[WIN7] Vreemde reboots na her-installatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn pc een paar weken terug geherinstalleerd waarbij ik hem helemaal schoon gemaakt heb en weer een nieuwe versie van windows 7 erop heb gezet. Nou werkt alles prima, alleen begint de pc vreemd te rebooten bij de installatie van world of warcraft.

Na een correcte installatie,precies na het accept klikken van de licentie overeenkomsten, reboot de hele pc zonder waarschuwing, piepje of iets. Dat is het even 2 seconden stil, en dan herstart de pc, waarbij ik bij de reboot weer moet kiezen dat ik windows normal wil opstarten.

Mijn specificaties zijn als volgt:
  • Windows 7 64-bit (build 7600)
  • Dualcore e6600 (2,4 ghz dual)
  • 4 gig ram
  • Geforce 8800gtx
Nou is het rare dat voor de herinstallatie van windows alles nog perfect werkte (overigens was dat een 'oudere' versie van windows van een niet nader te noemen bron, Maar in beide gevallen is windows gewoon geupdate op de normale manier tot de meest recente update)

Nou heb ik de volgende dingen geinspecteerd:
Wordt videokaart te warm? Gecheckt, schoongemaakt, idle nu 55C, en dat is prima voor mijn videokaart. Drivers zijn ook up-to-date.
Verder heb ik het op 2 verschillende harde schijven geprobeerd. Steeds hetzelfde probleem. Dacht dat voeding misschien te weinig stroom gaf. Ook heb ik dit gecontroleerd. Heb zelf 500W, en heb volgens online calculator minimaal 350W nodig.

Ik weet nu niet meer zo goed wat er aan de hand kan zijn. Hoop dat jullie me kunnen helpen.

PS de reden dat ik het hier post is omdat het gebeurde net na een herinstallatie van windows 7, maar ik hoop dat jullie ook misschien raad weten voor de bijkomende problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Aantal watt van een voeding zegt niks, het gaat om de amperes die continu geleverd kunnen worden. Al lijkt het me stug dat het iets te maken heeft met je systeem als het na een install van Win7 ineens niet meer goed werkt. Wellicht dat de drivers niet lekker met elkaar communiceren? Zet ook de optie 'Herstart van systeem na een fout' eens uit. Vaak zie je dan een BSOD met meer info ipv een rebootende pc.Optie zit ergens onder 'systeem' bij config scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb de optie van automatisch restarten uitgezet, maar ik krijg nu ook niks te zien. PC reboot gewoon direct, net zoals toen de optie automatisch herstarten aan stond.

Is er trouwens een manier waarop je je save dump o.i.d kan lezen?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2010 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je zou even de 'FAQ' over opstartproblemen en BSOD door kunnen nemen. Wellicht niet geheel op jou van toepassing maar er staan wel wat nuttige tips en controles in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 09:52:
Is er trouwens een manier waarop je je save dump o.i.d kan lezen?
Jawel, met Debugging Tools for Windows. Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bee.nl schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:41:
[...]

Jawel, met Debugging Tools for Windows. Zie hier.
heb het programma geinstalleerd. Wat moet ik nu doen? wordt namelijk niet veel wijzer van de debugger. Hoe kan ik de save dump lezen?
Pagina: 1