Toon posts:

usb servers, welke te nemen (softwareloos)?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een usb server zodat een externe schijf en printer altijd beschikbaar is via elke computer in het netwerk. Ik heb een paar reviews van enkele servers gelezen maar allemaal hebben ze problemen met software: ze stoppen soms met werken, ze kunnen maar 1 computer tegelijk aan en vaak moet elke computer voorzien zijn van de software of het werkt niet. Het liefst wil ik er dus eentje die zonder software werkt, omdat er dan geen problemen kunnen zijn met software :+

Ik heb maximaal zo'n 50 euro voor een goede server over. op het internet beschikbaar zijn hoeft niet, al zou het wel geinig zijn om een webcam aan te sluiten die ik tijdens de vakantie kan bekijken of er geen ongenode gasten zijn ;) (maar printer en schijf zijn dus hoofdzaak)

Ik hoop voldoende informatie gegeven over (het verplichte nummertje) wat ik heb uitgezocht, en wat ik wil.
alvast bedankt voor antwoorden!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2010 17:04 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Een 'usb-server' kan nooit voldoen aan jouw eisen... een USB-apparaat kan simpelweg maar met 1 apparaat tegelijk communiceren. Wat jij wil is dus niet mogelijk met USB.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Voor deze setup heb je denk ik meer aan een NAS met Printserver functionaliteit.

Of een harddisk met LAN functionaliteit plus een losse print server.

50 euro gaat je waarschijnlijk niet lukken ben ik bang.

[ Voor 45% gewijzigd door redfoxert op 18-04-2010 17:28 ]

https://discord.com/invite/tweakers

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

En daarbij werkt geen enkel stuk hardware zonder software. Zonder software is hardware gewoon totaal waardeloos.

Anyways..

Ik denk dat je je budget moet gaan verhogen, en gaan kijken naar een nieuwe router met 2 usb-poorten. Dichter in de buurt dan dit ga je denk ik niet komen.

Daarnaast moet je ook rekening houden met: Die dingen kunnen geen NTFS aan, dus moet je richting FAT32 als je hem ook nog eens op je gewone Windows-PC wil aanlsuiten. Je kan er dan ook gelijk geen bestanden groter dan 4GB op kwijt.

Maar een usb-server zonder software zal je niet kunnen vinden, want dat bestaat simpelweg niet.

Ey!! Macarena \o/

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
RaZ schreef op zondag 18 april 2010 @ 17:27:
Daarnaast moet je ook rekening houden met: Die dingen kunnen geen NTFS aan, dus moet je richting FAT32 als je hem ook nog eens op je gewone Windows-PC wil aanlsuiten. Je kan er dan ook gelijk geen bestanden groter dan 4GB op kwijt.

Maar een usb-server zonder software zal je niet kunnen vinden, want dat bestaat simpelweg niet.
Ehh? welke dingen kunnen geen NTFS aan? Lekker onduidelijk en sowieso onzin...

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
MicGlou schreef op zondag 18 april 2010 @ 17:32:
[...]

Ehh? welke dingen kunnen geen NTFS aan? Lekker onduidelijk en sowieso onzin...
Routers met een storage port zijn over het algemeen niet NTFS-vriendelijk voor zover ik weet.

Dit misschien de goedkoopste oplossing voor de TS: http://www.synology.com/nld/products/DS109+/index.php of misschien de DS110j ...

Printserver, mogelijkheid om een IP webcam aan te sluiten en natuurlijk intern een harddisk. Iets anders kan ik zo snel niet bedenken. Softwareloos is onmogelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door redfoxert op 18-04-2010 17:40 ]

https://discord.com/invite/tweakers

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:11

Verwijderd

Topicstarter
dank voor de replies, maar over dat 'hardware zonder software', mijn externe schijf en router doen het toch ook zonder software te hoeven installeren (voor als dat onduidelijk was ik had het voor software die je moet installeren op de computer :p), en een usb servertje is denk ik niet ingewikkelder dan een router.
RaZ schreef op zondag 18 april 2010 @ 17:27:
kijken naar een nieuwe router met 2 usb-poorten.
Ik heb een livebox(DA44) van orange(nu online) waar 2 usb poorten(1 usb A en 1 B, ik zou niet weten wat ik met die laatste aan zou moeten) op zitten. Ik heb een printer (PSC 1402 van HP en een hardeschijf aangesloten, maar bij allebei geeft hij in de router interface dat er 'geen apparaat verbonden' is bij USB.

En ik snap niet hoe een usb apparaat maar met een ander apparaat kan communiceren? een netwerk hdd werkt toch ook met meerdere drives?

Diefoxert, die synology is denk ik een beetje overkill voor wat we willen :p die synology die fatal laat zien heb ik eerder zien voorbijkomen en leek me wel interessant, maar omdat ik dus vaak geklaag over softwareproblemen hoor wou ik graag ervaringen weten :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2010 19:04 ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 19:01:
dank voor de replies, maar over dat 'hardware zonder software', mijn externe schijf en router doen het toch ook zonder software te hoeven installeren
Dat komt omdat die software al geïnstalleerd staat (komt met je OS mee). Voor remote-USB is dat niet zo.
Ik heb een printer (PSC 1402 van HP en een hardeschijf aangesloten, maar bij allebei geeft hij in de router interface dat er 'geen apparaat verbonden' is bij USB.
Wellicht kun je eens in de handleiding kijken wat je er wel op aan kunt sluiten. Dat een apparaat over een USB-aansluiting beschikt wil niet zeggen dat er ook alle benodigde software op aanwezig is om dat apparaat zinnig te gebruiken.
En ik snap niet hoe een usb apparaat maar met een ander apparaat kan communiceren? een netwerk hdd werkt toch ook met meerdere drives?
Een USB-apparaat wordt aangestuurd en stuurt zelf niets aan. Een netwerk-HDD bevat een kleine (embedded) computer waar software op draait die die HDD als netwerk share aanbiedt. Vaak zitten er allerlei limitaties op dergelijke systemen, zoals bijvoorbeeld maximaal 1 gebruiker.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Ga eens lezen op deze forum over nas.
Zoek eens reviews op google over nas.
Nu weet je wat mogelijk is.

Je hebt 2 keuzes, nas of een pc op het netwerk zetten.
Pc misschien van iemand een itx overkopen, deze verbruiken zeer weinig stroom, maar je moet wel alles zelf instellen. Maar je kan hier dus alles mee.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Oh... een Wannado/Orange/Online Livebox... Tjah...

Die usb-poorten zijn ook helemaal geen usb-host poorten he. Als ik m'n usb-harddisk aan m'n printer knoop, gaat die printer ook niet zeggen: Ey, een schijfje..

Die poorten op die livebox zijn er voor om zonder ethernet (netwerkkabel / wifi) te kunnen internetten. En je kan er dat ding ook mee configureren.

Edit: Althans, 1 poort was daar voor, misschien niet beide.. (Ja ik heb ook 1 week Wannadon't gehad, drama)

[ Voor 13% gewijzigd door RaZ op 18-04-2010 19:51 ]

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1