Wat betaalt een Telecom provider uit aan een GSM boer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119691

Topicstarter
Goedenavond Tweakers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar wat informatie, te weten:
  • Wat betalen Telecom Providers precies uit aan een GSM-boer, per afgesloten contract? Wat is de geldelijke beloning per contract?
Logic dictates dat dit natuurlijk per contract verschillend is, afhankelijk van de bundel, de duur van het contract, enzovoorts. Ik kan op internet echter geen exacte informatie vinden hieromtrent. En ik heb vrij uitgebreid gegoogled. Ik hoop dat iemand mij hier antwoord(en) op kan geven.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat zal je waarschijnlijk ook niet op het web gaan vinden, daar dat gevoelige informatie is voor bedrijven. Het zal van nog veeeel meer afhangen, en ook variabel zijn binnen een bedrijf, of het een franchise is, etc etc.

Als je dit wilt weten moet je het maar eens aan een GSM boer vragen. Maar die gaat het je niet vertellen. Uit interesse: wat wil je eigenlijk met die informatie doen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi gambieter,

Dank voor je respons. Gevoelige informatie ... tja, dat is inderdaad een goeie. Niet bij stil gestaan. :9

Ik zal eens kijken of ik wat los kan peuteren. Het leek me gewoon interessant om te weten. Je ziet vaak dat GSM-boeren een PS3 of een LCD-tv weggeven. En ik was benieuwd wat de winst daarop nou is, afgaande op de bonus die ze ontvangen per contract. Misschien handig voor eventuele toekomstige onderneming(en).

Mocht iemand in de tussentijd relevante info hebben. This is the place to post it, zenk joe ferry muts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50278

Opzich kan je natuurlijk wel een tv of een ps3 bij je abo krijgen, maar krijg je dan niet vaak een telefoon die gewoon X bedrag goedkoper is?
Goedkopere telefoon + PS3 + evt kleinere winstmarge = Dure telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:53

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, doe eens marktonderzoek... Het staat me namelijk vreemd dat als je op de sites van 5 verschillende "gsm-boeren" iets samenstelt, dat in veel gevallen de eindprijs vaak niet hetzelfde is.

Pak een gloednieuw high-end toestel wat los 400+ Euro kost.
Pak daarbij een 1 of 2 jarig "gemiddeld" abonnement.
Pak eventueel een plukje internet-verkeer erbij.

Eind van het verhaal: 2 of 3 verschillende bedragen. De vraag kan je dan bedenken: zit die marge in de uitbetaling tussen carrier en boer of...?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-05 23:13
Anoniem: 119691 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:22:
Hoi gambieter,

Dank voor je respons. Gevoelige informatie ... tja, dat is inderdaad een goeie. Niet bij stil gestaan. :9

Ik zal eens kijken of ik wat los kan peuteren. Het leek me gewoon interessant om te weten. Je ziet vaak dat GSM-boeren een PS3 of een LCD-tv weggeven. En ik was benieuwd wat de winst daarop nou is, afgaande op de bonus die ze ontvangen per contract. Misschien handig voor eventuele toekomstige onderneming(en).

Mocht iemand in de tussentijd relevante info hebben. This is the place to post it, zenk joe ferry muts ;)
Geloof me, ik werk in een telecomzaak en zelfs ik weet dat niet. :P
Dat krijg je met een hoofdkantoor he? Misschien hebben de franchisers meer inzicht hierin.
Franchisers hebben vaak wel een extra ruimte om aanbiedingen te maken, zo had ik eens gehoord dat je bij sommige zaken (in ieder geval in het verleden) zelfs kon zeggen dat je geen telefoon wilde, maar zo'n dure tv (incl. een 20 euro telefoontje), korting op je scooter of zelfs een auto. Je moet alleen niet uitgaan van de hoogste kortingen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Ik werk in een franchise telecom winkel en wij hebben daar wel inzicht in en nee dat kan ik je niet geven. Maar geloof mij maar dat de winstmarge niet schokkend hoog is en dat de telecomwinkels het voornamelijk uit aantallen moeten hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Ze verdienen het vaak terug, omdat men toch vaak over de gestelde bundel(s) heengaan.

