Toon posts:

Beste keus 19"monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke monitor kan ik het beste kopen als ik een budget heb van Fl. 1500,-
eisen is vooral gebruik voor cad tekenen (4 a 5 uur per dag)
Zat zelf te denken aan de Iiyama A901Mt

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Goede keus:), voor meer info raadpleeg eerst even search.

Verwijderd

ja Iiyama rulez, neem Iiyama

• Snufkin
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik vind IIyama niet zo rulen.
Ik heb een pro450 maar het kan niet overal op het scherm tegelijkertijd helemaal scherp zijn.

Waar een rode en een blauwe lijn links nog helemaal over elkaar liggen (mooi paars) is het recht bijna helemaal naast elkaar. [is nog wel altijd veel beter beeld dan belinea/trust/blabla]

Bij IIyama klagen werkt NIET!! Ik vind de service slecht. Bij me vorige IIyama monitor ook al gezeik.

Mijn volgende is een professionele monitor, dat weet ik wel. Sony/Philips/...
Meer nadruk op kwaliteit dan op prijs.

• Snufkin
  • Laatst online: 21-11-2023
Even een toevoeging:
Je moet nu niet denken dat die monitor dan heel slecht gaat zijn... ...beter dan gemiddeld! Het verschilt ook een beetje per exemplaar en aan elke(!) monitor is een imperfectie te ontdekken. IIyama is goede prijs/kwaliteit. Zonder meer. Ik ben gewoon een beetje afgeknapt op de service.

[edit] Ik lees niet goed :(

Verwijderd

Topicstarter
Nee maar eigenlijk een klein beetje wel. Het is voor school en werk wat ik er een beetje bij doen.

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 10:27

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Kijk, Iiyama monitoren zijn gewoon goei.
Ik heb de A901HT en die werkt nog altijd prima; heel scherp.

Een andere mogelijkheid is bijvoorbeeld een LG Flattron. Het voordeel daarvan is dat ze de twee lijntjes die je altijd krijgt met trinitron beeld, heel mooi weggewerkt hebben. Die zie je dus helemaal niet.

Maar Iiyama is de beste, en voor zover ik Philips en Sony schermen heb gezien... die zuigen dus echt! Maar ik weet natuurlijk niet over welke schermen de bovenstaande post gaat :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

Ik zou echt voor de LG 915FT+ Flattron gaan, supermooi scherm en beeld.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:28
kijk nu tegen een EIZO F730 aan, op 1800x1440@77Hz.

1600x1200@92Hz
1280x1024@107Hz

kost 1650 geloof ik, ik ben er gigantisch blij mee, superscherp.

als ik er de hele dag achter zit (uurtje of 14) dan heb ik nog geen vermoeide ogen ofzo. niet dat ik er elke dag 14uur achter zit, maar het KAN wel :)

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-08 20:42

Metten

ik hou het graag simpel

Sony zuigt??? ALs je 1500 te besteden hebt zou ik toch een kijken of je een 19" Sony te pakken kan krijgen, over het algemeen toch nog iets beter dan iiyama, wel eerst kijken natuurlijk ;)

Verwijderd

Koop ergens een tweedehands EIZO voor 700 piek kun je een 21"krijgen, dan heb je voor je te besteden geld twee van die bakken, en geloof me EIZO krijg je niet kapot, gaan 15 jaar mee.

Veel bedrijven doen die dingen eruit als ze afgeschreven zijn, maar dan zijn ze meestal nog prima. Gewoon even gaan kijken op veilingsites.

Verwijderd

Ik zou voor de Sony gaan, sony maakt de beste monitoren vind ik. of evt CTX, iets goedkoper en dezelfde trinitron-beeldbuizen.

De Sony E-400 = ong f 1400
De Sony G-400 = ong f 1700

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 14:32 schreef gschoots het volgende:
Koop ergens een tweedehands EIZO voor 700 piek kun je een 21"krijgen, dan heb je voor je te besteden geld twee van die bakken, en geloof me EIZO krijg je niet kapot, gaan 15 jaar mee.

