Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-04 22:25

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter

Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic

Afbeeldingslocatie: http://baloo.onlydutch.com/Forum-permanent/tweakers/Onkyo/onkyo.jpg
In maart 2009 lanceerde Onkyo nieuwe modellen op de markt en ook dit was enkele tweakers niet ontgaan, ondertussen is er veel verandert. Onkyo kwam onlangs met nieuwe modellen in het gamma en die hoorde niet meer in het oude topic thuis, omdat het topic over de xx7 reeks ging. Omdat er nog steeds vele verschillende modellen besproken worden is het beter dat we over gaan naar een groot discussie topic met alle receivers in het Onkyo gamma.

Dus daarom een topic helemaal alleen voor Onkyo Receivers
Inhoudsopgave
In deze Opening Post vind je:
Onkyo
The company started under the name of Osaka Denki Onkyo K.K in 1946. The current Onkyo Corporation umbrella includes the Integra and Integra Research divisions as well as the main Onkyo brand. At present, it is headed by Naoto Othsuki. During the early phases of its history, Onkyo grew as an innovator and fashioned itself into a force in audio, making the name Onkyo synonymous with sonic excellence and high-quality loudspeakers and components. Through the 70's, Onkyo receivers were critically acclaimed. The products of the 80's, including cassette tape decks, M-series amplification, turntables, AM/FM tuners like the T-909 and T-9990 along with receivers garnered acclaim from critics and consumers. In 1993, Onkyo became one of the first major corporate entities to radically transform its corporate management by following a "cash flow first" and "simple and speedy" philosophy. Concentrating on management reform allowed increased profitability for the entire Onkyo group.

Vorige delen
Daar zijn ze dan: Onkyo TX-SR607 507 en 307

Inleiding receivers
Een AV-receiver is één van de vele elektronische apparaten die men vind binnen een home cinema set. Hun primaire doel is het versterken en verspreiden van meerdere video en audio signalen. De gebruiker kan zo vele input apparaturen zoals DVD spelers, laptops en spelconsoles naar een TV leiden, zonder allerlei kabels te verwisselen en toch één bron als geluid gebruiken, namelijk de receiver en zijn aangesloten speakers.

Reeksen
Onlangs zijn er 4 nieuwe modellen gelanceerd namelijk de TX-SRxx8 Serie, daarom dat ik deze modellen even op een rijtje zet voor jullie
TR-SRxx8
Afbeeldingslocatie: http://baloo.onlydutch.com/Forum-permanent/tweakers/Onkyo/TX-SRxx8/onkyo2.jpg

Onkyo TX-SR608
Afbeeldingslocatie: http://baloo.onlydutch.com/Forum-permanent/tweakers/Onkyo/TX-SRxx8/thumb/608a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://baloo.onlydutch.com/Forum-permanent/tweakers/Onkyo/TX-SRxx8/thumb/608b.jpg

Deze door THX gecertificeerde model Onkyo TX-SR608 is het topmodel van de TX-SRxx8 Reeks, Hier zijn maar liefst 6 HDMI ingangen aanwezig en op moment van schrijven zijn bijna alle nieuwste technieken en technologiën op deze receiver terug te vinden. Deze 7.2 kanaals receiver is de keuze voor een echte filmgenieter die bestormt wil worden uit alle hoeken met fantastisch geluid!

Specificaties:
  • HDMI aansluitingen: HDMI Input: 5 (+ 1 front input), HDMI Output: 1, HDMI Versie 1.4. HDMI Upscaling t/m 1080p
  • Aansluitingen: ?? Hulp gevraagd ??
  • Codecs: Dolby-Digital-Plus, Dolby Pro Logic IIz, DTS-HD High Resolution Audio
  • Output (Wattage per kanaal): 6 Ohm 160 Watt
  • Kleuren: Silver, Zwart
  • Afmetingen: 435 x 176 x 329 mm
  • Gewicht: 11,5 kg
  • Prijzen: zwart zilver
  • Voor volledige specificaties: Compare
Reviews
Onkyo TX-SR578
Afbeeldingslocatie: http://baloo.onlydutch.com/Forum-permanent/tweakers/Onkyo/TX-SRxx8/thumb/578a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://baloo.onlydutch.com/Forum-permanent/tweakers/Onkyo/TX-SRxx8/thumb/578b.jpg

Deze TX-SR578 is op heel veel vlakken gelijk aan de TX-SR608, hij heeft alle nieuwste technieken aan boord, De grootste verschillen zijn de THX - badge, minder vermogen, maar 4 HDMI ingangen en ondersteuning voor maar 1 Subwoofer. Deze versterker is de juiste keuze voor een prijsbewuste tweaker dit toch graag een topmodel heeft, want de verschillen zitten in een heel klein hoekje. de prijs wordt verwacht +-€50 goedkoper te liggen dan zijn THX-broertje

Specificaties:
  • HDMI aansluitingen: HDMI Input: 4 , HDMI Output: 1, HDMI Versie 1.4. HDMI Upscaling t/m 1080p
  • Output (Wattage per kanaal): 6 Ohm 130 Watt
  • Afmetingen: 435 x 151,5 x 328,5 mm
  • Gewicht: 9,6 kg
  • Prijzen:zwart zilver
Reviews
  • xxx

Onkyo TX-SR508
Afbeeldingslocatie: http://baloo.onlydutch.com/Forum-permanent/tweakers/Onkyo/TX-SRxx8/thumb/508a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://baloo.onlydutch.com/Forum-permanent/tweakers/Onkyo/TX-SRxx8/thumb/508b.jpg

Ook het derde model heeft veel in zijn mars, en gelijkt sterk op zijn twee voorgangers, het grootste verschil met de TX-SR608 en de TX-SR578 is bij het afspelen van een analoge video bron, de TX-SR508 beschikt niet over 1080p upscaling, en ook de Faroudja DCDi video processing unit is niet aanwezig. Deze is dan enkel een aanrader voor tweakers die enkel Films kijken die digitaal aangeleverd worden.

Specificaties:
  • HDMI aansluitingen: HDMI Input: 4, HDMI Output: 1, HDMI Versie 1.4.
  • Output (Wattage per kanaal): 6 Ohm 130 Watt
  • Afmetingen: 435 x 176 x 329 mm
  • Gewicht: 11,5 kg
Reviews
  • xxx

Onkyo TX-SR308
Afbeeldingslocatie: http://baloo.onlydutch.com/Forum-permanent/tweakers/Onkyo/TX-SRxx8/thumb/308a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://baloo.onlydutch.com/Forum-permanent/tweakers/Onkyo/TX-SRxx8/thumb/308b.jpg

Als laatste komen we uit bij het budget-model van de groep, deze receiver is 5.1 kanaals, heeft minder vermogen en er ontbreken enkele technieken zoals: WRAT en Dolby Pro Logic IIz, Des al niet te min is dit een een zeer goede receiver die jou niet zal teleurstellen in de woonkamer.

Specificaties:
  • HDMI aansluitingen: HDMI Input: 3, HDMI Output: 1, HDMI Versie 1.4.
  • Codecs: Dolby-Digital-Plus, DTS-HD High Resolution Audio
  • Output (Wattage per kanaal): 6 Ohm 100 Watt
  • Afmetingen: 435 x 151,5 x 328,5 mm
  • Gewicht: 8,0 kg
Reviews
  • xxx

Accessoires
F.A.Q.
Een FAQ hoort er natuurlijk ook bij, voordat je je vragen in deze topic post, kijk even of hij misschien hier in staat:

Dolby Digital, Dolby Pro Logic, DTS, wat is het allemaal?
Dit zijn allemaal geluidsformaten die jouw receiver afspeelt afhankelijk van het medium dat je gebruikt. Zonder deze codecs is het geluid enkel stereo of mono, daarom zijn deze formaten ontwikkeld om jouw de ultieme surround ervaring te geven.

Klik op de geluidsformaat voor info (Engels):Woordenboek

Prijzen die in de TS staan kunnen afwijken.

Overige
Wat we hier niet willen hebben:
  • Samenkoop/inkoopacties, dat regel je maar ergens anders.
Als er opmerkingen of vragen zijn over deze TS, kan je mij altijd een DM sturen. Extra informatie en nieuwtjes zijn altijd welkom. Dus help mee!

19-04-2010: Start van Topic Deel 1 _/-\o_

Layout met dank aan FikkieHO
Geniet en post ze!

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
**Gereserveerd**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 13:44
Ben ook op zoek naar een vervanger voor mijn Harman Kardon AVR335 (wanneer ik mijn SD Plasma ga vervangen voor een HD Plasma). De 608 is een van mijn mogelijkheden (samen met Denon, Marantz, Pioneer), alleen jammer dat ze wat betreft vormgeving niet veel moeite doen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:14
ik heb een onkyo 606 en hoe kan ik ervoor zorgen dat ik het display zo in stel als op de plaatjes hierboven?

