Toon posts:

Ati overdrive of MSI afterburner gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een MSI 5770 hawk edition kaart waarbij Afterburner zat om mee over te clocken, maar ik heb ook de nieuwste drivers van MSI geinstalleerd, en daar zit Catalyst in met Overdrive functie (ook om mee over te clocken dus)?

Nou vroeg ik me af kan dit elkaar tegenwerken ofzo?

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nee.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Test waarmee je de beste prestaties weet te halen. Grote kans dat de ene applicatie net iets meer kan dan de andere of het gewoon makkelijker in te stellen is.

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
Kies inderdaad (zoals Terw_Dan aangeeft) de applicatie waarmee jij het beste kan werken en het makkelijkste de gewenste prestaties behaald.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Al kunnen we je bij voorbaat vertellen dat de verschillen niet groot zullen zijn in dergelijke moderne apps.

Neem wat het makkelijkste/beste werkt.

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
MSI Afterburner + MSI Kombustor gebruiken natuurlijk ipv Overdrive... En dat zeg ik niet alleen omdat ik bij MSI werk. ;)

Wij hebben de R5770 Hawk geoptimaliseerd voor gebruik met Afterburner. Je kan hier je GPU overvolten om nog meer prestaties uit je kaart te halen. Dit werkt niet met Overdrive. En nu weet ik dit niet zeker, maar volgens mij kan je met ATI Overdrive slechts tot 960Mhz gaan op een 5770, terwijl de limiet bij Afterburner veel hoger ligt. Een Hawk moet vaak minimaal de 1Ghz kunnen halen. De Hawk is gemaakt voor overklokken, dus ik zou gewoon gaan voor het programma die je de beste mogelijkheden biedt. En dat is in mijn ogen Afterburner/Kombustor, zeker als je het vergelijkt met CCC Overdrive.

[ Voor 3% gewijzigd door CJ op 19-04-2010 14:09 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Verwijderd

Topicstarter
CJ schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:08:
MSI Afterburner + MSI Kombustor gebruiken natuurlijk ipv Overdrive... En dat zeg ik niet alleen omdat ik bij MSI werk. ;)

Wij hebben de R5770 Hawk geoptimaliseerd voor gebruik met Afterburner. Je kan hier je GPU overvolten om nog meer prestaties uit je kaart te halen. Dit werkt niet met Overdrive. En nu weet ik dit niet zeker, maar volgens mij kan je met ATI Overdrive slechts tot 960Mhz gaan op een 5770, terwijl de limiet bij Afterburner veel hoger ligt. Een Hawk moet vaak minimaal de 1Ghz kunnen halen. De Hawk is gemaakt voor overklokken, dus ik zou gewoon gaan voor het programma die je de beste mogelijkheden biedt. En dat is in mijn ogen Afterburner/Kombustor, zeker als je het vergelijkt met CCC Overdrive.
Ik mis dan toch wel de autotune functie van Overdrive, dat heb ik net even een halfuur laten lopen en toen liep die op 975 mhz, misschien verandert de voltage op de achtergrond zonder dat je het zelf weet ofzo?
Nja manueel overclocken lijkt me toch het beste, moet nog even wat researchen daarvoor :P

Klopt het trouwens dat deze kaart automatisch underclockt? idle draait ie namelijk op 157 mhz maar ga ik in Kombustor dan draait ie op 875 mhz zegt CPUz en overdrive...

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-02 08:25
Met de nieuwste drivers is de idle-snelheid volgensmij verhoogd, maar als je nog de vorige gebruikt kan 157 mhz wel kloppen. Als ik jou was zou ik, zoals CJ al schreef, MSI Afterburner gebruiken, omdat je daar het voltage kan verhogen en voor zo ver ik weet kan dat niet met ATI Overdrive. Je moet alleen wel de temperatuur goed in de gaten houden wanneer je het voltage gaat verhogen!
Pagina: 1