Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Op deze site staat een wat ouder artikel over casemodding met EL panelen http://www.velocityreview...to-Make-A-Custom-Logo.php
Misschien heb je daar wat aan.
Groetjes,
Henk
Edit: Ik kwam zojuist deze website tegen EL panelen
[ Voor 21% gewijzigd door Henk- op 21-04-2010 11:22 . Reden: Nederlande website die el panelen verkopen ]
Buttonworld was ik nog niet tegen gekomen, als ik het goed begrijp verkopen zij panelen van http://www.earlsmann.co.uk/sections/product/id/10
Blijkt dat er niet alleen panelen van verkrijgbaar zijn, maar ook kabels en tape. Wordt erg interessant zo.
Ik vraag me toch af of het niet mogelijk is om die inverter heen te komen, is toch best een blok om weg te werken. Lijkt me niet 1-2-3 mogelijk om via-via de interne voeding te gebruiken.
Ik ga wel een A4 blad bestellen om eens uit te proberen. Ben benieuwd.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Is super buigzaam inderdaad en heel mooi egaal verlicht
EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6
Verder blijkt dat van de panelen de basis licht kleur een blauwe tint heeft, iets om rekening mee te houden wanneer je het licht zou willen aanpassen. Vraag me dan af hoe, nog geen zicht op mogelijkheden tot verven, of eventueel gebruik van transparante gekleurde folie om middels kleur filters dit te bewerkstelligen.
@ Tinus, ja die draadvorm is wel heel erg interessant, leuke dingen om mee te doen. Ik zit zelf meer naar toepassingen voor bijvoorbeeld een logo in een 5.25" bay te kijken, maar ook om bijvoorbeeld backplates of andere platen in een chassis te verlichten. De draadvorm ziet er uit als een prima alternatief voor LED strings.
Ik blijf toch tegen die inverter aanlopen voor de power supply. Iemand een idee om niet daar van afhankelijk te zijn, maar om een meer gebruikelijke aansluiting te bedenken? Het is misschien naïef maar ja, 12V, dan vraag ik me toch af of het niet op een meer elegante manier kan.
@ Rebels. Um, op een t-shirt? Hoe zit dat dan met de voedig, batterijen?
Dat kan dus zeker niet met 12V of 5V DC die je uit een molex krijgt, je hebt die inverter écht nodig (zelfgemaakt of aangekocht). Wel is het mogelijk om de aansluitdraden te verlengen zodat je die uit het zicht kan plaatsen.De EL lamp werkt onder een laag voltage variërend van 9 tot 110VAC in een frequentie van 200 tot 2000 Hz, afhankelijk van het lichtoppervlak. Het energieverbruik is ca. 1 mA per cm2, de lichtopbrengst ligt tussen de 35 en 150 cd/m2, afhankelijk van de kleur en ingangsspanning van de lamp.
Die piep heb je idd, maar het moet wel erg stil zijn om die te horen.
[ Voor 6% gewijzigd door naftebakje op 19-04-2010 20:33 ]
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
batterijhoudertje in een zakje wat aan de binnekant aan de zijkant is genaaid jahVirtuozzo schreef op maandag 19 april 2010 @ 18:16:
@ Rebels. Um, op een t-shirt? Hoe zit dat dan met de voedig, batterijen?
(illuminated t-shirt op Google)
en het maakt idd een geluidje, als het stil is hoor je de piepjes een melodie maken op de patronen die ie volgt