Ik heb mijn ps3 op de onkyo aangesloten en als ik een blu ray kijk met true hd, dan staat er gewoon op het display: game/tv 25.

Nu weet ik dat ik via de afstandsbediening op receiver kan drukken en dan op display, dan verschijnt er even TRUE HD en vervolgens springt hij weer terug naar game/tv 25.

Kan je dit niet vastzetten op de 1 of andere manier?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
De Onkyo TR-SR608 ziet er wel erg interresant uit. Zit nog steeds te kijken welke receiver ik nou precies moet nemen. Binnenkort ga ik de Jamo S606 HCS 3 (speakerset zonder sub) bestellen met de Jamo SUB300.

Hetgene waar ik het voor ga gebruiken is voornamelijk films. De sub kan altijd minder hard gezet worden, maar de 300 heeft ten minste wel de juiste balans/power die ik denk te zoeken.

Indien nodig kan ik met een losse stereo versterker altijd nog de 2 front speakers van de 606 bi-ampen.

Als ik uiteindelijk alles heb staan zal ik maar eens wat pics maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 07:48
http://www.areadvd.de/hardware/2010/onkyo_tx_sr308.shtml

Erstaunlich leistungsfähiger und sinnvoll ausgestatteter AV-Receiver zum günstigen Kaufpreis

AV-Receiver Einsteigerklasse
06. April 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-02-2024
Eindelijk een (algemeen) Onkyo topic :D.

Ben ook al een tijdje aan het kijken naar Of de 608 of de 587.

Ben nog niet helemaal er over uit of de extra's van de 608 opwegen tegen het prijsverschil.
Daarentegen ben je met de 608 wel wat meer "future proof" in mijn beleving en dan is die €50,-- misschien wel niet zo heel veel voor de extra's.

P.S. is de term : "THX gecertificeerd" een wassen neus of heeft dat echt meerwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:20
3nzym3 schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:32:
P.S. is de term : "THX gecertificeerd" een wassen neus of heeft dat echt meerwaarde?
THX heeft met deze klassen geen enkele meerwaarde. Sowieso is THX leuk om mee te showen, maar als je ziet dat setjes als de Logitech Z-5500 ook een dergelijk logo hebben dan moet je het gewoon niet al te serieus nemen. En met alle respect: de vorige Onkyo TX-SRxx7 modellen hadden ook een THX logo en we weten allemaal dat die receivers nogal inkakten bij meerkanaals gebruik. Er zijn ook receivers die niet of veel minder inkakken en die geen THX-logo hebben...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Alle 'geluidsformaat' linkjes zijn dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
die werden gebruikt van een ander topic, ik zal het even opschonen..

Edit: linkjes vernieuwd

[ Voor 16% gewijzigd door MikeVM op 19-04-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 08:05
Ik heb sinds kort een TX-SR308 aangesloten op mijn PS3 met HDMI 1.3 kabels echter stoort het nogal zowel beeld als geluid vallen weg.
Als ik alles opnieuw aansluit gaat het even goed.

Ligt dit aan de kabel en zou ik beter een 1.4 kabel kunnen kopen of ligt dit specifiek aan de receiver ?
Heb nu wat kabels aangesloten die van de Media Markt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik heb zins vorige weekend een Onkyo 507 in combinatie met een Philips 37pfl9632d en een panasonic BD-35. Het is mijn niet gelukt om het beeld en geluid synchrone te laten lopen. Ik heb de lip-sync aangezet en handmatige de vertraging ingesteld maar dat heeft niet geholpen. Je kunt de vertraging maar tot max. 100ms instellen en het geluid is toch nog steeds iets eerder. Je moet echt op leten wil je het trouwens zien/opmerken maar als je het weet is het toch hindelijk.

Ik heb het nu via de tv lopen. Hdmi in en coax uit en dat werkt prima. Alleen heb je dan geen serround wat op zich niet erg want ik alleen twee front speakers. Maar wat ik wel heb gemerkt is als de hdmi direct op de reciever is aangesloten dat het geluid voller klinkt en dat je meer detail hoort.

Ik kan het geluid via een sdif kabel laten lopen maar die heb ik niet. Ik zelf heb het idee dat dan het geluild nog eerder zal zijn en de 100 ms vertraging helemaal niet toereikend is.

Het probleem zit hem bij mij tv denk ik. Hij grijpt te veel in maar daar heb ik het meeste al uitstaan of op minimaal omdat ik dan het beste beeld heb vind ik.

Als iemand nog iets anders weet hoor ik het graag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
De huidige Philips modellen hebben standaard een delay van 200ms, weet niet of dat bij jouw model ook zo is. Maar zou wel logisch zijn aangezien de 100 ms die je kan delayen niet genoeg is naar jou ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP147
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:45
Slash500 schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:38:
Ik heb sinds kort een TX-SR308 aangesloten op mijn PS3 met HDMI 1.3 kabels echter stoort het nogal zowel beeld als geluid vallen weg.
Als ik alles opnieuw aansluit gaat het even goed.

Ligt dit aan de kabel en zou ik beter een 1.4 kabel kunnen kopen of ligt dit specifiek aan de receiver ?
Heb nu wat kabels aangesloten die van de Media Markt komen.
Wanneer valt het beeld precies weg? Is dat tijdens het gamen/film kijken, of op het moment dat je een spel/film start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 21:05

Gutteguttegut

CEO of TFD

Mooie TS :)
Ik ben in de markt voor een 608 (of 607 met een goede aanbieding) maar ik twijfel ook nog over de Yamaha 765..
Blijft lastig..maar ik moet wel snel beslissen want mn Yamaha 2070 (nieuw 3499 gulden...ooit) is het aan het opgeven ;(

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 08:05
AlexP147 schreef op maandag 19 april 2010 @ 16:59:
[...]

Wanneer valt het beeld precies weg? Is dat tijdens het gamen/film kijken, of op het moment dat je een spel/film start?
Het beeld valt weg als ik me PS3 opstart samen met de receiver nadat ik de kabels opnieuw heb aangesloten dan flikkert het beeld af en toe in het menu van de PS3.

Tijdens Film of Game gebeurd er niets maar als ik muziek afspeel via me PS3 valt dat ook weg als het beeld dus even raar doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
FeaR1986 schreef op maandag 19 april 2010 @ 16:06:
De huidige Philips modellen hebben standaard een delay van 200ms, weet niet of dat bij jouw model ook zo is. Maar zou wel logisch zijn aangezien de 100 ms die je kan delayen niet genoeg is naar jou ervaring.
Mijn Philips heeft helemaal geen vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:44
homernt schreef op maandag 19 april 2010 @ 18:51:
Mijn Philips heeft helemaal geen vertraging.
Ehhh, wát was het probleem ook alweer? :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:35
Volgens mij is het voor in de topicstart nog wel interessant om te melden welke receivers HDMI doorgeven wanneer ze "uit" staan (passthrough heet dat, geloof ik) en welke receivers ook analoge bronnen via HDMI weer kunnen geven. Dat is volgens mij ook niet standaard: Als je iets via Svideo op de receiver aansluit, dat je dat signaal ook via HDMI naar je tv kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
homernt schreef op maandag 19 april 2010 @ 18:51:
[...]Mijn Philips heeft helemaal geen vertraging.
Wut :?

De tv past het beeld aan door middel van dingen als Digital Natural Motion en dergelijke. Daardoor wordt het beeld vertraagt en loopt de audio niet meer gelijk. Dus de oorsprong van de vertraging ligt bij de Philips...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
Raymond schreef op maandag 19 april 2010 @ 19:11:
Volgens mij is het voor in de topicstart nog wel interessant om te melden welke receivers HDMI doorgeven wanneer ze "uit" staan (passthrough heet dat, geloof ik)
Langs de Standby knop is er een ledje wat aangeeft dat hij het HDMI beeld doorgeeft als hij uit staat,
Er staat HDMI THRU langs, alle 4 modellen hebben deze functie
en welke receivers ook analoge bronnen via HDMI weer kunnen geven. Dat is volgens mij ook niet standaard: Als je iets via Svideo op de receiver aansluit, dat je dat signaal ook via HDMI naar je tv kan krijgen.
Bij de 2 topmodellen gaat dit zeer zeker, of dit bij de 508 en 308 gaat weet ik niet van buiten, en ik heb het ook nog niet uitgetest.

[ Voor 29% gewijzigd door MikeVM op 19-04-2010 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03 19:34
Ik heb een TX-SR875. Heeft iemand al een keer nieuwe firmware gezien voor deze receiver? Ik heb plekken gezien dat je met een aangesloten DVD speler firmware kan inspelen. Iemand ervaring daarmee of is dat een no-go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
FeaR1986 schreef op maandag 19 april 2010 @ 19:34:
[...]

Wut :?