Veel bedrijven doen die dingen eruit als ze afgeschreven zijn, maar dan zijn ze meestal nog prima. Gewoon even gaan kijken op veilingsites.
hahaha, voor f 700 wil ik ook wel een 21" monitor :P

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 14:21 schreef Ratch het volgende:

Maar Iiyama is de beste, en voor zover ik Philips en Sony schermen heb gezien... die zuigen dus echt!
heb je de monitoren wel werkend gezien? :P
denk het niet, anders zou nu ipv die Iiyama een Sony bij je staan ;)

Verwijderd

philips 107 S

Verwijderd

In Arnhem heb je een computerzaak die kopen van bedrijven afgeschreven computers op en daar heb ik laatst voor iemand een 21"EIZO gekocht voor 725,-

Moet je even op zoek naar BOGA Systems in Arnhem

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
Zelf heb ik Iiyama 17" Vision master. O.k hij is nu een paar jaar oud en ik heb er toen een berg geld voor betaald (Fl.1650,- :'( ) En het is een klote monitor ! :(.
Vage banen in m'n beeld en een connector (Dsub) die zomogelijk nog rotter is (prachtige strepen en pattroontjes).
Heb 'm in het begin al gelijk weer terug gebracht voor garantie en kreeg um terug met nieuw (beter) kabeltje, wat de oorzaak was (dachten ze).
Kortom nog steeds zit ik me ergeren aan die rotte plaatjes lamp. |:(

Verwijderd

Topicstarter
heb je van boga dan een url

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Yup, k zou ook voor Eizo / NEC / Sony gaan. Iiyama is toch wel een stapje terug wat dat betreft, en als het voor bedrijfmatig gebruik is zou ik zeker niet bezuinigen op dat soort apparatuur.

Verwijderd

026-3830377 BOGA-SYSTEMS
1E WYKSTR 6 6828EA ARNHEM

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Iiyama of sony

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:11
Op vrijdag 09 maart 2001 14:33 schreef yo681 het volgende:
Ik zou voor de Sony gaan, sony maakt de beste monitoren vind ik. of evt CTX, iets goedkoper en dezelfde trinitron-beeldbuizen.

De Sony E-400 = ong f 1400
De Sony G-400 = ong f 1700
Met jou kan ik praten :)
Heb zelf 17" E200 van sony. Perfect!! :)

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 17:32 schreef InZane het volgende:

[..]

Met jou kan ik praten :)
Heb zelf 17" E200 van sony. Perfect!! :)
ik heb de 420gs, super!!! :)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Een Samsung 950p 19" is ook zeer lekker en zeer scherp.
resolutie van 2048x1563 kan hij zelfs nog aan :P (btw dan zien je spellen er scherp uit)
en kost "maar" 950,- piek, houd je nog wat $$$ over om je pc verder op te voeren :)

39

Verwijderd

uhm, een monitor is 1 van de belangrijkste dingen, ik zou daar niet op bezuinigen!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:13
Ik heb zelf een 17" iiyama VM 404, niks te klagen... Als ik zelf die 1500 piek had zou`k gewoon gaan voor een goeie iiyama 19", eentje met zo`n diamondtron-beeldbuis, prima shit!

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Verwijderd

Professioneel gebruik?

EIZO nemen..die zijn daar voor gemaakt.
Sony is ook goed..beter als IIyama. Ik heb zelf een iiyama en een kameraad van me heeft een Sony en ik moet zeggen Sony is wel beter dan iiyama. LG maakt ook goede schermen.
PHILIPS is klote...lage refreshrates, lelijk beeld en lelijk design

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Persoonlijk vind ik Philips monitoren nog altijd het besten, en ik heb in de loop der jaren al tegen heel wat bakken aan geken. Maar als geld je niet boeit, koop dan een Eizo. Persoonlijk zou ik voor de Philips 109B of 109P(met de beroemde Brilliance techniek) gaan. Geloof me, daar krijg je geen spijt van!
:)

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
iiyama vision master pro 451

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

verkeerde post van mij.

