Meerdere hosts op één access-port

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensverschuren
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-06-2024
Hallo,

Een korte vraag: Ik heb een Cisco switch (2900XL). Op een van de poorten is een WiFi accesspoint aangesloten.
Nu is het zo dat de switch d.m.v. VLAN's is geconfigureerd. Ik heb gelezen dat je op één accessport niet meerdere hosts aan kunt sluiten, wat met die accesspoint wel het geval gaat wezen.
Hoe los ik dit op?

Rens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:39
rensverschuren schreef op zondag 18 april 2010 @ 17:59:
Hallo,

Een korte vraag: Ik heb een Cisco switch (2900XL). Op een van de poorten is een WiFi accesspoint aangesloten.
Nu is het zo dat de switch d.m.v. VLAN's is geconfigureerd. Ik heb gelezen dat je op één accessport niet meerdere hosts aan kunt sluiten, wat met die accesspoint wel het geval gaat wezen.
Hoe los ik dit op?

Rens
Wel daar begrijp ik nu eens niets van,. Als je meer SSID's wil aanschakelen zal je een AP moeten hebben waar meer SSID en VLAN tagging mogelij is. Deze kan je dan configureren op je switch.

Maar ik weet niet dat dat hetgeen is je bedoeld.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 20:45
Effectief is dit hetzelfde als een switch aan een poort hangen, en voor zover mijn netwerk-kennis reikt mag dat geen probleem zijn. Alle pc's/wireless clients via die poort zullen gewoon binnen dat vlan vallen.

Correct me if I'm wrong...

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensverschuren
Oke, maar het is dus niet zo dat een accessport bij een VLAN maar één MAC-adres / client ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 20:45
Nee, tenzij dit expliciet op de switch is ingesteld. Maar dat kan ik me haast niet voorstellen...

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

rensverschuren schreef op zondag 18 april 2010 @ 17:59:
Hallo,

Hoe los ik dit op?

Rens
Wel, d'r valt weinig op te lossen want wat je gelezen hebt was ofwel onzin of je hebt 't verkeerd geinterpreteerd.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensverschuren
Oke dankjewel voor jullie uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rensverschuren, dit gaat geen problemen opleveren. Je hebt waarschijnlijk iets gelezen over port-security ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-03 12:59
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:32:
rensverschuren, dit gaat geen problemen opleveren. Je hebt waarschijnlijk iets gelezen over port-security ;)
Inderdaad, de port security op deze switch poort moet uit staan om het mogelijk te maken meerdere IP adressen te doen. De swichport mode access/trunk parameters is om het mogelijk te maken dat er tagged (zie ook VLAN's) verkeer over die poort gaat, dat moet echter wel ondersteund worden door je access point.

Wowhead profiel

Pagina: 1