ICQ "uh-oh" botst met MP3 onder linux??

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Ik heb sinds 2 dagen de Mandrake 7.2 distro op m'n systeempje staan en ben erg blij dat ik het spul na wat gepruts draaiend heb :P. Er zijn echter een aantal zaken waar ik als Newbie nog niet achter ben. Eén daarvan is het volgende:

Bij het afspelen van mp3's onder een winamp-kloon in Gnome en het gelijktijdig gebruik van Licq doet zich het volgende voor:
- Op het moment dat een nieuw bericht binnenkomt wordt 't bijbehorende geluid "UH-OH" :D pas afgespeeld NADAT m'n mp3-tje is afgelopen (dat kunnen een heleboel "uh-oh"-tjes achter mekaar worden)

Ik heb 'n Creative CT5880 :? onboard soundchip, Audio Codec '97 compatibel.

Hoe stel ik deze zwik zo in dat 't geluid simultaan afgespeeld wordt?

(newbie-level antwoorden worden erg gewaardeerd :))

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

Tja, hoe het met linux zit weet ik niet, maar als je gewoon winamp in windows hebt kun je de output-plugin op directsound zetten.
Misschien dat dat bij jou ook kan. Maar dat zal wel niet. Sorry, ben geen linuxer.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• sjibbie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 13:24
volgens mij kan in linux slechts 1 progje je sound-device gebruiken, het andere progje moet dus wachten tot progje 1 (je mp3-tje) je sound-device vrijgeeft

Screw you guys... I'm going home.

• mth
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02-2025

mth

Er bestaat sound daemons die geluid van meerdere programma's mixen zodat het over 1 geluidsuitgang afgespeeld kan worden. Voorbeelden zijn ESD (Enlightened Sound Daemon) en Arts (zit bij KDE2). Voor XMMS (bekende MP3 speler) bestaan output plugins voor beide. Als je LICQ dezelfde sound daemon kan laten gebruiken, is je probleem opgelost.

"This is the noise that keeps me awake."