Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Momenteel ben ik middels Windows Server 2003R2 NLB load balancing aan het opzetten voor VMware View Connection Server.
Hiervoor heb ik de "VMware VDM 2 Load Balancing Guide" geraadpleegd.

Wat optionele info:

Ik heb 2 Servers, Windows 2003 R2 x86 installatie identiek.

CS1.LAB.LOCAL:
Standard Connection Server
LAN-IP : 172.16.5.102
NLB-IP : 172.16.5.101, 172.16.5.104

CS2.LAB.LOCAL:
Replica Server
LAN-IP : 172.16.5.103
NLB-IP : 172.16.5.101, 172.16.5.105

Cluster Settings:
Cluster-IP : 172.16.5.101
Cluster-FQDN : CS.LAB.LOCAL
Operation mode : Multicast
Port : 443 TCP
Filtering mode : Multiple host
Affinity : single

Het load balancen werkt, dat is het probleem niet.
Echter, wanneer ik een connectie heb opgebouwd met CS.LAB.LOCAL, welke me toewijst aan CS1 en de connectie met deze server raakt verloren dan verschijnt in de View Client
Client de volgende melding:

"There is no secure connection to the View Connection Server."
"Trying to reconnect ..."

Ik ging er vanuit dat de connectie hersteld zou worden en opgebouwd zou worden naar CS2 aangezien deze gewoon online is. Het cluster IP is namelijk gewoon te pingen.

"Exit View Client" en vervolgens opnieuw connecten werkt gewoon, de verbinding wordt nu naar CS2 opgebouwd. Hieruit concludeer ik dat het load balancen werkt.

Helaas wordt de verbinding niet overgedragen en opgebouwd naar de andere beschikbare server.

Heeft iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Bestaande TCP-verbindingen worden simpelweg niet overgedragen; dat is gewoon niet mogelijk zonder vergaande applicatie-kennis.

Je zult dus gewoon moeten reconnecten als een van de twee servers onbereikbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
serkoon schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:38:
Bestaande TCP-verbindingen worden simpelweg niet overgedragen; dat is gewoon niet mogelijk zonder vergaande applicatie-kennis.

Je zult dus gewoon moeten reconnecten als een van de twee servers onbereikbaar wordt.
Goed, nu heb ik dus enkel een load-balancer. Zijn er ook mogelijkheden om deze connecties te overdragen, of de VMware View applicatie opnieuw te laten reconnecten (automatisch)? Ik wil namelijk een load-balanced en failover oplossing.

Heeft iemand hier ervaringen mee?

[ Voor 3% gewijzigd door BP_LOZ op 19-04-2010 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Servers virtualiseren naar vSphere een optie? Dan kan je zowel loadbalancen als failover (FT) gebruiken zelfs zonder Windows Clustering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 12:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Test eens om de affinity uit te zetten op je NLB cluster. Je hebt nu de affinity op single staan, waarmee je eigenlijk afdwingt dat clients naar dezelfde clusternode connecten.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B