En daar komt nou net de winst ook kijken. Een PS3 gaat ook niet weg zonder een 2 jarig contract lijkt mij. En een TV kan wel weg voor een 1 jarig contract.

Eigenlijk kan je eenvoudig zelf het rekensommetje doen , kosten abbo x 12 maanden / 24 maanden = minimale omzet. Dan komen er nog de extra kosten bij, zoals internet, sms of bellen uit je bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik heb een behoorlijke tijd telecom retail gedaan - die vraag die jij stelt zul je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lastig achter een accuraat antwoord komen.

Voor zo ver ik weet is het gebaseerd op;
- duur contract
- target (heeft netwerk een doelstelling)
- welk toestel het betreft
- additionele services (internet abbo)

voor een abbo van 20-25euro, voor 2jr + internet krijgt een telecom winkel ongeveer 300-450euro voor
daarlangs ontvangt de winkel ook geld voor de belminuten!!!

Enige die hier een duidelijk antwoord op kan geven is Robert Webbe - maar daar zet hij waarschijnlijk zijn baan mee op 't spel :X

[ Voor 18% gewijzigd door himlims_ op 21-04-2010 12:54 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Nu online
himlims_ schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:50:
ik heb een behoorlijke tijd telecom retail gedaan - die vraag die jij stelt zul je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lastig achter een accuraat antwoord komen.

Voor zo ver ik weet is het gebaseerd op;
- duur contract
- target (heeft netwerk een doelstelling)
- welk toestel het betreft
- additionele services (internet abbo)

voor een abbo van 20-25euro, voor 2jr + internet krijgt een telecom winkel ongeveer 300-450euro voor
daarlangs ontvangt de winkel ook geld voor de belminuten!!!

Enige die hier een duidelijk antwoord op kan geven is Robert Webbe - maar daar zet hij waarschijnlijk zijn baan mee op 't spel :X
Winkels ontvangen niets voor de belminuten.. qua indicatie zit je wel redelijk goed. Target heeft helaas geen invloed op de vergoeding, toestel ook bijna nooit, additionele services wel, maar alleen internet levert wat op sms bundels niet.
Anoniem: 58485 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:46:
Ze verdienen het vaak terug, omdat men toch vaak over de gestelde bundel(s) heengaan.

En daar komt nou net de winst ook kijken. Een PS3 gaat ook niet weg zonder een 2 jarig contract lijkt mij. En een TV kan wel weg voor een 1 jarig contract.

Eigenlijk kan je eenvoudig zelf het rekensommetje doen , kosten abbo x 12 maanden / 24 maanden = minimale omzet. Dan komen er nog de extra kosten bij, zoals internet, sms of bellen uit je bundel.
Zo werkt de vergoeding helaas niet.. De providers moeten namelijk ook wat verdienen... Er zit wel verschil in de vergoeding tussen online winkels en normale winkels

[ Voor 27% gewijzigd door Kalua op 21-04-2010 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kalua schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:54:
[...]
Winkels ontvangen niets voor de belminuten.. qua indicatie zit je wel redelijk goed. Target heeft helaas geen invloed op de vergoeding, toestel ook bijna nooit, additionele services wel, maar alleen internet levert wat op sms bundels niet.
[...]
Zo werkt de vergoeding helaas niet.. De providers moeten namelijk ook wat verdienen... Er zit wel verschil in de vergoeding tussen online winkels en normale winkels
Winkels ontvangen niets voor de belminuten.
> dat doen zij wel, al is het minimaaal (denk aan 0.1 ct p/m)

Target heeft helaas geen invloed op de vergoeding
> realiseren van een target (landelijk) levert een additionele vergoeding op voor het bedrijf

Toestel ook bijna nooit
> indien het een branded toestel betreft, bijna altijd wel

sms bundel geeft idd geen additionele vergoeding; internet wel, vrij behoorlijk ook nog

@Kalua; wij hebben wel vaker in de clinch gelegen over onze meningen - ik baseer deze op mijn (oud) werkgever, mogelijk dat daar verschil in zit

[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 21-04-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Nu online
himlims_ schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:07:
[...]

