Live stream pushen naar Windows Media Services?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kun
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-08 22:40
Ik heb een Windows Media Service draaien op 1 van mijn servers en die gebruik ik om live streams mee te broadcasten. De gebruikers kunnen het dan volgen via een Silverlight script. Dit werkt allemaal aardig zolang ik vanaf mijn eigen PC iets wil pushen naar de server.

Echter nu moeten ook andere mensen gebruik kunnen maken van deze server. En sommige gebruikers hebben een Mac. Onder Windows gebruik ik Windows Media Encoder om mijn webcam stream te pushen naar de server.

Ik heb lang zitten googelen, maar kan geen programma vinden voor de Mac wat een stream kan pushen naar deze server. Heeft iemand hier misschien ervaring met deze combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Zou vlc zoiets niet kunnen ? die kan transcoden en streamen...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kun
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-08 22:40
Thanks voor de suggestie. Heb VLC nu geïnstalleerd en kan daar inderdaad mijn webcam mee capturen. Alleen lukt het me nog niet om naar een WMS server te streamen.

Ik kan nergens een username en password opgeven en ook niet naar welk "kanaal" ik wil broadcasten. Is dit wellicht alleen compatible met andere broadcasting servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

In een windows omgeving zou je zoiets doen met de Windows Media Encoder, die het vervolgens doorgeeft aan je Windows Media Services server. Is er geen Windows Media Encoder (of variant) voor de mac?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.