De tv past het beeld aan door middel van dingen als Digital Natural Motion en dergelijke. Daardoor wordt het beeld vertraagt en loopt de audio niet meer gelijk. Dus de oorsprong van de vertraging ligt bij de Philips...
Sorry, ik bedoel natuurlijk dat mijn Philips tv geen optie heeft om het geluid te vertragen. Ik kan dus alleen op de 507 een vertraging van maximaal 100ms instellen. Hoe dan ook ik gisterenavond een firmware update gedaan voor mijn tv. Dat heeft mij niks gebracht behalve dat geluid iets voller klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 20:06
Pff, ik zie door de bomen het bos niet meer ... :)
Heb nu ook de Marantz NR1501 op het oog, maar die heeft "maar" 50 watt rms, is dat echt veel minder als een onkyo ? Aangezien ik wel vaker hier lees dat bij meerdere kanalen het vermogen aardig inzakt.

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314536

MikeVM schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:14:

Langs de Standby knop is er een ledje wat aangeeft dat hij het HDMI beeld doorgeeft als hij uit staat,
Er staat HDMI THRU langs, alle 4 modellen hebben deze functie
Weet je of de TX SR 507 deze mogleijkheid ook heeft? Ik weet wel dat ik bij de hardware instellingen hdmi tv audio on en off kan zetten. Deze functie zorgt ervoor dat het geluid van de Ps3 ( in mijn geval) niet over de boxen aangesloten op de Onkyo gaan, maar gewoon uit de boxen van de TV. Maar in dit geval staat de Onkyo receiver wel aan. Is het ook mogelijk om dit te realiseren als de Onkyo uitstaat? Is het mogelijk dat ik het beeld en geluid van de ps3 op mijn tv krijg zonder dat ik de versterker hoef aan te zetten?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 314536 op 20-04-2010 09:53 . Reden: beeld en geluid doorkoppelen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP147
Slash500 schreef op maandag 19 april 2010 @ 18:30:
[...]

Het beeld valt weg als ik me PS3 opstart samen met de receiver nadat ik de kabels opnieuw heb aangesloten dan flikkert het beeld af en toe in het menu van de PS3.

Tijdens Film of Game gebeurd er niets maar als ik muziek afspeel via me PS3 valt dat ook weg als het beeld dus even raar doet.
Dan zul je inderdaad een andere kabel moeten proberen.

Ik dacht in eerste instantie aan een handshake-probleem.
Hier heb ik namelijk ook erg veel problemen mee ondervonden, en dit los je niet op met andere kabels.

Edit:
Als je je PS3 direct op de TV aansluit, heb je dan ook deze problemen?

[ Voor 7% gewijzigd door AlexP147 op 20-04-2010 14:25 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP147
MikeVM schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:14:

[...]
Bij de 2 topmodellen gaat dit zeer zeker, of dit bij de 508 en 308 gaat weet ik niet van buiten, en ik heb het ook nog niet uitgetest.
Volgens de handleidingen van de 508 en 308 is dit niet helaas mogelijk, was zelf ook benieuwd :) .

http://www.eu.onkyo.com/dl/1465307/Manual_TX-SR308_NlSv.pdf

http://www.eu.onkyo.com/d...X-SR508_TX-SR508_NlSv.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:14
Qosmic schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:53:
ik heb een onkyo 606 en hoe kan ik ervoor zorgen dat ik het display zo in stel als op de plaatjes hierboven?

Ik heb mijn ps3 op de onkyo aangesloten en als ik een blu ray kijk met true hd, dan staat er gewoon op het display: game/tv 25.

Nu weet ik dat ik via de afstandsbediening op receiver kan drukken en dan op display, dan verschijnt er even TRUE HD en vervolgens springt hij weer terug naar game/tv 25.

Kan je dit niet vastzetten op de 1 of andere manier?
iemand?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246470

dapluiz schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 08:51:
Heb nu ook de Marantz NR1501 op het oog, maar die heeft "maar" 50 watt rms, is dat echt veel minder als een onkyo ? Aangezien ik wel vaker hier lees dat bij meerdere kanalen het vermogen aardig inzakt.
Laat je niet teveel beinvloeden door het opgegeven vermogen. Ieder merk heeft namelijk zijn eigen opvatting van het geleverde muziek vermogen. Onkyo meet het vermogen bij bijvoorbeeld de sr507 op 1 kanaal en bij 1000 Hz wat dus wil zeggen dat elk kanaal apart in staat is om 130 Watt rms geluidsvermogen te leveren bij 1000 Hz maar dat wil niet zeggen dat alle kanalen samen gelijktijdig 5 keer die 130 Watt bij 6 ohm kunnen leveren. Dit is namelijk direct afhankelijk van de voeding welke bij de sr507 maximaal 380 Watt aan electrisch vermogen levert en daarbij opgemerkt dat electrisch vermogen niet gelijk is aan muziek vermogen. De voeding van de Marantz NR1501 levert maximaal 250 Watt aan electrisch vermogen en (volgens eigen specificaties) 50 Watt x 7 kanalen aan muziek vermogen gemeten tussen de 20Hz en 20kHz. In de praktijk zullen beide receivers elkaar waarschijnlijk niet veel ontlopen als het gaat over het geleverde vermogen en zal bijvoorbeeld de Onkyo sr507 gebaseerd op het opgenomen elektrisch vermogen waarschijnlijk iets meer geluidsvermogen kunnen leveren.

Belangrijker is echter de vraag wat voor speakers je gaat gebruiken. In bijna alle gevallen zullen surround versterkers worden voorzien van relatief kleine satelliet speakers welke in de meeste gevallen ook zeer weinig vermogen vragen en in combinatie met een actieve subwoofer de receiver zeer weinig zal belasten. In dit geval speelt het geleverde vermogen van de receiver dus eigenlijk totaal geen rol meer. Maak je echter gebruik van grote speakers welke relatief veel vermogen vragen zonder gebruik te maken van bijvoorbeeld een active subwoofer dan zal het geleverde vermogen van de receiver een veel grotere rol gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Ik zit te denken aan deze of de Jamo HCS6.

[ Voor 6% gewijzigd door dapluiz op 20-04-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dapluiz schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:31:
Ik zit te denken aan deze of de Jamo HCS6.
Zo te zien maken beide surround sets gebruik van een active subwoofer waardoor lichtere surround receivers geen probleem zullen zijn. Zowel de lichtste Onkyo surround versterkers als de door jou genoemde Marantz receiver zullen geen probleem zijn bij het gebruik van deze surround sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Even een vraagje over het volgende m.b.t. Direct en Pure audio.
In Direct mode, the analog signal is routed to the front left and right speakers only, with minimal signal manipulation and no analog-to-digital conversion. Pure Audio mode is the same, but blacks out the front-panel display and shuts off the video circuitry to minimize any signal-degrading noise to the left and right channels
Wanneer ik een cd afspeel via mijn blu-ray speler is het dan aan te raden om deze optie in te schakelen?
En zo ja, maakt het dan nog uit hoe de speler is aangesloten? Hij gaat nu via een optische verbinding.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 12:07
Ik zie dat alle nieuwe versterkers mee zijn genomen in de op. Maar de nieuwe receivers die samen met speakers verkocht worden in HT sets staan er niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:22
dapluiz schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 08:51:
Ik zit met precies de zelfde vraag / gedachte. Zit te twijfelen tussen de Marantz en een Onkyo 308/508. Bij de Marantz verwacht ik dat 50watt ook echt bijna 50watt is bij de Onkyo 308 moet ik nog zien of hij de helft van het opgegeven vermogen geeft, ook 50watt dus. Ga eens inplannen om beide te beluisteren met wat grootte speakers dan is het zo duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DJ-Promo schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:23:
[...]

