Toon posts:

Stoffilter voor bovenkant Antec 300 kast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af of je een soort stoffilter-afdekklepje hebt die je kunt monteren op de plaats van een 140mm fan.

De Antec 300 kast heeft bijvoorbeeld een 140mm fan mogelijkheid in de bovenkant van de kast. Hier wil ik eigenlijk een soort filter hebben zodat er geen stof in de kast kan vallen, maar de opstijgende warme lucht moet er nog steeds goed uit kunnen. Het moet dus een heel dun en plat filter zijn in de vorm van een 140mm fan.

De stoffilters die ik tot nu toe gevonden heb zijn allemaal stoffilters die je moet gebruiken in combinatie MET een fan. Ik wil gewoon een stof filter als afdichting voor de fan opening.

Bestaat zoiets? En nog belangerijker: hoeveel nadeel heeft dit voor de warme lucht die erdoor weg moet? Ik wil het systeem deels passief gaan koelen, dus er moet nog genoeg lucht wegkunnen aan de bovenkant. Ik weet niet in hoeverre een dunne filter dit tegenhoud in de praktijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2010 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 20:30

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Fan filters zijn wel te vinden. Maar ik heb even gezocht voor je, en 140mm is wat zeldzaam.
Hier zijn wel andere maten te vinden. En je houd denk ik eerder lucht tegen dan stof. Vooral als je passief gaat koelen. Dus je zult een compromis moeten vinden tussen hoe goed het filter werkt, en hoeveel lucht het doorlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:48
Neem ook een kijkje in dit topic Stoffilters

Je kan bijvoorbeeld zelf een filter maken ervoor.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaFlub
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:08
ook heeft het in mijn ogen geen nut dat je die op een outtake fan steekt. je moet de filters eerder op intake fans nemen. zodat het stof uit de pc blijft, en niet andersom.

AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:29
filters op intake fan , outtake fan NIET!! als jij een filter bij je outake zet, blijft het stof in het filter zitten, wat normaal dan eigenlijk gewoon de kast uitgaat

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiralawesome
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-10 09:58
Maar is het sowieso handig om op een outtake fan een filter te maken?
Wanneer de fan aanstaat blaast hij toch al al het stof weg.
En wat Remmes_NT zegt, het stof blijft er juist in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsR
  • Laatst online: 14-08 16:55
Als jullie de startpost even goed doorlezen zien jullie dat hij GEEN fan in de bovenste fanslot van z'n kast gaat monteren. Dus de hele discussie van geen filter bij je outtake fan monteren is compleet zinloos en niet van toepassing.

Ontopic: Ik weet niet of je die opening goed gaat zien bij je kast, maar je kan zelf natuurlijk iets maken met een panty oid. Een simpel frame maken van wat hout en daar een panty overheen spannen is niet al teveel moeite. Dit is natuurlijk geen oplossing als je je kast open hebt of een raam erin hebt. Want dat ziet er dan weer niet uit.

Hoe nadelig dit voor je airflow is ligt er heel erg aan hoe passief je het systeem wil gaan koelen natuurlijk. Als je helemaal geen casefans gaat gebruiken is het niet zo goed plan denk ik, maar weet het ook niet helemaal zeker eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 19:01
Stof valt sowieso niet de kast in wanneer de computer aan staat. Als je hem uitzet, leg je er toch een boekje of blaadje op? Of maak een kapje met een opening naar achteren.

Bovendien zuig je meer stof in de kast wanneer hij aanstaat dan dat er in kan vallen bij uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
MathijsR schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:28:
Als jullie de startpost even goed doorlezen zien jullie dat hij GEEN fan in de bovenste fanslot van z'n kast gaat monteren. Dus de hele discussie van geen filter bij je outtake fan monteren is compleet zinloos en niet van toepassing.

Ontopic: Ik weet niet of je die opening goed gaat zien bij je kast, maar je kan zelf natuurlijk iets maken met een panty oid. Een simpel frame maken van wat hout en daar een panty overheen spannen is niet al teveel moeite. Dit is natuurlijk geen oplossing als je je kast open hebt of een raam erin hebt. Want dat ziet er dan weer niet uit.

