Windows 7 | Windows 2008 - Share Folders Indexeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex4allofyou
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-02 17:57
Ik zit met het volgende probleem. Bij een bedrijf heb ik Windows 2008 geinstalleerd op de server en Windows 7 op de clients. Binnen het bedrijf is een shared folder die alle belangrijke data omvat. Deze folder heb ik opgeschoond en voor elke file (voornamelijk Office docs) heb ik de datum, functie, omschrijving etc ingevoerd.
Het idee hierachter was dat dmv Windows search hierdoor je makkelijk en snel het juiste document kon vinden. De omschrijving is echter wel lastig(er) als je de mappen wilt doorlopen (lange omschrijvingen).

Elke user heeft de shared folder op diens bureaublad staan. Daarna heb ik op de WS08 de Windows search 4.0 functie geinstalleerd aangezien ik gegoogled had dat dan de queries van de W7 search engine doorgestuurd konden worden naar WS08 die daaropvolgend de data zou terugsturen.

Maar niets hoor, als ik naar Start ga en bijvoorbeeld invoer '2009 word offerte' dan krijg ik geen resultaat. Zoals wellicht bekend kan je bij W7 niet een shared folder selecteren om te indexeren maar de query zou dus naar de server doorgestuurd moeten worden.

Nou kan ik wellicht wel 3rd party software krijgen maar het probleem is dat de gebruikers nogal moeilijk doen over nieuwe dingen en sowieso gebruik ik altijd liever de standaard Windows implementaties om het geheel wat overzichtelijk te houden.

Heeft iemand zoiets wellicht wel aan de praat gekregen? Volgens iemand op Expert Exchange is het wel mogelijk. Belachelijk eigenlijk dat het niet gewoon direct via W7 kan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Heb je hem ook bij indexing options aagezet :) dat die in die folder moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex4allofyou
LuckY schreef op maandag 19 april 2010 @ 07:47:
Heb je hem ook bij indexing options aagezet :) dat die in die folder moet zoeken?
Als ik naar Indexeringsopties ga en ik de locaties aan moet wijzen zie ik niet de netwerkmap erbij staan. Ik heb via Google gelezen dat je handmatig een locatie kan toevoegen maar ik mis die optie. Ik word er gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 14:57
Wordt de map geindexeerd op de server zelf ? Meende dat dit ingeschakeld moest zijn

edit: me leest een beetje raar. Maar toch blijft de vraag of de map wel meegenomen wordt?

[ Voor 36% gewijzigd door hhoekstra op 19-04-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Google? Expert Exchange? Wel logische keuzes maar wat zegt Technet?

Microsoft heeft (helaas) tientallen pagina's volgeschreven over deze (imho ranzige) tool en ook de DevTeams hebben op hun blogs het e.e.a. erover geschreven.

Hoppa (hoop ik):
http://social.technet.mic...61-4aae-b6b1-5cf525b9f8de
http://www.microsoft.com/...0761E27283&displaylang=en

[ Voor 34% gewijzigd door MAX3400 op 19-04-2010 21:08 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex4allofyou
hhoekstra schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:02:
Wordt de map geindexeerd op de server zelf ? Meende dat dit ingeschakeld moest zijn

edit: me leest een beetje raar. Maar toch blijft de vraag of de map wel meegenomen wordt?
Ja, bij File Services heb ik Windows Search geinstalleerd. Nu kan ik geweldig snel bestanden vinden op mijn server, maar niet op mijn Windows 7 client (zoals beloofd op EE).

Bah, hoe moeilijk kan het zijn als het in XP wel kan?!? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex4allofyou
MAX3400 schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:04:
Google? Expert Exchange? Wel logische keuzes maar wat zegt Technet?

Microsoft heeft (helaas) tientallen pagina's volgeschreven over deze (imho ranzige) tool en ook de DevTeams hebben op hun blogs het e.e.a. erover geschreven.

Hoppa (hoop ik):
http://social.technet.mic...61-4aae-b6b1-5cf525b9f8de
http://www.microsoft.com/...0761E27283&displaylang=en
Een veel beschreven 'oplossing' is offline werken. Dat maakt het gebruik van een shared folder een beetje dubbel vind ik. Zit trouwens een Intel 40gb SSD in en die heeft nog maar 10gb over.
Pagina: 1