Ik zit met precies de zelfde vraag / gedachte. Zit te twijfelen tussen de Marantz en een Onkyo 308/508. Bij de Marantz verwacht ik dat 50watt ook echt bijna 50watt is bij de Onkyo 308 moet ik nog zien of hij de helft van het opgegeven vermogen geeft, ook 50watt dus. Ga eens inplannen om beide te beluisteren met wat grootte speakers dan is het zo duidelijk.
Aangezien het electrisch opgenomen vermogen bij de Onkyo 308 310 Watt is t.o.v. de Marantz NR1501 welke 250 Watt is mag je er wel van uit gaan dat het muziek vermogen waarschijnlijk wat hoger is bij de Onkyo 308. In ieder geval zullen ze elkaar niet veel ontlopen. Die opgegeven 50 Watt muziek vermogen bij Marantz is volgens de opgegeven specificaties gemeten op 8 Ohm en tussen de 20 tot 20 Khz. Ook in dit geval mag je er van uitgaan dat dit op 1 kanaal is gemeten omdat de voeding maximaal 250 Watt aan electrisch vermogen kan leveren. Laat je dus niet teveel misleiden door dit soort specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Persoonlijk heb ik toch iets meer vertrouwen in de Marantz, puur omdat dat merk wel heeft bewezen relatief goede waardes neer te kunnen zetten en beloftes na te komen. Over Onkyo is het trouwens gewoon lastig te zeggen, want vermogen gemeten bij een enkele kanaal zegt niet iets over wat het vermogen dan doet bij meerdere kanalen. Het is niet zo dat je dan het vermogen standaard moet delen door factor X. Al met al zullen in dit geval beide receivers niet ver van elkaar liggen inderdaad. Let wel dat Marantz over het algemeen iets muzikaler wordt bevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-04 22:52
Bij Marantz is het opgegeven vermogen dat bij twee aangedreven kanalen. Ze garanderen dat minimaal 70% van dat vermogen overblijft bij meerkanaals gebruik. In het geval van de NR1501 heb je dus gegarandeerd minimaal 35 watt per kanaal bij alle kanalen aangedreven. In stereo presteren ze overigens vaak wat beter dan volgens opgave.
Bij Onkyo is er geen touw aan vast te knopen. Bij de topmodellen halen ze soms makkelijk het opgegeven vermogen bij 5 aangedreven kanalen, bij instapmodellen hebben ze soms al moeite om het opgegeven vermogen in stereo te halen.
Gezien het stroomverbruik en gewicht (310 watt versus 250 watt en 8kg versus 8,6kg) verwacht ik dat ze elkaar weinig zullen ontlopen. Beide zijn instapmodellen en de Marantz is bovendien zo klein mogelijk gemaakt.
Qua muzikaliteit heb ik persoonlijk ook meer vertrouwen in de Marantz, aangezien ik nog nooit een Marantz receiver heb gehoord die het echt slecht deed in stereo (vriend heeft een instap SR4500 die het best aardig doet), terwijl ik bij Onkyo niet echt te spreken ben over muzikaliteit bij instapmodellen. Blijft ook gedeeltelijk een kwestie van smaak. Ik zou overigens, als de afmetingen geen onoverkomelijk probleem zijn, eerder voor een 'normale' Marantz receiver gaan (de SRxxxx reeks), zoals de SR4003. Die weegt 11,6kg en verbruikt operationeel 500 watt. Volgens opgave haalt die 80 watt per kanaal en in surround dus minimaal 56 watt per kanaal, hetgeen bijna het dubbele is van de hier genoemde receivers (de voorganger SR4002 deed overigens 5*70 watt getest).
Vaak wordt er bij de echte instappers iets teveel bespaard op onderdelen om toch maar alle stickertjes en logo's erop te kunnen plakken.

Plaatjes van de binnenkant (kon de SR4003 niet vinden, dus voorganger en model hoger voor inschatting):

TX-SR308
Afbeeldingslocatie: http://areadvd.de/images/2010/Onkyo%20TX-SR308/inside.jpg

SR4001
Afbeeldingslocatie: http://areadvd.de/images/2007/marantz_sr4001_inside.jpg

SR5003
Afbeeldingslocatie: http://www.audio.de/Testbericht/28449825_ae42c9429a.jpg

NR1501
Afbeeldingslocatie: http://www.audioholics.com/reviews/receivers/marantz-nr1501-slimline/NR1501inside.jpg/image_preview

[ Voor 17% gewijzigd door mac1987 op 20-04-2010 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62614

robkamp schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:20:
Ik heb een TX-SR875. Heeft iemand al een keer nieuwe firmware gezien voor deze receiver? Ik heb plekken gezien dat je met een aangesloten DVD speler firmware kan inspelen. Iemand ervaring daarmee of is dat een no-go?
Als je de nieuwste firmware wil hebben PM dan even, heb ook de service manual mocht je daar belangstelling voor hebben.
Alleen de DSP firmware is te updaten met een DVD/CD speler mits deze over een optical out beschikt.
Daarnaast heeft de DSP update alleen zin als je last hebt van de "DTS-bomb" welke volgens mij alleen bij de allereerste modellen voorkwam.
Voor de main firmware heb je een RS-232 kabel nodig maar ook hier zie ik persoonlijk het nut niet van in. Ik geloof dat alleen het switchen tussen HDMI bronnen wat sneller gaat dan bij de eerste modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 21:05

Gutteguttegut

CEO of TFD

Anoniem: 62614 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:11:
[...]Als je de nieuwste firmware wil hebben PM dan even, heb ook de service manual mocht je daar belangstelling voor hebben.
Zou ik wel even je DM aanzetten ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gutteguttegut schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:22:
[...]
Zou ik wel even je DM aanzetten ;)
LOL O-)

Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-05 08:17
Het display hoort er altijd zo uit te zien als op het plaatje. Zo ziet het er bij mij ook uit.
Misschien een instelling in het setup menu. Bij 6.Miscellaneous - OSD Setup - Immediate Display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
Anoniem: 62614 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:11:
[...]
Als je de nieuwste firmware wil hebben PM dan even, heb ook de service manual mocht je daar belangstelling voor hebben.
Alleen de DSP firmware is te updaten met een DVD/CD speler mits deze over een optical out beschikt.
Daarnaast heeft de DSP update alleen zin als je last hebt van de "DTS-bomb" welke volgens mij alleen bij de allereerste modellen voorkwam.
Voor de main firmware heb je een RS-232 kabel nodig maar ook hier zie ik persoonlijk het nut niet van in. Ik geloof dat alleen het switchen tussen HDMI bronnen wat sneller gaat dan bij de eerste modellen.
Ik moet ff kijken welke firmware ik heb. Dan kan ik een inschatting maken of het nodig is om up te graden. Er kon met de laatste firmware toch meer voor de ReonVX ingestekd worden?

[ Voor 0% gewijzigd door robkamp op 20-04-2010 22:38 . Reden: Opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Laatst online: 18:22
FeaR1986 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:37:
Persoonlijk heb ik toch iets meer vertrouwen in de Marantz, puur omdat dat merk wel heeft bewezen relatief goede waardes neer te kunnen zetten en beloftes na te komen. Over Onkyo is het trouwens gewoon lastig te zeggen, want vermogen gemeten bij een enkele kanaal zegt niet iets over wat het vermogen dan doet bij meerdere kanalen. Het is niet zo dat je dan het vermogen standaard moet delen door factor X. Al met al zullen in dit geval beide receivers niet ver van elkaar liggen inderdaad. Let wel dat Marantz over het algemeen iets muzikaler wordt bevonden.
Daar ben ik het mee eens. Heb toch bij Marantz een wat beter gevoel kwa waardes en ook in stereo denk ik dat hij het wint. Ik heb niet veel ruimte in me tv-meubel en ik luister ook graag naar muziek. Ik wil ze wel allebei een keer horen voordat ik de keuze maak. Ben nu nog bezig met speakers bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robkamp schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:37:
[...]

Ik moet ff kijken welke firmware ik heb. Dan kan ik een inschatting maken of het nodig is om up te graden. Er kon met de laatste firmware toch meer voor de ReonVX ingestekd worden?
Het is al een tijdje geleden dat ik me er in verdiept heb maar volgens mij is er niets noemenswaardigs veranderd tenzij je de allereerste firmware hebt. (1.01 ofzo en het verschilt qua hardware of je de firmware zomaar kan updaten)
Volgens mij loopt er een draadje op avsforums hierover.
Als je receiver gewoon doet wat ie moet doen zou ik niets updaten in ieder geval.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 62614 op 20-04-2010 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Bedankt alvast voor de reacties over Marantz vs Onkyo :) Kan ik weer verder mee. Ga inderdaad ook even naar die SR modellen.

[ Voor 5% gewijzigd door dapluiz op 21-04-2010 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

n Direct mode, the analog signal is routed to the front left and right speakers only, with minimal signal manipulation and no analog-to-digital conversion. Pure Audio mode is the same, but blacks out the front-panel display and shuts off the video circuitry to minimize any signal-degrading noise to the left and right channels
DeeJee schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:41:
Even een vraagje over het volgende m.b.t. Direct en Pure audio.

[...]

Wanneer ik een cd afspeel via mijn blu-ray speler is het dan aan te raden om deze optie in te schakelen?
En zo ja, maakt het dan nog uit hoe de speler is aangesloten? Hij gaat nu via een optische verbinding.
Subtiel schopje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Ja al die `geluidsverbeterende technieken` maken de stereo muziekweergave alleen maar slechter. Wat voor soort aansluiting het is maakt volgens mij niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
lethargy schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:06:
[...]

Ja al die `geluidsverbeterende technieken` maken de stereo muziekweergave alleen maar slechter. Wat voor soort aansluiting het is maakt volgens mij niet uit.
eh, zodra hij direct audio of pure audio aanzet zet ie dus eigenlijk alle processing meuk uit en wordt de audio onbewerkt naar de speakers gestuurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
shameete schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:31:
[...]

eh, zodra hij direct audio of pure audio aanzet zet ie dus eigenlijk alle processing meuk uit en wordt de audio onbewerkt naar de speakers gestuurd ;)
Daarom was mijn antwoord op zijn vraag dus JA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

shameete schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:31:
[...]

