Acer 5920 Paarse Strepen

Pagina: 1
Acties:

• lilsolid
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-12-2020
Beste mensen,

ik heb een acer 5920g. bij het opstarten al zie ik het ACER scherm
met paarse verticalen strepen. daarna doet hij een poging om te starten
komt hij bij het windows vista laad scherm en daarna krijg een zwartscherm
met een lichte achtergrond voor de rest komt hij niet verder.

Maar.. Als ik hem opstart in veilige modus doet hij het weer wel.,
toen dacht ik okee.. virus.. dus laptop opengehaald HD ontkoppeld en dan hopen
dat hij geen paarse strepen gaf bij het opstarten...Dus hij gaf het wel was wel logisch
omdat voor de bios geeft hij al een paars scherm met strepen maarja nooit geschoten is altijd mis..
ik heb waarschijnelijk geen garantie meer op de acer..

kunnen jullie mij helpen..

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
lilsolid schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:12:
ik heb waarschijnelijk geen garantie meer op de acer..
Dat kan je toch voor de zekerheid best even onderhoren ;)

In elk geval is dit een geval met een defecte grafische kaart.
Het enige wat zal helpen in dit geval is een nieuwe moederbord.
Tenzij je grafische kaart apart is, maar dit komt zelden voor....

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:44
GPU defect.

Als ik zoek naar de specificaties zie ik dat er een 8600GT in zit.

Heb je geen garantie meer?

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:17
Heeft de 8600 serie niet 3 jaar extended warranty omdat ze allemaal foutief gebouwd zijn?

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik meen me iets te herinneren van ook Acer extended warranty te hebben voor bepaalde series/modellen naar aanleiding van het hele Nvidia 7/8/9 GPU serie, misschien de moeite waard om naar te zoeken via support (en andere) forums, alsmede naar aanleiding daarvan contact op te nemen met support. Uit eigen ervaring weet ik dat HP, Dell en Apple extended warranties hebben. Zou toch sterk zijn als Acer met zijn marktaandeel dat niet had.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Verwijderd

ThinkPadd schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:38:
GPU defect.

Als ik zoek naar de specificaties zie ik dat er een 8600GT in zit.

Heb je geen garantie meer?
Als 'ie em open heeft gemaakt niet meer denk ik. Volgens mij zitten er van die speciale stikkers in die je los moet halen, waarna je garantie weg is.

Lijkt me inderdaad een kapotte GPU, lijken allemaal wel kapot te gaan in die Acers (net na de garantie).. :(

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Bij een aantal fabrikanten is het standaard, bij een aantal niet. Meeste zullen wel coulant zijn :)

• GENETX
  • Nu online
Al is Acer dus echt zo'n merk waarbij het woord service niet voorkomt in het woordenboek. het zijn prijsvechters en zullen er alles aan doen om het zaakje zo goedkoop mogelijk houden. Mocht je ze bellen, gewoon stevig voet bij stuk houden en aangeven dat het een productiefout is. Nvidia heeft dat toegegeven namelijk.

• lilsolid
Bedankt voor jullie reactie!

Ik heb gelukkig het probleem denk ik al opgelost. Het is als volgt. ik heb in me acer 2 gb ram geheugen. heb 1gb ram wegehaald en de laptop gestart en ja hoor hij werkt..geen paarse strepen dus heb de 1gb ram geheugen weer erin gezet laptop opgestart en geen paarse strepen Waarschijnelijk zat de ramgeheugen er niet goed in dat ik vind ik maar raar want veilige modus pakte hij wel..owja heb trouwens 8600m GS geen GT wrm niet, weet ik niet haha..

• GENETX
  • Nu online
Ik zou dan even memtest draaien om te controleren of je geheugen geen fouten bevat.

• lilsolid
GENETX schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:31:
Ik zou dan even memtest draaien om te controleren of je geheugen geen fouten bevat.
Ja hoor...

