Google docs - documenten koppelen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Met Google docs zou ik graag de som van de verkoopresultaten uit verschillende projecten willen samen in 1 verzameldocument. Het gaat hier dan om de omzetten die rechtstreeks worden weergegeven in een ander docsbestand.

Kortom kan je gegevens doorlinken?

groeten Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik weet niet of ik je situatie en vraag goed snap. Doorlinken is een URL maar dat bedoel je vast niet. En welke 'applicatie'; spreadsheet?

Het is nodig om wat specifieker te zijn en duidelijker aan te geven waar je vast loopt. Wat is je huidige code / waar loop je vast?

offtopic:
Zie ook je vorige topic waar we moesten navragen wat nu eigenlijk de situatie is. Misschien verstandig om Het algemeen beleid #topicplaatsen en/of een aantal andere topics te lezen om te zien wat de bedoeling is op GoT.

Ik zie dat je na Grondwaarde berekenen nooit meer terug bent gekomen en dat je daar nooit de moeite hebt genomen om feedback te geven. Ook dat is niet echt netjes tegenover de mensen die er met je meedenken. Zowel vooraf duidelijker zijn over situatie & oplospogingen en achteraf feedback geven (al was het maar 'ik geef het op') zorgt dat dat mensen eerder zin hebben om met je mee te denken ;)

Als het over spreadsheet gaat, dan staat een antwoord in de helptekst (Google Docs › Help articles › Google Spreadsheets › Working with Data › Formulas › Cross-workbook references) :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:34

Reptile209

- gers -

In aanvulling op F_J_K denk ik dat de help voor Linking data between sheets ook nog wel nuttig is (je moet blijkbaar je sheets publiceren om dit te laten werken, zie link). Of dat publiceren nou iets is waar je op zit te wachten als het om 'verkoopresultaten' gaat, betwijfel ik... :).

[ Voor 18% gewijzigd door Reptile209 op 19-04-2010 14:35 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgende vragen zal ik duidelijker uitwerken.
Excuses voor het laten van de situatie in grondwaarde berekenen.

Deze topic kun je sluiten. Ik heb de kruisverwijzingen gevonden. Dank daarvoor

Het betreffen verschillende spreadsheetbestanden die in een ander spreadsheet samenkomen.
Komt erop neer dat we middels dit spreadsheetbestand de totale omzet kunnen tonen tijdens directie overleg zonder dat er verschillende spreadsheets dienen worden geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@reptile: intern zijn de bestanden gedeeld.

Ook jij bedankt voor de aanvulling.