Maar dan maakt het dus (voor het geluid) niet uit dat deze is aangesloten via een optische kabel ipv analoog?

Ik zoek dus de beste variant om mijn audio cd's af te spelen via de blu-ray.

[ Voor 9% gewijzigd door DeeJee op 22-04-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Volgens mij werkt Pure Audio altijd, staat ook een schema van in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

Sorcerer8472

Mens sana?

SaiBork schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:49:
De Onkyo TR-SR608 ziet er wel erg interresant uit. Zit nog steeds te kijken welke receiver ik nou precies moet nemen. Binnenkort ga ik de Jamo S606 HCS 3 (speakerset zonder sub) bestellen met de Jamo SUB300.

Hetgene waar ik het voor ga gebruiken is voornamelijk films. De sub kan altijd minder hard gezet worden, maar de 300 heeft ten minste wel de juiste balans/power die ik denk te zoeken.

Indien nodig kan ik met een losse stereo versterker altijd nog de 2 front speakers van de 606 bi-ampen.

Als ik uiteindelijk alles heb staan zal ik maar eens wat pics maken.
Ik zou de sub even niet meebestellen als ik jou was. Ik lees op een paar plekken dat de basweergave van de main speakers al goed genoeg is. De sub zou je altijd nog kunnen nabestellen als je echt de laagste vibraties/geluiden nog erbij wilt.

Zelf ben ik ook nog altijd in dubio. Op papier ziet de 608 er gewoon goed uit. Ik luister op normaal volume films en muziek, dus ik zal niet het uiterste van het apparaat vragen. Heb je in dat geval nog last van een 'te kleine voeding', of speelt dat met name bij hogere vermogens? Het is wel de bedoeling om op termijn de boel 7.0/7.1 aan te sluiten (met 4x Jamo 602, 2x Jamo 606, 1x Jamo centerspeaker en evt. een losse sub).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354292

Ik heb vandaag de Onkyo 507 gekocht en ben eigenlijk van plan voorlopig de luidsprekers van mijn oude Home Cinema Systeem (Sony, ongeveer 8 jaar oud) hierop aan te sluiten tot ik weer voldoende budget heb om fatsoenlijke speakers te kopen.

Maar nu kom ik volgens mij in de problemen met mijn subwoofer. Subwoofer is nl nu op Sony via een normale speakerkabel aangesloten op zelfde soort ingang als andere speakers. Kan ik deze op de een of andere manier toch op mijn Onkyo aansluiten of ben ik echt genoodzaakt om (minimaal) een nieuwe sub te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Je kan een passieve subwoofer gewoon aansluiten op de normale speakerterminals. Nadeel is gewoon dat de receiver dan naast de vijf satellieten ook de subwoofer van vermogen moet voorzien, iets wat met een actieve subwoofer niet zo is aangezien deze een eigen versterker aan boord hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, gaan we dat voorlopig maar even proberen. Dus gewoon bij een van de 5 speakers erbij steken?

Thnx voor fast reply iig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Mmm... TX-SR507 is maar een 5.1 receiver. Durf niet te zeggen of je dan de subwoofer bij een andere speaker moet steken. Dacht dat je het normaal gewoon op een andere uitgang aan moest sluiten, maar met deze receiver gaat dat dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Volgens mij is het dan de bedoeling je sub op de front aansluitingen te hangen en dan je frontspeakers op de sub. (Hebben we het hier niet eerder over gehad?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Zo gaat het inderdaad bij een subwoofer die ook high level inputs heeft, dan kan je inderdaad je fronts doorlinken via de subwoofer. Maar op een of andere manier zie ik altijd een subwoofer voor me met alleen twee aderig speakerdraad er uit stekend als ik denk aan kant en klare setjes van merken als Sony. Dus geen andere ingangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Volgens mij had ik het al eerder gevraagd, maar nog even 1 keer voor de zekerheid, als ik een apparaat via component aansluit die 1080P doet, dan hoeft de onkyo niet te upscalen als het goed is :). Neem aan dat dat dan ook 1080P word doorgestuurd over HDMI ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

FeaR1986: kun je eens naar mijn vraag kijken een paar posts hierboven? Ben eigenlijk als av-receiver-n00b wel benieuwd naar het antwoord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR1986 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 23:01:
Mmm... TX-SR507 is maar een 5.1 receiver. Durf niet te zeggen of je dan de subwoofer bij een andere speaker moet steken. Dacht dat je het normaal gewoon op een andere uitgang aan moest sluiten, maar met deze receiver gaat dat dus niet...
Er zijn wel nog 2 extra aansluiting voor een 2de zone, weet niet of ik die kan gebruiken?
FeaR1986 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 07:00:
Maar op een of andere manier zie ik altijd een subwoofer voor me met alleen twee aderig speakerdraad er uit stekend als ik denk aan kant en klare setjes van merken als Sony. Dus geen andere ingangen.
Dat klopt idd in mijn geval. Alleen een 2-aderig speakerdraar eruit, en dan ook als zo aangesloten op een normale speakerpoort.
Nou ja, via die rare kleine Sony-plugjes, maar die heb ik er zo van af geknipt als ik ze op de Onkyo wil aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Hmm, laat maar, net maar even de manual gedownload en daar staat in dat je upscaling ook uit kan zetten en dat component inderdaad ook naar HDMI gaat :) (logisch bijna ;))
Verder zie ik ook dat het grootste verschil tussen de 508 en 608 de upscaling is die ik toch niet wil, scheelt toch weer 100 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dapluiz schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:46:
Volgens mij had ik het al eerder gevraagd, maar nog even 1 keer voor de zekerheid, als ik een apparaat via component aansluit die 1080P doet, dan hoeft de onkyo niet te upscalen als het goed is :). Neem aan dat dat dan ook 1080P word doorgestuurd over HDMI ?
Als je 1080P aanlevert zal de Onkyo dit gewoon doorsturen, niet downgraden...
Maar je had ut al gevonden zie ik :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 354292 op 23-04-2010 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Hmm, de 508 kan niet van Component naar HDMI volgens de handleiding :(
En om nou voor die ene optie 150 euro meer te betalen. Dan trek ik liever een extra component kabeltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasbarroni
  • Laatst online: 28-04 09:32
Heb afgelopen maandag mijn allereerste versterker gekocht, namelijk de Onkyo 508. Staat helaas nog in de doos omdat ik geen tijd heb gehad om hem uit te pakken. Ga dat hopelijk dit weekend doen. Zal dan ook proberen een korte impressie te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:00:
FeaR1986: kun je eens naar mijn vraag kijken een paar posts hierboven? Ben eigenlijk als av-receiver-n00b wel benieuwd naar het antwoord :P
Deze:
Zelf ben ik ook nog altijd in dubio. Op papier ziet de 608 er gewoon goed uit. Ik luister op normaal volume films en muziek, dus ik zal niet het uiterste van het apparaat vragen. Heb je in dat geval nog last van een 'te kleine voeding', of speelt dat met name bij hogere vermogens? Het is wel de bedoeling om op termijn de boel 7.0/7.1 aan te sluiten (met 4x Jamo 602, 2x Jamo 606, 1x Jamo centerspeaker en evt. een losse sub).
?

Als de TX-SR608 zich net zo gedraagt als de TX-SR607 dan houdt je met een volledige 5.1 set-up zo'n 35 Watt over. Als je er een volledige 7.1 set-up aan hangt wordt dat nog minder. Maar alleen vermogen zegt natuurlijk niets, het vermogen wat je nodig hebt hangt ook af van de gevoeligheid van de speaker en de ruimte waarin deze in gebruikt gaat worden. Als jij de ruimte hebt voor een 7.1 set-up heb je wellicht ook een relatief grote kamer en vraag me af of de TX-SR608 genoeg vermogen levert om die ruimte te vullen om eerlijk te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 21:35
Als jij op bioscoop spektakelsterkte wilt luisteren, dan is 30W/kanaal idd niet al te ruim. Maar "gewone" luistersterkte vereist hooguit 1 tot 2 watt/kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
Anoniem: 62614 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:36:
[...]

