Externe monitor voor laptop

Pagina: 1
Acties:

• DarkNeogen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik ben erg gehecht aan het gebruik van twee of meerdere monitoren (docking op werk, vaste PC thuis etc.), Zo erg dat ik me eigenlijk erg beperkt voel als ik er maar één heb. Daarom ben ik nu eigenlijk op zoek naar een draagbare oplossing.

Een degelijke monitor die bijvoorbeeld een uitklapbare steun heeft, een losse adapter (of gekoppeld worden aan de adapter van de laptop). Het geheel moet van een formaat zijn dat niet onder doet voor de laptop zelf, en natuurlijk past in een laptoptas.

Heeft iemand enig idee waar ik zoiets kan vinden?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

**LET OP** Welke monitor moet ik kopen? gebruiken, en daarna in de Pricewatch gaan zoeken naar een monitor die aan je eisen voldoet.

Alleen, dit gaat relatief gezien gewoon loodzwaar worden, en niet echt zinvol om mee te slepen. De nadelen zijn groter dan de voordelen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 11:31

EnnaN

Toys in the attic

Misschien is een beamerjte een idee?

http://www.notebooksbilli...r/enwo+hd+led+beamer+720p

sig

• DarkNeogen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
Een beamer is niet echt wat ik zoek. Mij gaat het vooral om een schermpje wat past in een tas en dat kan staan naast mijn laptop scherm. Zal dat topic eens bekijken, bedankt in ieder geval voor de tips tot nu toe.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Het eerste waar ik aan denk is zo'n schermpje dat wordt gebruikt voor car pc's et cetera. Die zijn over het algemeen niet erg zwaar maar vaak ook niet groter dan een inch of 7. Kan mij zo voorstellen dat dat wat te klein is voor dat wat jij wilt.

Alternatief is wellicht om zelf aan het modden te slaan en te gaan kijken of je een notebookscherm op de een of andere manier aan de praat kunt krijgen als 2e scherm. Maar dat zal niet zo eenvoudig zijn als je in eerste instantie zou denken ben ik bang.

Desktop | Server | Laptop

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:03

Theo

moederbord

Rupie schreef op maandag 19 april 2010 @ 07:28:
Het eerste waar ik aan denk is zo'n schermpje dat wordt gebruikt voor car pc's et cetera. Die zijn over het algemeen niet erg zwaar maar vaak ook niet groter dan een inch of 7. Kan mij zo voorstellen dat dat wat te klein is voor dat wat jij wilt.

Alternatief is wellicht om zelf aan het modden te slaan en te gaan kijken of je een notebookscherm op de een of andere manier aan de praat kunt krijgen als 2e scherm. Maar dat zal niet zo eenvoudig zijn als je in eerste instantie zou denken ben ik bang.
Er zijn programma's te vinden waarmee je een laptop om kan toveren in een externe monitor. De verbinding tussen de 'host laptop' en de 'extra monitor' laptop geschiedt dan met een lan kabeltje. Een programma daarvoor is geloof ik Maxavista (staat los van het OS van Microsoft)

Nadeel is echter dan wel is dat je met twee laptops rond loopt.

Een andere goede oplossing is inderdaad zo'n car pc monitor. Deze werken op 12 volt (universele 12 volt adapters zijn echt óveral te vinden) en hebben een native resolutie van 800 bij 600 (8 inch)

Of je haalt op Ebay dit kitje voor ongeveer 125 euro met daarin een 7" 1024 x 600 lcd module en een lcd printplaat (vga en hdmi) en maak daar een eigen compacte monitor van.

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

tsja, 1024*600 is ook niet echt zo veel... dat zou ik zonde van het geld vinden.
wellicht kan je zelf iets in elkaar knutselen uit een oud laptopscherm, maar ik geef je weinig kans vanwege de exotische aansluitingen op die dingen.

misschien is het een idee om een laptop te kopen met een hogere resolutie, 1080p @ 15" is voor mij goed te doen. er zijn ook enkele dual-screen laptops op de markt.

of, als je echt veel geld hebt..
nieuws: LG maakt Nederlandse adviesprijs 15"-amoled-tv bekend

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:41

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica