geen beeld geen bios maar fans en hdd start wel

Pagina: 1
Acties:

• geert19
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:42
hallo allemaal,

ik heb een probleem. ik heb een nieuwe pc samengesteld maar kreeg geen beeld en bios start niet op.
dus heb ik een ander moederbord in de pc gezet weer het zelfde probleem.

toen in bijde moederborden(een am2+ mb en een am2 mb)
geen HD geen geen videokaart (gebruikmaken van chipset)
1 ram reepje en alleen cpu(AMD X2 4400+) aangesloten

ram reepjes(ddr2) op elk slot geprobeerd
eerstekeer 512 mb croshair
2e keer 2 gb reepje

2 verschillende videokaarten op aangesloten (HD2400PRO - 7600GT)

elke keer geen beeld geen biepjes geen bios niks

(wel hele reeks biepjes als er geen ram in zit maar ook geen bios)

1 deel heeft 2 week geleden nog als werkend systeem gefunctioneerd

weet iemand wat dit is en hoe ik dit fix??

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Neem de hele Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door.

Je bent al flink op weg, maar er valt zeker nog meer te doen om de oorzaak van het probleem boven water te krijgen.

Wel mis ik informatie over de betreffende onderdelen (merk/model/type van alle betrokken onderdelen).

Op basis van je beschrijving maak ik op dat die CPU defect is, of dat je toevalligerwijs twee defecte moederborden hebt. Compleet zeker is dit echter nog niet, want je hebt die CPU nog niet vervangen voor een ander exemplaar.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Of je voeding heeft een opdonder gehad waardoor hij het niet meer trekt. Lijkt mij persoonlijk waarschijnlijker dan een CPU die spontaan kapot gaat.

Desktop | Server | Laptop

• TechSmurf
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik heb één keer hetzelfde meegemaakt, ook een AM2+-bord: geen beeld, geen piepjes, fans starten op maar verder niks. Bij mij was het de CPU. Dus als ik jou was zou ik even testen met een reserve-CPU. Als je er geen hebt liggen kun je een simpel dingetje op Marktplaats kopen en na het testen weer te koop aanbieden, heb ik ook gedaan en het kost je op die manier zo goed als niets.

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

Je openingspost is een beetje onduidelijk...

Begrijp ik het goed dat je een AM2 set (MoBo + CPU) met geheugen had werken, en dat je recentelijk naar het AM2+ platform bent overgestapt waarbij je het geheugen en de voeding meeneemt naar je nieuwe systeem?

Heb je nu een nieuwe CPU of niet? Nieuwe CPU misschien niet ondersteunt?

Post even de onderdelen van het systeem dat niet werkt, en de onderdelen van het systeem dat wel werkt(e), zodat medetweakers je beter van dienst kunnen zijn.

Manusjes van alles kunnen multitasken

• geert19
ik had een werkend systeem
hd2400pro
amd X2 4400+
een am2 moederbord zonder gegevens
en 1 2gb reepje en 2 1gb reepjes

ben in delen overgegaan naar een nieuw am2+ systeem
daardoor bovenstaande onderdelen over

wou daar weer een systeem van maken heb alleen de ram reepjes veranderd als eerste keer zelfde psu als orgineel. toen dit niet werkte heb ik het op allemaal uitgewiseld met een andere mb(Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H) een andere geheugenkaartje gebruikt (croshair) een andere videokaart (7600gt) op chipset

probeer vandaag nog mn andere cpu en psu maar had het al eerder maar was toen na een sata kabeltje wisselen weer verbeterd

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

Je hebt in iedergeval gepost wat je oude systeem was, de tekst is verder nog niet echt duidelijk... Je hebt een aparte manier van rapporteren. Misschien wordt ik wel erg oud...zal wel de generatie kloof zijn. :)
wou daar weer een systeem van maken heb alleen de ram reepjes veranderd als eerste keer zelfde psu als orgineel.
Dus van de oude onderdelen wil je weer een werkend systeem maken. Alleen heb je andere RAM geheugen modules gebruikt?

Worden deze modules wel ondersteund door het moederbord? Dit kun je terugvinden bij de fabrikant van het bord, of in de specs.
toen dit niet werkte heb ik het op allemaal uitgewiseld met een andere mb(Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H) een andere geheugenkaartje gebruikt (croshair) een andere videokaart (7600gt) op chipset
Omdat het niet werkte ben je overgegaan naar een ander moederbord, ander geheugen, en ook een andere videokaart.
probeer vandaag nog mn andere cpu en psu maar had het al eerder maar was toen na een sata kabeltje wisselen weer verbeterd
Ehm... Wat bedoel je hier? Je gaat vandaag een andere CPU en PSU proberen? Wat heeft een SATA kabeltje daarmee te maken.

Neem de troubleshooter Hangen en Opstartproblemen eens goed door. Je moet systematisch te werk gaan om het probleem te elimineren, niet lukraak componenten uitwisselen, en zeker niet meerdere tegelijkertijd.

Manusjes van alles kunnen multitasken

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:55
Als ik alleen naar je titel kijk, denk ik meteen aan de voedingstekker voor de CPU die niet is aangesloten. heb je dat al gecontrolleerd?

Edit:
Het is het witte 4 polige blokje rechtsboven bij het gigabyte moederbord iig:
Afbeeldingslocatie: http://www.tmtcomputer.it/shop/images/ga-ma78gpm-ds2h_big.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door R.E. op 19-04-2010 14:43 ]

Vette shit!

• geert19
cpu stekkerte natuurlijk wel aangesloten :P en met het wisselen van sata kabeltje bedoelde ik vorige keer moest ik de hoofdschijf een paar keer van sata poort wisselen voordat de pc wou starten maar dat is nu ook niet het geval na wisselen van ide naar sata en weer naar ide sonder harde schijf. krijg ik hem niet aan de praat ga morgen een andere pcu ophalen voor nog meer testen want heb geen idee wat nou stuk is.

ben net ook weer bezig geweest heb nu de voeding uit mn hoofdsysteem gehaald en die aangesloten maar ook dit mocht niet baten.

[ Voor 13% gewijzigd door geert19 op 19-04-2010 21:34 ]

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:55
Het zou kunnen zijn dat er niet genoeg stroom naar het moederbord gaat (bijv door kortsluiting). Wat ook kan is dat je onboard videokaart geselecteerd is en niet je aparte. Ik weet niet of je dat al geprobeerd had.

Anders misschien toch de CPU kapot......

Vette shit!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Monitor zelf op digitaal of analog zetten, met de hand. Soms kan dit weigeren en dan heb je geen beeld.
Pagina: 1