Nieuwe (surround) headset kopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 23:25
Ik ben op zoek naar een nieuwe headset, liefst eentje met surround.
Budget zit rond de 50-70. Een uitschieter naar 100 euro zou kunnen, maar dan moet het wel gerechtvaardigd zijn.

Ik game op een laptop, dus de geluidskaart is niet geweldig. Dus een USB aansluiting lijkt mij het beste (dacht dat ik gelezen had dat er dan een chip in de headset zit).
Ik speel vooral WoW, maar ik heb laatst ook BF:BC2 gekocht en daar mis ik het geluid van de omgeving gewoon, de intensiteit etc. Hiervoor wil ik ook graag een headset met surround sound.
Maar ik luister ook graag muziek, en dan vooral trance/dance/house.

Ik heb een tijdje terug rondgekeken op internet en ik kwam de volgende headsets tegen:

Creative Sound Blaster Arena Surround --> prijs 100 euro
Creative website

Plantronics GameCom 777 --> prijs 70 euro
Planetronics website

Raptor-Gaming H2 USB --> prijs 70 euro
Raptor website (directe link werkt niet)

Speedlink Medusa NX 5.1 Gaming Headset
Speedlink website
Pricewatch

Dit zijn de headsets die ik zo snel kon vinden. de prijzen zijn afgerond en heb ik bij alternate vandaan, want ik kon ze niet vinden in de pricewatch (op de medusa na). Waarschijnlijk kan ik die headsets wel ergens goedkoper krijgen.

Zelf zit ik te neigen naar de raptor/medusa, omdat ik daadwerkelijk kan vinden dat er meerdere boxen in de headset zitten. Terwijl het bij de rest maar een beetje gokken is of dat inderdaad het geval is.

Nu weet ik niet of er meerdere zijn (ja de G35 en Megalodon maar liggen buiten budget) die ik heb gemist.
Maar welke headset is het best, handigst etc??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier hebben we vraag en aanbod voor

[ Voor 82% gewijzigd door teacher op 19-04-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
Koop liefst wel geen set met meerdere drivers per oor om surround achtig geluid te creëren (want die speakers zullen dan voor die prijs niets waard zijn). De meeste nieuwe zijn denk ik gewoon stereo headphones met een chip die Dolby Headphone gebruikt om ruimtelijk geluid te maken.

Misschien tweedehands gewoon een hifi headphone kopen en een geluidskaart (externe met usb) die Dolby Headphone aanboord heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 23:25
Dank je voor dat advies. Nooit aangedacht om een externe geluidskaart te gebruiken. Moet ook zeggen dat ik niet wist dat die er waren :P

Maar dan zal ik daar ook eens naar kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 13:34
een surround headset werkt ook niet bij iedereen even goed (het surround gevoel) vaak klinken ze ook nog eens ruk omdat er hele kleine speakertjes gebruikt worden, ik zou ook voor een andere headset gaan, eventueel met leuk extern geluidskaartje (x-fi go! ?) al denk ik dat je met jouw budget beter alles in een fatsoendelijke stereo headset kunt steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Dolby Headphone is zeer goed. Ook getwijfeld, maar ik heb zo'n los JVC/Victor adaptertje uit Japan laten komen en gebruik die in combinatie met een Sennheiser 555.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
ik zit eigenlijk met precies hetzelfde verhaal van een uitschieter naar de 100 zou kunnen.
ik plug m in op de pc maar ik maak nu nog gebruik van de standaard onboard geluid.
wat is nu het grote verschil tussen headsets met een usb aansluiting en gewoon jack.

worden usb headset in sommige of zelfs alle geleverd met een eigen stukje versterker/geluidskaart.
en in hoevere heeft een geluidschip nog invloed op een op usb aangesloten audio toebehoren.

als ik in de toekomst een goede geluidskaart neem doe ik er dan verstandig aan een headset te kopen met jacks ipv usb, of zijn de usb varianten zo goed versterkt of dergelijke dat deze helemaal geen overige versterking nodig heeft?

een vrij resente test maar ik mis hier toch echt de Creative Sound Blaster Arena Surround: http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnZmpwZGaa/Vergelijkingstest_15_headsets/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herr_tol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 23:18
De arena is voor 65 euro bij 4launch te bestellen, ex verzendkosten

There are only 10 types of people in the World: Those who understand Binary, and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roper
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-09 22:06
Ik zat te denken aan een Tritton AX 720, voor m´n ps3 dan. Maar een Tritton AX PRO lijkt mij persoonlijk geweldig.
Pagina: 1