Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:05
Hallo,

Ik heb een laptop met een XP-code erop geplakt. Deze is natuurlijk legaal. Echter is de officiële XP CD van Dell die erbij zit in de Engelse taal. En laat nu mijn vader niet zo super zijn in Engels. Stel dat ik nu aan een kopie van een XP-cd kan komen, is het dan mogelijk om de productcode die op de Dell laptop staat op deze CD in te voeren? En kan ik dan ook gewoon functies als Windows Update etc. blijven gebruiken? Kortom, is het legaal?

Alvast bedankt.

[ Voor 13% gewijzigd door -Edwin- op 18-04-2010 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Dit is gewoon legaal. Je mag gewoon een nederlandse kopie downloaden en gebruiken met die code.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op zondag 18 april 2010 @ 15:59:
Dit is gewoon legaal. Je mag gewoon een nederlandse kopie downloaden en gebruiken met die code.
Niet legaal denk ik en daarnaast kun je met XP niet zomaar wisselen van taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Waarom zou het niet legaal zijn? Je gebruikt tenslotte nog steeds dezelfde productcode met dezelfde hardware.
Maar het zou wel problemen kunnen geven dat de setup de code niet accepteert. Volgens mij kan je dan wel geen key invoeren om het later te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar op de Microsoft website zie jij een linkje staan om een ISO van Windows XP te downloaden? Volgens mij kan dat alleen maar als je lid bent van bv. Technet/MSDN. Mag duidelijk zijn dat alle andere locaties waar je dit kunt vinden niet legaal zijn.

Maar zoals ik al zei, mijn ervaring is dat het installeren van een andere taal dan waarvoor de code is toch niet gaat werken.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ik dacht gelezen te hebben dat je gewoon die code op een andere kopie kon gebruiken. Maar ik wilde het zeker weten. Bovendien, wat moet ik dan doen? €90,- betalen om van taal te wisselen zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Wat is nu het verschil tussen het installeren van een Windows-versie die je gedownload hebt of het installeren van een Windows-versie van de DVD van de fabrikant als die theoretisch zelfs dezelfde hashes hebben?

Zolang je je eigen product code gebruikt mag dit gewoon. Dat MS daarom niet zomaar ISO's ligt rond te strooien is ook logisch 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:07
je kunt gewoon updates gebruiken hoor;) mocht bij de installatie de code niet geldig zijn, gewoon doorgaan en activeren als deze geinstalleerd is. 90 euro voor een nederlandse windows is idd overdreven, zolang je een code hebt heb je er toch recht op, en zat de prijs verwerkt in de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je kan het altijd aan microsoft vragen. kan niet een talenpakket instaleren via de automatisch updates ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Petervanakelyen schreef op zondag 18 april 2010 @ 15:59:
Nope, bij XP is dat nog niet, dat is pas bij Windows 7. De productcode zal dan ook niet gaan werken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als de code werkt op een nl cd-rom en je gebruikt hem op de zelfde hardware is het volledig legaal!
de vraag is voornamelijk of de nl cdrom de code accepteerd! indien dat niet zo is dan is het illegaal!

edit: hierboven!
het enige verschil daarin is volgens mij dat je bij windows 7 als je hem deinstalleerd hem op een andere computer mag gebruiken! en dit gaat nogsteeds om de zelfde computer!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 16:34:
als de code werkt op een nl cd-rom en je gebruikt hem op de zelfde hardware is het volledig legaal!
de vraag is voornamelijk of de nl cdrom de code accepteerd! indien dat niet zo is dan is het illegaal!
Nope: er is betaald voor een Engelstalige licentie, niet voor een Nederlandstalige licentie. Als je het Engelstalige boek hebt gelezen, heb je ook niet opeens recht op de Nederlandse vertaling.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Nu weet ik het ook even niet meer. Jammer dat het niet mogelijk is om gewoon simpel van taal te verwisselen. Bij de beta van Windows 7 was dit zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Voor de test even geprobeerd in een VM met Windows XP Home SP3 de productcode te wijzigen naar een engelse versie en die wordt gewoon geaccepteerd. Daarna terug naar de nederlandse productcode gezet en dat wordt ook terug geaccepteerd.