Het is al een tijdje geleden dat ik me er in verdiept heb maar volgens mij is er niets noemenswaardigs veranderd tenzij je de allereerste firmware hebt. (1.01 ofzo en het verschilt qua hardware of je de firmware zomaar kan updaten)
Volgens mij loopt er een draadje op avsforums hierover.
Als je receiver gewoon doet wat ie moet doen zou ik niets updaten in ieder geval.
Dank je wel. Ik kjik even op avsforums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Raymond schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:57:
Als jij op bioscoop spektakelsterkte wilt luisteren, dan is 30W/kanaal idd niet al te ruim. Maar "gewone" luistersterkte vereist hooguit 1 tot 2 watt/kanaal.
Een tot twee Watt is wel wat weinig, veelal is het 5 Watt per kanaal. Maar punt waar ik mee zat is dat deze persoon dus ruimte heeft voor een volledige 7.0 of 7.1 set-up. Komt nog bij dat de Jamo S606 een gevoeligheid heeft van 89 dB, en dat kan nog minder worden. Maar dat hangt af van de grootte van de kamer, positie van de speakers en de aankleding van de ruimte. Maar als je nagaat dat een TX-SR607 met een set-up met 5 speakers al zeer erg inkakt dan vrees ik voor wat er gebeurt als je er zeven speakers aan hangt. Let wel dat de TX-NR807 ook inkakt als je er zeven speakers aan hangt, en die is toch weer twee stappen hoger dan de 600 serie waar het hier over gaat.

Al met al denk ik dat het net zal gaan, maar echt veilig zou ik me er niet bij voelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raymond schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:57:
Ik merk dat het vermogen schijnbaar nogal een belangrijke eigenschap is voor de keuze van een versterker maar ik weet zeker dat dit in de meeste gevallen eigenlijk totaal geen invloed heeft. De reden hiervoor is dat de meeste surround speaker sets worden uitgevoerd met een actieve subwoofer en als je praat over geluids vermogen dan weet je dat juist de bassen en dan met name de laagste bassen in het geluid het meeste vermogen vragen. De midden tonen en tweeters nemen al veel minder vermogen voor hun rekening. Dat is ook de reden dat een simpele rookmelder in staat is om 120db te kunnen produceren met twee simpele penlite batterijen. Het mooie is dat de bassen bij een actieve subwoofer door een eigen versterker worden aangestuurd en de laag- midden en hoge tonen door de versterker zelf. Wil je dus echt Bioscoop geluid waarbij je de hele buurt wilt laten meegenieten dan kun je dus het beste de zwaarste subwoofer kopen en zal zelfs de Onkyo 306 meer dan genoeg vermogen kunnen leveren om de midden en hoge tonen op zeer hoge volume te produceren. Als de wens is om zware full range speakers op alle 5 kanallen aan te sluiten dan zou ik inderdaad ook gaan kijken naar een versterker met een flink vermogen maar dit heb ik in de praktijk eigenlijk nog nooit gezien.

Heeft hier iemand toevallig al zware fullrange speakers aangesloten op een van de lichtere Onkyo versterkers? En wat zijn dan de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Mja, die Jamo's (de fronts) hebben al flink grote ingebouwde woofers voor lage tonen, en om die aan te sturen heb je allicht al iets meer vermogen nodig. Alle speakers die ik op het oog heb zijn 6 Ohm trouwens.

En verder had ik het inderdaad over 'gewoon luisterniveau'. Dus wat zachter dan in de bioscoop (waar ze volgens mij het geluid telkens ietsje harder zetten; jaar of 10 terug was het minder hard, maargoed, geluid in de meeste bioscopen is toch bagger :+) ...

Kamer is iets van 45 m2 groot en de luisterpositie is in het midden en dan iets verder naar voren: afstand tot fronts is dan iets van 4 meter, center 2,5 meter, surround 3,5 meter, surround-back 4,5 meter. Die 30 Watt per kanaal lijkt me dan voldoende. En trouwens, als je geen film kijkt en alleen stereo luistert dan wordt de rest ook niet aangestuurd, tenzij je prologic aanzet, toch? :)

Denk dat ik het er maar op ga wagen. Resultaten plaats ik dan wel in dit topic :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-03 10:58
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een 707 + de monitor audio av bronze 5.1 package.
Ik ben al een aantal dagen bezig met het instellen van de 707 ( ja paar dagen, heb er namelijk geen verstand van en heb daar nog geen internet). Welke audio mode kun je nu eigenlijk het beste pakken voor blu-ray (ps3/htpc). THX mode of gewoon iets anders?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-04 11:43
Heren ik heb nu een denon 1610 en kan voor zacht meerprijsje gaan voor een onlyo 608. Ik wil namelijk iets meer vermogen, hdmi aan de voorkant en warmer geluid voor muziek. Wat vinden jullie is de onlyo een upgrade. Of downgrade voor mij. Ik heb kef iq50 als front speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

justjermaine schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:46:
Heren ik heb nu een denon 1610 en kan voor zacht meerprijsje gaan voor een onlyo 608. Ik wil namelijk iets meer vermogen, hdmi aan de voorkant en warmer geluid voor muziek. Wat vinden jullie is de onlyo een upgrade. Of downgrade voor mij. Ik heb kef iq50 als front speakers.
Dat zal je zelf moeten gaan beluisteren ben ik bang. De denons die ik geluisterd heb vond ik warmer klinken dan mijn Onkyo. Eea is denk ik ook afhankelijk van de speakers die je op een versterker aansluit. Ik persoonlijk vond destijds mijn Onk icm KEF (weet zo niet meer welke, geloof IQ7) veel te schel.
Maar zoals vaak gezegd, dit is puur een kwestie van smaak en je eigen beleving.
Vermogen zegt niet zoveel overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Zoals reeds gezegd heb ik meer vertrouwen in het vermogen van de Denon dan van de Onkyo. Vraag me sowieso af waarom je het nodig denkt te hebben. HDMI aan de voorkant is wel een punt wat de Denon inderdaad niet heeft. Verder zit er qua klank tussen een Denon en Onkyo niet zo heel veel verschil Als je echt een warmere klank wilt zou ik eerder voor een Marantz gaan. Maar aan de andere kant: als je warmere klanken wilt had je ook niet voor KEF speakers moeten gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

FeaR1986 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 20:32:
Je kan een passieve subwoofer gewoon aansluiten op de normale speakerterminals. Nadeel is gewoon dat de receiver dan naast de vijf satellieten ook de subwoofer van vermogen moet voorzien, iets wat met een actieve subwoofer niet zo is aangezien deze een eigen versterker aan boord hebben.
Ik ben erg geinteresseerd in de SR608, inmiddels wat winkels afgegaan, lijkt eind deze / begin volgende maand geleverd te worden.
Anyway, wat ik graag zou willen weten: nu heb ik geen subwoofer, maar wil bij de aanschaf van de SR608 wel graag een subwoofer gaan kopen, ik denk een actieve. Waar moet deze dan op aangesloten worden, kan iemand dat aangeven? Ik begrijp dat het een 7.2 receiver is, dat betekent dan toch dat je twee subwoofers er op kan aansluiten, op de twee paarse ingangen denk ik?
Als iemand een tip heeft welke actieve sub hier mooi mee werkt, hoor ik het ook graag.

Afbeeldingslocatie: http://www.avalon.co.nz/assets/resized/img/sm/1674/8/OnkyoTX-SR608_K_B-0-700-0-450.jpg

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Paars is correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-04 22:52
Als ik puur naar het verbruik (Denon 360 watt vs. Onkyo 620 watt) en gewicht (9,2 kg vs. 11,5 kg) kijk zou ik zeggen van wel. Blijft over dat Denon wat conservatiever is met de opgave van zowel stroomverbruik (is niet maximaal maar bij een bepaalde situatie) als van geleverd vermogen. Bovendien zal de klankafstemming 90% van de tijd een grotere rol spelen dan het maximum vermogen. Onkyo wordt vaak als 'killer' omschreven dan Denon, dus in jouw geval zit je dan waarschijnlijk bij het verkeerde merk met die TX-SR608.
De enige manier om hier zekerheid over te krijgen is door te gaan luisteren.

Overigens is de TX-SR608 meer de tegenhanger van de AVR-1910 dan van de 1610. Hier vanuit gaande zou de Onkyo een klasse hoger moeten zijn met de nadruk op "zou".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:03
Ik heb een mooi nieuw tv meubel gekocht met gesloten deurtjes van 45cm diep, binnenmaat ~42cm diep. Mijn huidige versterker is al bijna 40cm en met kabels e.d. kom ik dus niet uit, of ik moet de kast een paar cm van de muur af plaatsen. Het is een ongeveer 10 jaar oude JVC, dus geen hdmi, afstandsbediening die al 8 jaar niet echt al te best is en het surround effect is matig.

Dus het eerste waar ik op gezocht heb was de diepte en kwam niet verder dan de onkyo's en de prijs staat mij ook wel aan. Gezien het aantal HDMI aansluitingen wat ik nodig denk te hebben, valt de 308 af en kom ik op de 508.

Maar ik zit nog met een paar vraagjes als ik mijn mediaplayer met hdmi aansluit op de onkyo moet die dan aanstaan om beeld te geven en geluid op de tv? Ik hoef namelijk the simpsons van 10 jaar geleden met een belabberde beeldkwaliteit niet in 5.1 te horen, tv geluid voldoet dan ook.
En kan iemand mij vertellen wat de exacte diepte is van de 508. Volgens de specs moet dit 329mm zijn, maar is dit van het uiteinde van de connector tot de uitstekende volumeknop? en hoe diep is die inclusief HDMI kabels die (zo kort als veilig mogelijk is) zijn gebogen. Kon van het weekend geen onkyo's vinden bij de lokale elektronica zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walliwalli
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-04-2024
Beste Tweakers!

