Mijn ouders hebben sinds kort een laptop, een Toshiba L500 1R3 met Windows 7 (specificaties). Deze dient voornamelijk het doel om in de huiskamer draadloos te kunnen internetten. Hij lijkt echter een vervelend probleem te veroorzaken. Elke keer als de laptop in kwestie opstart, lijkt deze het hele netwerk te laten crashen. De andere laptops, allemaal met Windows XP, kunnen dan niet meer op internet. Als ik dan de router (Linksys WRT110) en de modem (standaard Ziggo, Motorola) reset en een minuut wacht, krijgen alle laptops een werkende draadloze verbinding, geen probleem. Maar ja, als mijn ouders telkens de hele boel moeten resetten, maakt dat de drempel om te computeren niet lager. Wie weet raad?
Het zou heel goed kunnen liggen aan de "nieuwere" technologie waar je Toshiba gebruik van maakt. Namelijk het Wireless N protocol. Hierdoor kan het zo zijn dat je router eerst alleen G uitzendt en ineens over moet schakelen naar N. Dit kan voor soms vreemde situaties zorgen. Een goede oplossing hiervoor kan zijn om het wireless N protocol UIT te zetten in je router. Dit heb ik in het verleden in ieder geval gedaan.
Succes!
Succes!