Geen idee of het tijdens de installatie gaat though. Overigens kan het soms ook moeilijk zijn ivm. OEM certs. Bij productcodes van HP oa. is het niet mogelijk te activeren zonder eerst het HP certificaat geïnstalleerd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je vergelijking met een boek klop niet helemaal! aangezien licenties gaan om gebruik gaat en niet om aanschaf!
een boek mag ik wel aan een vriend geven maar een Xp licentie niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:32

lasharor

7 december 2004

gambieter schreef op zondag 18 april 2010 @ 16:31:
[...]

Nope, bij XP is dat nog niet, dat is pas bij Windows 7. De productcode zal dan ook niet gaan werken.
Ook bij Vista Ultimate,net zoals die ondersteuning voor taalpaketen bij Win7 alleen in de duurste versie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
Ik heb dit in het verleden wel eens geprobeerd (ook op een Dell), maar het is me niet gelukt om een Windows versie te vinden die werkte met de Dell OEM code. Uiteindelijk heb ik wel iets van 4 of 5 versies geprobeerd, maar zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
gambieter schreef op zondag 18 april 2010 @ 16:37:
[...]

Nope: er is betaald voor een Engelstalige licentie, niet voor een Nederlandstalige licentie. Als je het Engelstalige boek hebt gelezen, heb je ook niet opeens recht op de Nederlandse vertaling.
Onzin, het gaat om een XP licentie, nergens op de sticker wordt een taal benoemd. Er zijn zat merk-pc's waar je bij de eerste installatie kunt kiezen tussen NL/FR/EN, en ook deze hebben maar één sticker onderop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Petervanakelyen schreef op zondag 18 april 2010 @ 16:41:
Voor de test even geprobeerd in een VM met Windows XP Home SP3 de productcode te wijzigen naar een engelse versie en die wordt gewoon geaccepteerd. Daarna terug naar de nederlandse productcode gezet en dat wordt ook terug geaccepteerd.

Geen idee of het tijdens de installatie gaat though. Overigens kan het soms ook moeilijk zijn ivm. OEM certs. Bij productcodes van HP oa. is het niet mogelijk te activeren zonder eerst het HP certificaat geïnstalleerd te hebben.
Heel erg bedankt voor het uitproberen! Ik ga gewoon een Windows XP Professional CD ''regelen'' (want dat is de originele CD ook) en ik zie wel of het lukt. Anders heb ik altijd de originele Engelse CD nog.
Bedankt allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op zondag 18 april 2010 @ 16:41:
Er is geloof ik bij XP SP3 het één en ander aangepast waaronder het invoeren van de code bij de installatie. Dus misschien heb ik het wel fout en kan dat tegenwoordig. XP gebruik ik niet zoveel meer en daarnaast heb ik alles legaal (bij klanten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
'Regel' dan wel een OEM versie, anders gaat het nooit lukken. Zorg er ook voor dat SP3 geintegreerd is, mocht dat nog niet zo zijn kun je dat mbv nLite doen. Verder zal activatie via internet uitgeschakeld zijn, en moet je telefonisch activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Probeer eerst de code in te voeren tijdens de installatieprocedure. Wellicht dat hij niet aanvaard wordt, maar als je een CD hebt met Service Pack 3 er al in, kan je in de installatieprocedure het invoeren van de code skippen en verder gaan met de installatie. Dan kan je daarna, het behulp van de Activatie-assistent altijd nog de code invoeren.

En als dat ook niet werkt zou ik eens goed zoeken naar een Dell OEM certificaat om daarmee te installeren.
Maar zorg dus zeker voor een Windows XP Professional Service Pack 3 CD. Anders loop je wellicht tegen problemen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moralistisch gezever. Gewoon je key op een Nederlandse CD gebruiken (wel OEM, opletten dus), geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Helemaal netjes is het niet (je hebt namelijk geen nette manier meer om aan de installatiebestanden te komen) maar voor een OS wat bijna uit support gaat staat niet opeens de BSA bij je op de stoep.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1