Toon posts:

PS3 en PC op Samsung 223BW

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb dus m'n pc aangesloten op het scherm (Samsung SyncMaster 223BW) via DVI en de ps3 heb ik aangesloten via een HDMI - VGA kabel.
Mijn pc werkt dan maar als ik op source klik werkt mijn ps3 niet. Als ik de kabels dan omdraai (ps3 op DVI en pc op VGA) dan werkt mijn ps3 wel en mijn pc niet.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?

mvg

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:01

-36-

Trust me. I'm an amateur

hdmi ondersteund geen analoog signaal. hdmi - vga kabel bestaat volgens mij ook niet.
Heb je je pc in opstelling 2 via vga-vga kabel aangesloten?

[ Voor 7% gewijzigd door -36- op 18-04-2010 16:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee in de tweede opstelling dvi naar vga

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

-36- schreef op zondag 18 april 2010 @ 16:47:
Hdmi - vga kabel bestaat volgens mij ook niet.
Dat is nu precies het lullige: die kabels kan je dus gewoon op internet bestellen. Dus een kabel met aan de ene kant een VGA en aan de andere kant een HDMI stekker. In principe zal dit nooit werken zonder een converter er tussen. Omdat HDMI digitaal is en dus eerst naar analoog gezet moet worden wil je VGA gebruiken. Zoiets zou dan nog kunnen, want er zit een converter van digitaal naar analoog tussen.

Maar al met al zou ik de PC gewoon met VGA-VGA aansluiten en de PS3 via HDMI-DVI. Dat gaat zeker werken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik m'n pc op de vga poort aansluit dan werkt mijn pc niet en de ps3 wel

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:39
Ik meen dat HDMI en VGA 2 verschillende signalen waren en dat je dus niet van HDMI naar VGA kunt..

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Hoe sluit je je pc aan dan? Want VGA-VGA is gewoon mogelijk, DVI-VGA is ook mogelijk met een speciaal verloopje (DVI kan namelijk ook een analoog signaal bevatten wat dan doorgestuurd kan worden).

Verwijderd

Topicstarter
m'n pc heb ik dvi-vga.

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Typisch, want DVI-VGA is dus mogelijk mits je het goede verloopje gebruikt en DVI-A of DVI-I gebruikt. DVI-D stuurt alleen digitaal en kan dus niet verlopen naar een analoog VGA signaal.

Maar al met al kan je HDMI - VGA vergeten met je PS3, want dat is dus niet mogelijk.

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Dus eigenlijk werkt er niks op de vga ingang v/d monitor? Als je nog een andere monitor hebt zou ik proberen de pc met die op te starten en dan de Syncmaster als 2e monitor aansluiten zodat je iig beeld hebt om de instellingen goed te zetten. Als dat ook niet werkt zou de vga input v/d syncmaster kaduk kunnen zijn.
Hopelijk niet door het aansluiten van een hdmi-vga kabel :S

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus dit stukje gekocht
http://www.amazon.co.uk/B...ics&qid=1271602950&sr=8-4
dat zou dan toch moeten werken of niet?

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

in principe wel, dvi-i is analoog + digitaal signaal. Maar alle verloopstukjes die ik hier heb en die meestal ook bij je graka worden geleverd zijn andersom vga-male/dvi female, die je dan dus op je graka aansluit ipv de monitor zoals hier het geval is gok ik.

Verwijderd

Topicstarter
mja dan zal m'n vga poort wss kapot zijn :(

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:51

M2M

medicijnman

welke videokaart bevat je pc dan? En heb je zelf al gezocht of die kaart misschien een analoge (vga) output heeft?

-_-

Verwijderd

Topicstarter
xfx 8800gt en die heeft 2 dvi poorten en 1 s-video
Pagina: 1