Sapphire, MSI, Club3D, maakt het allemaal wat uit?

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views

• espex87
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-01 15:13
Dit is dus iets wat ik dan niet echt weet en wel naar beniewd naar ben...

Zit er nog een bepaald verschil tussen welk "merk" je koopt? Ik ga voor een HD5850, maar welke doe ik verstandiger aan? MSI? Club3D? Waarom duikt Sapphire altijd zo duidelijk op?

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Garantie en extra's, volgens mij het enige. Tegenwoordig gebruiken alle fabrikanten de referentie ontwerpen van Nvidia of ATI.

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 20:30

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Sapphire is een soort van het "hoofdmerk" van Ati en daarom komt die veel voor. Zoals dat bij Nvidia XFX is(correct me if im wrong)

EDIT:
En sommige fabrikanten overclocken hun versie van de kaart of monteren een andere koeler.

[ Voor 27% gewijzigd door Djmaddox op 18-04-2010 23:00 ]

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Djmaddox schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:00:
Sapphire is een soort van het "hoofdmerk" van Ati en daarom komt die veel voor. Zoals dat bij Nvidia XFX is(correct me if im wrong)

EDIT:
En sommige fabrikanten overclocken hun versie van de kaart of monteren een andere koeler.
Ur wrong..

Sapphire is gewoon een grote...
En nVidia moet niet zoveel meer hebben van XFX omdat deze nu ATI verkopen. Volgens mij zijn POV en PNY favorieten van nVidia..

Overigens is er bij Refference modellen geen verschil. Maar zodra ze eigen koelers etc gaan monteren kan het ook zijn dat ze custom PCB's hebben( let op dit hoeft niet beter te zijn doen ze om het goedkoop te houden) waar door ze zich kunnen onderscheiden van de rest.

Als het om een refference design gaat gewoon de goedkoopste nemen.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:39
XFX mag niet eens Fermi verkopen, dus hoofdmerk? ;) Denk dat je dan eerder bij EVGA moet zijn.

Sapphire gebruikt vanaf nu een eigen ontwerp voor de PCB. Dit is goedkoper (goedkopere PCB), maar betekend ook dat je geen software zoals Afterburner kunt gebruiken.

Zelf heb ik nu al sinds launch een 5850 van Club3d (220 euro toen) en die werkt net zo goed, omdat het toch maar gewoon een andere sticker is.

Verwijderd

Xenomorphh schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:04:

En nVidia moet niet zoveel meer hebben van XFX omdat deze nu ATI verkopen. Volgens mij zijn POV en PNY favorieten van nVidia..
PoV en PNY zijn niet echt groot vergeleken met de grote jongens. ;)

En wat Sapphire is voor ATi is EVGA voor nVidia, geen mini bedrijfjes zoals PoV of PNY. :P

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:25

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Deze vraag komt elke twee weken weer terug. Dientengevolge denk ik dat het antwoord best ergens te vinden zou moeten zijn. Daarom zet ik hier een slotje op. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.