Het volgende is het geval bij mij, ik wil namelijk over een weekje een mooie home cinema neerzetten.

Wat wordt er op aangesloten?
HTPC
Dreambox dm800HD
Ziggo kastje

Huidige setup is een Creative inspire 5100 setje wat inmiddels ook alweer ruim 10 jaar aan het spelen is.

Wat heb ik inmiddels uitgezocht:
Speakers: Harman Kardon HKTS 11BQ
Receiver: Onkyo TX-SR508

Maar door het lezen van verschillende fora e.d. ben ik nu een beetje gaan twijfelen.
Hoofddoel is het kijken van HD-films, AC3 streams via de schotel en radio/muziek.
Maar, nu sta ik dus voor een leuke uitgave waarbij ik wel de juiste keuze wil gaan maken (zoals velen onder ons denk ik) Mijn motto is liever een paar tientjes extra waardoor ik langer door kan dan de goedkoopste en binnen 2jr weer moeten wisselen.

Dus heel simpel, is de TX-SR508 de juiste keuze, of moet ik toch voor de duurdere 578 of 608 gaan?
Graag jullie reacties, ik ben benieuwd wie mij kan ondersteunen in mijn keuze, of kan overhalen om voor een hoger type te gaan..

Edit: Voor het geld van de 608 haal je immers ook een hele mooie HK AVR255... maargoed, wat brengen die verschillen dan weer..

[ Voor 5% gewijzigd door walliwalli op 26-04-2010 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257580

Ey effe een vraagje ik heb een onkyo receiver met 3 hdmi in en 1 hdmi out,
heb ook 2 hdmi kabels een 1.3 en een 1.4.
Welke sluit ik waar aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
walliwalli schreef op maandag 26 april 2010 @ 23:00:
Beste Tweakers!

Het volgende is het geval bij mij, ik wil namelijk over een weekje een mooie home cinema neerzetten.

Wat wordt er op aangesloten?
HTPC
Dreambox dm800HD
Ziggo kastje

Huidige setup is een Creative inspire 5100 setje wat inmiddels ook alweer ruim 10 jaar aan het spelen is.

Wat heb ik inmiddels uitgezocht:
Speakers: Harman Kardon HKTS 11BQ
Receiver: Onkyo TX-SR508

Maar door het lezen van verschillende fora e.d. ben ik nu een beetje gaan twijfelen.
Hoofddoel is het kijken van HD-films, AC3 streams via de schotel en radio/muziek.
Maar, nu sta ik dus voor een leuke uitgave waarbij ik wel de juiste keuze wil gaan maken (zoals velen onder ons denk ik) Mijn motto is liever een paar tientjes extra waardoor ik langer door kan dan de goedkoopste en binnen 2jr weer moeten wisselen.

Dus heel simpel, is de TX-SR508 de juiste keuze, of moet ik toch voor de duurdere 578 of 608 gaan?
Graag jullie reacties, ik ben benieuwd wie mij kan ondersteunen in mijn keuze, of kan overhalen om voor een hoger type te gaan..

Edit: Voor het geld van de 608 haal je immers ook een hele mooie HK AVR255... maargoed, wat brengen die verschillen dan weer..
de 608 en 578 bieden weinig meer dan de 508 in jouw geval,
als binnen twee jaar de 508 outdated is, dan zijn zowat alle receivers die op dit moment beschikbaar zijn outdated..

de 508 moet enkel inboeten op 5.1 ipv 7.1, één sub, geen upscaling van analoge bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277935

@toiletopener

Welke apparaten probeer je aan te sluiten op de receiver?

Simpel gesteld: Blu-Ray spelers, HTPC, mediaspeler etc sluit je aan op de HDMI in van de receiver. De TV sluit je aan op de HDMI out van de receiver.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 277935 op 27-04-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Niet online

Packetloss

walliwalli schreef op maandag 26 april 2010 @ 23:00:Hoofddoel is het kijken van HD-films, AC3 streams via de schotel en radio/muziek.
Ik ben benieuwd: waar haal je die AC3 streams vandaan, via de schotel? ik ben slechts 1 keer een Dolby Digital zender tegengekomen; luister je radio via DVB-S die AC3 doet?

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294769

Morgen de 608[zilver] in huis.
Was de laatste,die dingen gaat hard.
Ik zal deze week mijn bevindingen hier plaatsen
Packetloss schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:55:
[...]

Ik ben erg geinteresseerd in de SR608, inmiddels wat winkels afgegaan, lijkt eind deze / begin volgende maand geleverd te worden.
Anyway, wat ik graag zou willen weten: nu heb ik geen subwoofer, maar wil bij de aanschaf van de SR608 wel graag een subwoofer gaan kopen, ik denk een actieve. Waar moet deze dan op aangesloten worden, kan iemand dat aangeven? Ik begrijp dat het een 7.2 receiver is, dat betekent dan toch dat je twee subwoofers er op kan aansluiten, op de twee paarse ingangen denk ik?
Als iemand een tip heeft welke actieve sub hier mooi mee werkt, hoor ik het ook graag.

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Niet online

Packetloss

Anoniem: 294769 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:07:
Morgen de 608[zilver] in huis.
Was de laatste,die dingen gaat hard.
Ik zal deze week mijn bevindingen hier plaatsen
Graag, ben vooral benieuwd naar welke sub je gebruikt en of dat bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walliwalli
Packetloss schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 19:59:
[...]

Ik ben benieuwd: waar haal je die AC3 streams vandaan, via de schotel? ik ben slechts 1 keer een Dolby Digital zender tegengekomen; luister je radio via DVB-S die AC3 doet?
Zal ik je vertellen ;) als je over het Duitse SKY pakket beschikt zijn daar alle filmkanalen in AC3 ;)
Tevens zijn er nog een aantal anderen, maar weet niet meer zo precies welke...
Ik denk dat CD+ in Nederland tzt ook wel AC3 kanalen mee kan/gaat zenden..
M.b.t radiozenders, deze zijn gewoon normaal zonder AC3 etc voor zover ik weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
silencedead schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:29:
Ik heb een mooi nieuw tv meubel gekocht met gesloten deurtjes van 45cm diep, binnenmaat ~42cm diep. Mijn huidige versterker is al bijna 40cm en met kabels e.d. kom ik dus niet uit, of ik moet de kast een paar cm van de muur af plaatsen. Het is een ongeveer 10 jaar oude JVC, dus geen hdmi, afstandsbediening die al 8 jaar niet echt al te best is en het surround effect is matig.

Dus het eerste waar ik op gezocht heb was de diepte en kwam niet verder dan de onkyo's en de prijs staat mij ook wel aan. Gezien het aantal HDMI aansluitingen wat ik nodig denk te hebben, valt de 308 af en kom ik op de 508.

Maar ik zit nog met een paar vraagjes als ik mijn mediaplayer met hdmi aansluit op de onkyo moet die dan aanstaan om beeld te geven en geluid op de tv? Ik hoef namelijk the simpsons van 10 jaar geleden met een belabberde beeldkwaliteit niet in 5.1 te horen, tv geluid voldoet dan ook.
En kan iemand mij vertellen wat de exacte diepte is van de 508. Volgens de specs moet dit 329mm zijn, maar is dit van het uiteinde van de connector tot de uitstekende volumeknop? en hoe diep is die inclusief HDMI kabels die (zo kort als veilig mogelijk is) zijn gebogen. Kon van het weekend geen onkyo's vinden bij de lokale elektronica zaken.
Schopje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Niet online

Packetloss

walliwalli schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:22:
[...]

Zal ik je vertellen ;) als je over het Duitse SKY pakket beschikt zijn daar alle filmkanalen in AC3 ;)
Tevens zijn er nog een aantal anderen, maar weet niet meer zo precies welke...
Aha... gezellig, Duits in AC3 door 7 speakers :). Neen, heb geen Duits SKY pakket; volgens mij herinner ik me waar ik een keer AC3 via mijn oude Denon AVR3300 hoorde: bij Discovery HD Showcase of History HD, 1 van die twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walliwalli
Packetloss schreef op woensdag 28 april 2010 @ 07:31:
[...]

