Verwijderd

Topicstarter
2 maanden geleden, de dag voordat voor mijn werk 1.5 maand naar het buitenland moest, stopte mij PC er mee. Ik deed mijn PC aan maar geen beeld. Het lampje van het beeldscherm bleef knipperen (hij kreeg geen signaal). De pc zelf sloeg wel aan; alle fans begonnen te draaien, geen rare geluiden of iets dergelijks. Alleen lampjes op mijn Crossair geheugen brandde niet van groen tot rood, maar alleen het middels lampje(oranje) brandde op beide bars.

Wat heb ik toen geprobeerd:
- andere monitor;
- Ander geheugen;
- Bios reset;

Maar het mocht niet helpen. Ik dacht "ik zie het over 1.5 maand wel als ik terug ben". Tot mijn verbazing deed hij het gewoon weer toen ik terug kwam. 2 weken probleemloos, nu weer hetzelfde probleem; wel aan, alle fans gaan draaien, alleen het oranje lampje op het geheugen brand, maar geen beeld (signaal).

Een beetje basis kennis heb ik wel, maar meer oplossingen kan ik niet bedenken. Ik heb de troubleshooter op het forum geraadpleegt en wat posts gescreend op zelfde problemen, maar kan het zo niet vinden. Ik denk zelf aan de voeding die zijn langste tijd heeft gehad, zeker omdat hij het opeens wel weer deed bij terugkomst. Dus denk niet aan een defect op het mb, maar het kan net zo goed wat anders zijn.

Iemand een idee?

Alvast bedankt,

Joost

ps. de oranje lampjes van het geheugen is tijdelijke, daarna brand er helemaal niks meer

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2010 12:15 ]

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
Wat ik even niet terug lees in je verhaal zijn de exacte specs van je machine. Belangrijkste hierin is denk ik wel een losse graka of een intergrated (via het moederbord).
Goed dat je in ieder geval ander ram geheugen hebt geprobeerd. Daar zet ik eigenlijk altijd mijn geld wel op in maar die kunnen we uitsluiten als ik het goed begrijp :)

Lees graag je antwoord.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:26
Dit soort problemen duiden in mijn ervaring vaak op een voeding die brak begint te worden.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

Topicstarter
scenix_ schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:56:
Wat ik even niet terug lees in je verhaal zijn de exacte specs van je machine. Belangrijkste hierin is denk ik wel een losse graka of een intergrated (via het moederbord).
Goed dat je in ieder geval ander ram geheugen hebt geprobeerd. Daar zet ik eigenlijk altijd mijn geld wel op in maar die kunnen we uitsluiten als ik het goed begrijp :)

Lees graag je antwoord.
Ohja dat is misschien wel handig, het is niet meer het nieuwste stukje techniek, maar voldoet voor mij nog prima:
mb: Asus a8n-e
processor: Amd Athlon64 3200
geheugen: 1,5 gb corsair pc3200 400mhz
Grafische kaart: geforce 6800 256mb pci-e

Grafische kaart kan ik natuurlijk ook nog wel eens proberen. Maar wat ik wel vreemd vind is dat het geheugen geen activiteit meer vertoont via de indicators op de rug van de bar (die lampjes). Dat ze alleen kort even oranje knipperen en daarna niet meer
.
En het geheugen is idd niet het probleem. Ik heb de bars namelijk getest in een andere pc. En dat werkt goed...

Graag lees ik jullie id's

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:55
Ik zou graag zien wat voor voeding je hebt, dus welk merk/type en hoe oud deze is.

Waarschijnlijk is het je voeding en als je de kans hebt om deze een keertje uit te wisselen, zeker doen. Voedingen zijn zeer belangrijk en een kapotte voeding kan veel met zich mee het graf in trekken.....

Vette shit!

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is een : Codegen 400W, model 400x

Ik denk dat de voeding een jaar 4/5 oud is. Kan me herinneren dat ik deze ooit een keer verwisseld heb omdat die andere kapot was...

Verwijderd

Topicstarter
Heb de hele dag de voedingskabel eruit laten liggen. Nu net er weer ingedaan en hij doet het weer. Alleen nu doen mijn poorten voor de muis en het toetsenbord niet meer. Als ik het toetstenbord inplug knipperen de lampjes van CAPS NUM etc 1 keer en vervolgens wordt het apparaat niet herkend. Beide poortjes vertonen hetzelfde probleem. Mn usb muis doet het wel.

Toch een mb probleem of toch de voeding? Iemand een idee?

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-02 14:17
Eerlijk gezegd denk ik dat het ook weleens je moederbord kan zijn. Controleer ff op bolstaande condensators.
Mijn a8n-e heeft het ook een paar maanden terug opgegeven.
Echter ik vind de voeding ook nog verdacht. Zou ook nog kunnen dat het een combinatie is van beide.
Dat je voeding een stroompiek te verduren heeft gekregen en hierin je mobo heeft meegenomen.

Computer says no

Pagina: 1