39

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 20:33 schreef Homedisc het volgende:
<knip samsung reclame>
zie ik dubbel of werk je bij samsung? :)

edit:
inmiddels weggehaald :P:P :)

Verwijderd

Koop een BELINEA 106080! 19" monitor met flatscreen. 1920x1440 resolutie en 0,25mm dot pitch Deze monitor is speciaal voor cad en dtp*D

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:58
homedisk.... helemaal met je eens! ik heb hem ook en ik vind hem echt relaxed. net niet helemaal plat[zo goed als]. maar ik zie geen vervorming, en ik ben ook helemaal niet jaloers op mensen met flatscreens.

misschien de 900IFT iets? want die is echt plat. ook geen 2 lijntjes als in andere platte monitoren.

samsungs zijn BTW zo goedkoop omdat ze nog geen echte naam hebben. en omdat mensen er goede ervaringen mee hebben word het doorverteld. zoals nu dus. ik zou ze als ik jou was op zn minst een keer bekijken

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
Zo goedkoop is Samsung nu ook weer niet, ik heb een keer een 700IFT gekocht bij Norrod, die was toen ongeveer 100,- duurder dan de IIYAMA..

Sony komt vaak terug met problemen, dus veel RMA gevallen, maar verder zijn het goede schermen, alleen wel erg duur.

Verwijderd

Ik ben nog steeds blij met mijn 1,5 jaar oude NEC fp950
was toendertijd 2100,= maar super scherp beeld, en lekker plat... nooit ergens last van, en draait ez 1280x1024 op 100hz

wat wil je nog meer ? :)

• FireStarter
  • Laatst online: 22-05 14:08
Dit vind ik dus zo verschrikkelijk *** in eze tropic he:( . Pietje vind iiyama goed, en is echt trots op zijn monitor:). Jantje zegt op zijn beurt weer dat Sony veel beter is dan iiyama:), en dat philips klote is.:r Klaasje zegt weer op zijn beurt dat philips goede monitoren zijn.:)

Echt dudelijk is deze tropic niet.:?
Kunnen die lui van tweakers niet daar iets aan doen?:7

w00t

Verwijderd

alegemene top3 uit de bladen:

1. Nec
2. Sony
3. Iiyama/CTX

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

heee dat is niet helemaal waar van die top 3, want kijk maar eens in de history op T.net bij monitoren dan komen vaak de iliyama + Samsung monitoren het beste eruit.

en nee ik werk niet bij Samsung of die andere monitoren tent.
Werk bij de Gamma dat is al erg genoeg. :+

39

Verwijderd

Wat is het nou?

Beste kwaliteit of prijs?

SONY rulez (G400)

IIYama ruled (tot 451)

Phillips sucks zwaar (201P:r)

Verwijderd

Op zaterdag 10 maart 2001 21:49 schreef Homedisc het volgende:
heee dat is niet helemaal waar van die top 3, want kijk maar eens in de history op T.net bij monitoren dan komen vaak de iliyama + Samsung monitoren het beste eruit.

en nee ik werk niet bij Samsung of die andere monitoren tent.
Werk bij de Gamma dat is al erg genoeg. :+
ik wil niet lullig doen, maar ik zeg volgens bladen en niet volgens t.net :P

nec en sony zijn toch echt een van de beste, trust me on this :)

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Op zaterdag 10 maart 2001 22:40 schreef yo681 het volgende:

[..]

ik wil niet lullig doen, maar ik zeg volgens bladen en niet volgens t.net :P

nec en sony zijn toch echt een van de beste, trust me on this :)
Een Top 3 zonder Eizo...

(need I say more?)

Kijk trouwens zelf erg prettig naar een LG monitor... -> zoveel merken, zoveel goede en slechte monitoren... elke fabrikant maakt goede en slechte modellen, kijk niet naar het merk maar naar het model, houd testen in de gaten (niet blind varen op eentje maar lees er meerdere), en vertrouw je eigen ogen.

