Verwijderd

Topicstarter
Merk net dat mijn Asus P6T SE 60 graden word tijdens Bad Company 2, nu komt dat omdat het warmer is , maar vraag me toch even af of dit kwaat kan?

Behuizing is een HAF922, misschien moet ik er een side-fan opzetten?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:59

D4NG3R

kiwi

:)

Moederbord zit meestal zo rond de 40 - 50c.

Hoe warm word je Processor en hoe warm word je Grafische kaart?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R NL schreef op zondag 18 april 2010 @ 15:16:
Moederbord zit meestal zo rond de 40 - 50c.

Hoe warm word je Processor en hoe warm word je Grafische kaart?
De videokaart zit rond de 72/73 graden, en de CPU komt niet boven de 60 uit, het betreft een i7 920 en een GTX275, dit onder load.

Dat lijken mij normale temps, en in idle word me mainboard 45 graden, en de videokaart 47.
Moet er wel bij vermelden dat de omgevings temp hier rond de 27 graden ligt op het moment.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Naar mijn mening is 60 graden toch wel erg hoog voor je P6T en 45 graden idle is ook al redelijk aan de hoge kant, dus ik denk dat je toch iets aan je airflow in de kast moet gaan doen. Wat al een handige tip is is wanneer je je videokaart eens verplaatst naar het tweede pci-e slot, want je videokaart warmt ook de northbridge op. In het tweede slot plaatsen kan zonder problemen hetgeen ik namelijk zelf ook uitgeprobeerd heb en het toch wel een aantal graden scheelde qua temperatuur van mijn P6T, maar dus vooral ook airflow heel belangrijk is. Ook is het plaatsen van een z.n. midden casefan dan al een goede oplossing want die blaast dan lucht direct langs je northbridge, want dat is degene die de temps zo omhoog drijven.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:59

D4NG3R

kiwi

:)

Ik heb persoonlijk geen ervaring met dat moederbord (of intel in het algemeen.. ben altijd al meer van AMD geweest) maar een beetje cablemanagement en een intake- en/of outake fan willen ook nog wel eens helpen ;).

Mijn ervaring met MoBo's is dat ze ± 38c onder idle, en tot 50c onder load zijn.. en niet 50c idle en 60c load :P

@ Roel, weet je zeker dat het 2e slot geen x8 slot is IPV een x16?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Roel1966
  • Niet online
D4NG3R NL schreef op zondag 18 april 2010 @ 16:39:
@ Roel, weet je zeker dat het 2e slot geen x8 slot is IPV een x16?
Bij de P6T SE en de P6T heb je 3 pci-e slots waarvan de eerste 2 x16 zijn en de derde x8, dus je kan dan gerust dat 2de slot gebruiken.

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 15:14:
Merk net dat mijn Asus P6T SE 60 graden word tijdens Bad Company 2, nu komt dat omdat het warmer is , maar vraag me toch even af of dit kwaat kan?

Behuizing is een HAF922, misschien moet ik er een side-fan opzetten?
Een side-fan is zeker een aanrader hetgeen ik in mijn Antec P193 ook heb, en het sowieso al een aantal graden scheelt maar wel erop letten dat ie de lucht van buiten naar binnen aanzuicht.

Verwijderd

Topicstarter
Okej, ik zal dan een 200mm fan op zetten, welke optioneel was bij deze HAF922. Wel flauw dat ze er op de doos een afbeelding zetten van een 200mm fan en die er vervolgens niet bijdoen;)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

erg leuk allemaal dat er nu getypt wordt over moederbord temperatuur, maar over welke temperatuur hebben we het nu? Ambient lucht? southbridge?

Als je zou weten waar die temperatuur wordt uitgemeten, kun je er iets zinnigs over zeggen.

Daarnaast is 60 graden nog niet zo bijzonder veel voor elk onderdeel op je moederbord (kijkend naar de 6xx chipsets van nvidia...)

-_-

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
De P6T is dan ook een redelijk heavy spul. Persoonlijk zou ik me er geen zorgen over maken, maar als je wil kan je altijd nog wat koelers bijsteken om de temperatuur omlaag te halen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Mijn P6T deluxe V2 (ongeveer hetzelfde bord) met 2 GTX295 en een i7 is 37C in idle en 50/55c @ load.

Heb wel een HAF 932 kast.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 18:15:
Mijn P6T deluxe V2 (ongeveer hetzelfde bord) met 2 GTX295 en een i7 is 37C in idle en 50/55c @ load.

Heb wel een HAF 932 kast.
Hier ook zoiets normaal, maar vandaag was het warm buiten en dan word het hier ook warmer.
Pagina: 1