Aha... gezellig, Duits in AC3 door 7 speakers :). Neen, heb geen Duits SKY pakket; volgens mij herinner ik me waar ik een keer AC3 via mijn oude Denon AVR3300 hoorde: bij Discovery HD Showcase of History HD, 1 van die twee.
Haha nouja het is tenminste AC3, je mag immers een gegeven paard niet in de bek kijken :P Kan NL nog een voorbeeld aan nemen. Ik hou van Holland in AC3 is bijv. wel grappig :P

Even nog inhaken op mijn zoek en vergelijktocht, ik ga vanavond nog maar eens kijken tussen de Onkyo TX-SR508 en de Harman Kardon AVR155. De duurdere 608 valt sowieso af, zit een aantal opties op die voor mij geen meerwaarde met zich meebrengen.. Wellicht dat iemand mij nog wel kan helpen met de AVR 155, kan deze ook als passthrough spelen zonder dat de versterker aan moet staan? en ik had al begrepen dat het geluid via een extra optisch kabeltje moet verlopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absoze
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-04-2021
:? Ik heb sinds een paar dagen de Onkyo TX -NR807. Een prima receiver die ik nog aan het ontdekken ben. Ik loop wel tegen een klein probleempje op dat ik maar niet opgelost krijg.
De receiver kun je aansluiten op lokaal netwerk en je kunt gebruik maken van internetradio (Onkyo.vturner.com). Maar op de een of andere wijze krijg ik maar geen verbinding op het lokale net en vturner. Ik zie in mijn router (DHCP status) het mac adres en ip adres van de receiver en ook in de reciever net-instellingen zie ik het mac en ip adres staan. M.a.w. apparaat wordt herkend. Maar werken ho maar, ik krijg geen verbinding. Geprobeert via mijn PC en via de inlog mogelijkheid op Onkyo.vturner.com.
Kent iemand het dit probleem en heeft mogelijk een advies?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257580

Heb een groot probleem met mijn onkyo ht-s3305 .
hij is aangesloten op de ps3 via hdmi, maar het geluid van de rear speakers is reversed.
En alle kabels zijn juist aangesloten van de speakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
silencedead schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:29:

Ik heb een Onkyo 606 en volgens de specs is die 37.5 cm diep. Ik heb dat net nagemeten en dat is inclusief de volumeknop en de aansluitingen aan de achterkant (zonder stekkers erin). Met een gewone HDMI kabel erin kom ik op 42 cm. Met een 508 van 32.9 cm, zou je dan op ongeveer 37.5 cm komen. Let er wel op dat de Onkyo's vrij heet worden, zeker als ze in een afgesloten kast staan. Aan de bovenkant moet je genoeg ruimte vrij hebben (advies van Onkyo 20 cm, maar ik heb ongeveer 13 cm en dat is wel genoeg).
Wat betreft je mediaplayer. Volgens mij moet je dan wel je receiver aanzetten. Bij mij werkt het anders niet (popcornhour via HDMI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

silencedead: de meeste Onkyo's kunnen hdmi doorlussen van input naar output als ze uitstaan: gewoon 1-op-1 zonder bewerking dus. Alleen geen idee of hij dat bij alle poorten kan.

Tip voor iedereen met dat soort vragen: download de handleiding van de Onkyo-site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
lethargy schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:20:
[...]

Ik heb een Onkyo 606 en volgens de specs is die 37.5 cm diep. Ik heb dat net nagemeten en dat is inclusief de volumeknop en de aansluitingen aan de achterkant (zonder stekkers erin). Met een gewone HDMI kabel erin kom ik op 42 cm. Met een 508 van 32.9 cm, zou je dan op ongeveer 37.5 cm komen. Let er wel op dat de Onkyo's vrij heet worden, zeker als ze in een afgesloten kast staan. Aan de bovenkant moet je genoeg ruimte vrij hebben (advies van Onkyo 20 cm, maar ik heb ongeveer 13 cm en dat is wel genoeg).
Wat betreft je mediaplayer. Volgens mij moet je dan wel je receiver aanzetten. Bij mij werkt het anders niet (popcornhour via HDMI).
Bedankt, dan zou die gewoon moeten passen, de ruimte erboven zal niet zo'n probleem zijn, heb een kast met 2 klapfrontjes en 2 lades dus ruimte zat om de receiver in een apart deel te plaatsen. Ernaast zet ik onderop mijn HDD recorder en dan op een plankje mijn PS3 en Mediaplayer naast elkaar.

Of de receiver aan moet staan voor HDMI doorvoer zal ik even nazoeken in de handleiding (bedankt voor de tip Sorcerer :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb nu sinds vandaag de TX-SR508, echter loop ik toch nog tegen een paar dingen aan.
Ik wil hem eigelijk Bi-wiring aansluiten (heb JBL ES80 speakers als front, voor nu nog even geen andere, volgen wel snel), de meningen zijn nogal verdeeld of het nou wel of niet hoorbaar is, maargoed, de handleiding die ik erbij heb gekregen is alles behalve duidelijk waar ik dat nou in moet pluggen in de achterkant.
Ik heb ze nu even normaal aangesloten, onderste aansluiting speakers en in de Onkyo Front Speakers.
Als ik nu de achterkant van de receiver zie, heb ik in mijn ogen 2 mogelijkheden om aan te sluiten, maar welke nou de juiste is.....
De 1e mogelijkheid is:

Surr Back or Front High (Bi-amp for front speakers), maar Bi=amp is toch weer anders>>?
En dan het laag van de JBL gewoon in Front Speakers

De 2e mogelijkheid is:

Front High or Zone 2 speakers.
En dan het laag in Front Speakers.

Welke van de 2 is nu de juiste?? Of zit ik er nog verder naast?

Overigens stond overal op bij luidspreker aansluiting Banaanstekker, nu had ik dus een paar banaanstekkers meebesteld ergens: http://kabeltje.com/hq-banaanpluggen-1-paar-p-502.html <-- die dus.
Alleen die krijg ik er nergens in..ben redelijk noob zoals je al merkt, tis gewoon draadje vastdraaien achterop of gaan deze banaantjes er nog wel ergens in en doe ik het weer verkeerd?

Misschien kan hier iemand foto van de achterkant erop zetten met banaan aangesloten en dergelijke?
Of zijn die achterop de receiver ook banaanstekkers? --> in dat geval vind ik het niet echt praktisch, hou er wel van om makkelijk een stekkertje even los te maken, en niet kabels weer te moeten losdraaien.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Luidsprekers dubbel aansluiten doe je met FRONT L/R voor de woofer aansluiting en SURROUND BACK or FRONT HIGH L/R voor de tweeter aansluiting.
Wel in de instellingen van de Onkyo speakers instellen op bi-amp en dat verbindingsstukje op de speakers verwijderen.
Banaanstekkers kunnen in de luidsprekersaansluiting gestoken worden. Gewoon dat zwarte dopje er eerst uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:52

Phydomir

Dennis

Sinds gisteren de SR608 (zwart) in huis als vervanging van mijn oude Denon 1804. Eerste indrukken zijn goed. Instellen via Audyssey gaat er goed. Afstanden kloppen erg goed en dat hij er dan een Audyssey EQ aan koppelt is ook erg handig. Enige wat hij niet goed instelde bij mij is de sub. veels te hard. Maar naar handmatig goed zetten klinkt het allemaal zeer strak.

Deze week maar eens flink aan het werk zetten.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
lethargy schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 11:43:
Luidsprekers dubbel aansluiten doe je met FRONT L/R voor de woofer aansluiting en SURROUND BACK or FRONT HIGH L/R voor de tweeter aansluiting.
Wel in de instellingen van de Onkyo speakers instellen op bi-amp en dat verbindingsstukje op de speakers verwijderen.
Banaanstekkers kunnen in de luidsprekersaansluiting gestoken worden. Gewoon dat zwarte dopje er eerst uit halen.
Die draaidopjes kunnen er niet uit? zodra die aan het einde komen gaan ze vast..als ik verder ga draaien knappen heb ik het gevoel..
Ik moet nu alleen nog analoog UPC dvr aansluiten..maar met composiet lukte het nog niet helemaal..word denk nog ff puzzelen.
Het klinkt overigens al wel heerlijk met de PS3 en radio via Coax :*)

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Only schreef op zondag 02 mei 2010 @ 12:30:
[...]

Die draaidopjes kunnen er niet uit? zodra die aan het einde komen gaan ze vast..als ik verder ga draaien knappen heb ik het gevoel..
Ik moet nu alleen nog analoog UPC dvr aansluiten..maar met composiet lukte het nog niet helemaal..word denk nog ff puzzelen.
Het klinkt overigens al wel heerlijk met de PS3 en radio via Coax :*)
Alleen dat zwarte dopje wat in het uiteinde van de luidsprekeraansluiting zit eruit halen. Gaat soms wat lastig. Een kleine torx schroevendraaier past precies in het gaatje en dan eruit trekken. Of met een gewone schroevendraaier het dopje eruit pulken. Dus niet het hele draaimechanisme eruit halen.

Kijk even op het avforum daar staan ook foto's hoe het moet!
http://www.avforums.com/f...nt-fit-binding-posts.html

[ Voor 11% gewijzigd door lethargy op 02-05-2010 14:00 ]

Pagina: 1 2 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.