Verwijderd

Als je 1400 gulden aan een monitor uit wilt geven zit je net mooi tussen 19"en 21"in.
De beste 19" is de Samsung 950P :). Nu weer kwam hij als beste uit de test bij de Gamestar die ik altijd lees (een van de vele die ik lees, en ze hebben echt wel goed getest, stuk of 15 19"monitoren). Hij was zelfs een stuk beter dan de Eizo!
Let wel: de beeldbuis is niet plat. Alle echt platte beeldbuizen hebben wel problemen met convergentie in de hoeken. (Zelf weet ik al bijna niet meer wat dat is, daarvoor had ik een Philips Brilliance 17A (nog), die was meer dan 2x zo duur. Die gebruik ik nauwelijks nog, want deze is nog wel een stukkie beter.)

Piyama is helemaal niet zo super. Wel scherp, maar niet degelijk, en lastig instellen. Ik heb voor een vriend een 900GT gekocht 1 jaar terug, en hij is nu al kapot. En een partij lullig doen over de garantie! Niet normaal :( En mijn vriend mij ook al aankijken van 'bedankt voor het advies hè'.

Zelf heb ik al 2 jaar een Samsung 900P, en die is misschien niet zo lichtsterk, maar zo scherp, prettig in te stellen (laatje aan onderkant). Ik kan tot 2048x1536 en dan kan ik nog alle kleine prutslettertjes lezen 8-) (alleen niet veel meer dan 60Hz, maarja, het staat tenslotte ook niet in de specs.)

En hoe hoger de res, hoe beter het beeld. (heeft met moire te maken).
Met mijn oude Metabyte Banshee kon ik 1760x1320@72 Hz draaien. En dan zijn er mensen die zeggen dat 1280 wel het maximum is voor een 19". Ja, ja. :z

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ben het helemaal eens met die hierboven :)

39

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
neem gewoon sony e400 lekker plat wil nooit meer bol scherm is echt nix misvormt alles !! oude prut :)

Verwijderd

Op zondag 11 maart 2001 01:36 schreef Jeep het volgende:
De beste 19" is de Samsung 950P :). Nu weer kwam hij als beste uit de test bij de Gamestar die ik altijd lees
beste van wat???
lekker objectief :P

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

blinkt uit in moire en kleur, heeft trouwens ook een BNC aansluiting en het mooiste van de monitor is het laadje wat uit je monitor komt om hem in te stellen.
enne er zit een aan/uit knop op :D
en wat er al eerder werd gezegd de buis is net niet plat, wa ik persoonlijk lekkerder vind.

Koop die samsung 950p nou maar, je krijgt er totaal geen spijt van.

39

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Vind ik ook, een blad als Gamestar (?) weet vast precies wat de professionele gebruiker wil...

Je kan veel zeggen maar Eizo is nummer 1, Sony 2a en NEC 2b :P
De rest vecht om de plaatsen vanaf 5 :D

Verwijderd

Op zondag 11 maart 2001 16:53 schreef Homedisc het volgende:
Koop die samsung 950p nou maar, je krijgt er totaal geen spijt van.
hahahaha, weer zo'n objectieve uitspatting ;)

kan ik ook: koop nou gewoon een sony/nec dan weet je pas echt wat goed beeld is :P

Verwijderd

Convergentie in de hoeken bij IIyama is inderdaad beroerd. Bij mij werd het zelfs langzaam onleesbaar. Teruggestuurd en een wat beter afgeregeld exemplaar teruggekregen, maar nog steeds niet echt ok. Net acceptabel. Had daarvoor een 17" Samsung, maar daarvan was de egaliteit van de helderheid niet ok en da's een lelijk zicht bij grote egale vlakken.

Verwijderd

Ik heb sinds 2 maandjes de sony hmd a420...geeft super beeld, is niet duur(fl1300), trinitron, en ziet er ook erg VET uit....Ben er heeeel blij mee.
Pagina: 1