Winkels ontvangen niets voor de belminuten.
> dat doen zij wel, al is het minimaaal

Target heeft helaas geen invloed op de vergoeding
> realiseren van een target (landelijk) levert een additionele vergoeding op voor het bedrijf

Toestel ook bijna nooit
> indien het een branded toestel betreft, bijna altijd wel

sms bundel geeft idd geen additionele vergoeding; internet wel, vrij behoorlijk ook nog
-Dan werk ik blijkbaar bij een winkel die dat niet heeft.. Het airtime systeem wouden ze gaan invoeren in nederland, maar is tot op heden nog niet in gebruik. edit: Okee sommige winkels dus wel..

-Klopt in eigen winkels krijgen ze ook extra comissie, franchise krijgt geen extra vergoeding van het netwerk, maar van het hoofdkantoor van desbetreffende keten.

-Branded toestellen zijn goedkoper om in te kopen, wordt (bij ons in ieder geval) geen extra vergoeding door het netwerk gegeven.

Jij werkt ook in een telecom winkel neem ik aan?
@edit: Dit is hoe het nu bij ons werkt, weet niet hoe lang geleden je in de winkel gewerkt heb? En er zijn uiteraard verschillen per keten..

[ Voor 7% gewijzigd door Kalua op 21-04-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
himlims_ schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:50:

... voor een abbo van 20-25euro, voor 2jr + internet krijgt een telecom winkel ongeveer 300-450euro ...
Hmm, interesting. :P

Misschien heb ik mijn vraag niet helemaal goed gesteld. Ik ben niet zozeer geïnteresseerd in de winst die gemaakt wordt op een abonnement/contract (dat zal inderdaad vast enorm verschillen per zaak). Ik vroeg mij eigenlijk meer af wat die bonussen nou bedragen.

Ik noem:

Wat keert een T-Mobile uit per abonnement?
Wat keert een KPN uit per abonnement?

Enzovoorts.

De rest van de som is dan niet zo ingewikkeld meer, of zie ik dat verkeerd?

Dank voor alle reacties tot nog toe. Chapeau, chapeau! Een bos andijvie en een fles Bordeaux. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Anoniem: 119691 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:55:
[...]
dat is fluctuerend - omdat die vergoedingen geregeld wijzigen. Afhankelijk of de providers/retails hun targets behalen. maar je zult nooit een duidelijk overzicht krijgen daarvan, kuddo's indien je het voor elkaar krijgt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Nu online
Anoniem: 119691 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:55:
[...]

Hmm, interesting. :P

Misschien heb ik mijn vraag niet helemaal goed gesteld. Ik ben niet zozeer geïnteresseerd in de winst die gemaakt wordt op een abonnement/contract (dat zal inderdaad vast enorm verschillen per zaak). Ik vroeg mij eigenlijk meer af wat die bonussen nou bedragen.

Ik noem:

Enzovoorts.

De rest van de som is dan niet zo ingewikkeld meer, of zie ik dat verkeerd?

Dank voor alle reacties tot nog toe. Chapeau, chapeau! Een bos andijvie en een fles Bordeaux. :+
toon volledige bericht
Die 300 tot 450 euro is geen winst, daar moet de inkoop van het toestel nog vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
himlims_ schreef op donderdag 22 april 2010 @ 23:02:
[...]

dat is fluctuerend - omdat die vergoedingen geregeld wijzigen. Afhankelijk of de providers/retails hun targets behalen. maar je zult nooit een duidelijk overzicht krijgen daarvan, kuddo's indien je het voor elkaar krijgt :+
Kuddo's? Ken ik die roken? :+

Hah, tja, ik zou het wel leuk vinden om te weten, al die bedragen, ondanks de fluctuatie. Dan heb je nog es wat om mee te werken. Wat bedoel je overigens met targets? Ik heb er eens wat over gehoord, maar het principe ontgaat me op dit moment even.

(rook trouwens niet hoor, tussen haakjes)
Kalua schreef op donderdag 22 april 2010 @ 23:14:
[...]

Die 300 tot 450 euro is geen winst, daar moet de inkoop van het toestel nog vanaf.
I think I got you. Die 450 euro is de complete bonus. Daar moeten alle kosten nog van af, ik noem een TV + GSM-toestel. Wat overblijft zou dan winst moeten zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-05 00:32

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica