wordt het wellicht tijd voor een nieuwe DVD speler van 20 euro die wel een SCART kabel ondersteunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FeaR1986 schreef op maandag 19 april 2010 @ 15:00:

[...]
Thank you! Dan weet ik genoeg.

Anderen ook bedankt!
Pagina: 1