Hoe nadelig dit voor je airflow is ligt er heel erg aan hoe passief je het systeem wil gaan koelen natuurlijk. Als je helemaal geen casefans gaat gebruiken is het niet zo goed plan denk ik, maar weet het ook niet helemaal zeker eigenlijk.
gewoon een stille 140 fan die langzaam draai aan je top hebben en dan heb je tenminste een minder warme kast

ik zou geen stoffilter er maken, als je via het aangezogen gat stof naar binne krijgt , blijft de stof in je kast.. wat dus gewoon niet slim is

[ Voor 5% gewijzigd door [Remmes] op 19-04-2010 15:05 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsR
  • Laatst online: 14-08 16:55
Dat kan wel jah, een 140mm fan die op 600rpm draait oid hoor je ook nagenoeg niet. En dan eventueel een stof filter voor je intake fan doen, maar dan is het nog steeds afhankelijk hoe passief hij zijn kast gaat koelen en wat voor systeem erin komt.

Een atom pc is namelijk al weer heel anders dan een core i5 oid. Ook de functie van de pc maakt nogal uit. Als je het als fileserver gebruikt piekt de load veel minder en hoeft hij dus minder gekoeld te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
MathijsR schreef op maandag 19 april 2010 @ 15:09:
Dat kan wel jah, een 140mm fan die op 600rpm draait oid hoor je ook nagenoeg niet. En dan eventueel een stof filter voor je intake fan doen, maar dan is het nog steeds afhankelijk hoe passief hij zijn kast gaat koelen en wat voor systeem erin komt.

Een atom pc is namelijk al weer heel anders dan een core i5 oid. Ook de functie van de pc maakt nogal uit. Als je het als fileserver gebruikt piekt de load veel minder en hoeft hij dus minder gekoeld te worden.
klopt maar dan nog zou de airflow van de fan altijd handig zijn kwa temps, en het word zomer, bij mij in mijn slaap kamer is het nu al rond de 23c.. en het kan oplopen tot 40c+ op een goede zomerse dag

ik weet niet oe het met de ts zit

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou zoiets maken:

Afbeeldingslocatie: http://andrewhon.zenfolio.com/img/v3/p1068141431-3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://andrewhon.zenfolio.com/img/v0/p769481646-3.jpg

Maar dan met:

MSI H55M-E33
Core i5 661
Intel Postville G2 80GB
PicoPSU

Dus de warme lucht van de Orochi moet weg via het fangat in de bovenkant. Vandaar mijn vraag in hoeverre een filter de luchtdoorvoer kan blokkeren. Ik heb overigens nog m'n twijfels of die 661 helemaal passief te koelen is. Het is een 32nm cpu en superzuinig in idle, maar of ie beneden de 60 graden blijft in load vraag ik me af.

Dit zijn de specs van het systeem op het plaatje:
http://www.silentpcreview...t=54709&highlight=fanless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
en toch vind ik het niet zo handig, ik denk dat je beter gewoon een fan aan je voorkant kan hebben en een fan aan de top,beide op een rpm wat je bijna/net niet hoort, als je stof in je kast krijgt zal het door de stijgende warme lucht ook wel wat uitgaan, mar als jij daar dus een stoffilter plaatst... tja , waarom denk je dat fabrikanten die dingen er dan niet zelf in maken

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sotfzuigerfilters gehaald bij de blokker. Waren maar 2.- En alle intakeholes waar een fan achter dichtgestopt met een geknipt stukje filter. Die filters hebben wel twee kanten en ik weet niet precies welke kant je het beste kunt gebruiken voor beste air-flow. Als dat al wat uitmaakt.
Ik heb vandaag echter mijn antec three-hundred kast binnen gekregen en zoek nu zwarte stoffilters die ik op maat kan knippen voor voorin de grill/mesh. Want dat poreuze zg. plastic stoffilter is natuurlijk 100x niks.

Ook wil ik een stukje filter op de zij-intake hole plaatsen, en geen fan. Boven draait een fan en onder bij de voeding die naar onderen en naar achter uit de kast blaast. Dat trekt ook wel wat verse lucht naar binnen hoop ik. Of ik plak het dicht zodat alleen een intake en outtake fan de boel luchten. ik ben bang dat de warme lucht bij de voeding achteruit de kast op de vloer naar de zijkant van de kast gaat en daar weer naar binnen kan.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2010 17:48 ]

Pagina: 1