We krijgen het weer, na een 1 dag kreeg ik precies het zelfde weer paarsen strepen dus heb me ram weer eruit gehaald maar dat mocht dit keer niet baten. ik dacht ook mischien ligt het aan me video kaart driver die heb ik uninstalled maar geen resultaat.

ik zal vanmidag effe een video maken en posten hebben jullie een beter zicht op.

• lilsolid
hier is dan de video mischien krijgen jullie dan een beter beeld:

http://www.youtube.com/watch?v=lbQyO-s_XoI

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
Zoals de meeste Acer notebooks heeft de 5920G een aparte grafische kaart. Als het daaraan ligt kun je beter zelf een grafische kaart kopen. Dan heb je voor minder geld een betere dan je bij de Acer service zou krijgen.
De form factor is MXM-II. De kaarten waarmee de 5920G overweg zijn (in volgorde van prestaties):
nvidia 8600M GS
nvidia 8600M GT
nvidia 9500M GS
ATI mobility 3650
ATI mobility 4650

• lilsolid
Hmm Heb nu windows xp geinstalleerd op de 5920 en dan start hij gewoon allleenn.. als het neer komt op de drivers doet hij het niet goed..hij geeft aan in de aparatbeheer een uitroep teken dus drivers zijn niet goed geinstalleerd maar wanneer ik de VGA_nVidia_v.101.38_HDDVD driver installeer trekt de laptop het niet en valt uit... ik vermoed wanneer de laptop te veel grahics gebruikt hij het niet meer trekt..

Trouwens heb de BIOS geflast maar hielp niet...

en geheugen test hoe zou ik dat moeten doen..?

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:23

Nikeo

Jawelles

Het ligt niet aan software. Hoef je niet te proberen. Je kaart is gewoon stuk, dat komt heel veel voor bij deze series. Bel je fabrikant op en leg het uit. En als je dat niet wilt dan gaat het niet lukken, dan kun je het best een 2ehands kaartje van ebay halen.

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-12 22:32
Flipside schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:58:
Zoals de meeste Acer notebooks heeft de 5920G een aparte grafische kaart. Als het daaraan ligt kun je beter zelf een grafische kaart kopen. Dan heb je voor minder geld een betere dan je bij de Acer service zou krijgen.
De form factor is MXM-II. De kaarten waarmee de 5920G overweg zijn (in volgorde van prestaties):
nvidia 8600M GS
nvidia 8600M GT
nvidia 9500M GS
ATI mobility 3650
ATI mobility 4650
Is een ATI 3650 sneller dan een 8600M GT en 9500M GS?

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-12 18:33
Nee, de bovenste kaart is de snelste en de onderste het langzaamste.

Overigens, als er een nVidia kaart in je laptop zit zou ik de laptop open maken, GPU eruit halen en 10 minuutjes bakken in de oven, voorverwarmt op 200 graden.

• GENETX
  • Nu online
MPeek schreef op zondag 20 juni 2010 @ 15:00:

Overigens, als er een nVidia kaart in je laptop zit zou ik de laptop open maken, GPU eruit halen en 10 minuutjes bakken in de oven, voorverwarmt op 200 graden.
Nee, wel andersom. De 8600M GS is de traagste, de HD4650 de snelste. De HD 3650 en 9500M GS zijn ongeveer even snel. Volgens notebookcheck is de 9500M GS iets sneller, maar het zal voornamelijk van het spel afhangen.

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
Als je nog meer power wil, kun je ook voor een nvidia 9650M GT gaan. Die zal qua prestaties tussen de ATI mobility 3650 en de ATI mobility 4650 liggen, maar die laatste is nogal moeilijk te vinden.

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-12 22:32
MPeek schreef op zondag 20 juni 2010 @ 15:00:

Fout. De 4650 is de snelste kaart die je voor een MMX2 slot kunt krijgen. Zeker met DDR3.
Pagina: 1