Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:09
Hoi,

Ik heb hier een HP Slimline (RZ418AA) waar een 7300LE PCI-e kaart in zit. Die kaart is mij niet snel genoeg wil (HD Films kijken :9 ) en de onboard videokaart (Nvidia 6150LE) ook niet, dus daarom wou ik er een HD 4350 inzetten.

De PC heeft een PCI-e slot, volgens de HP site (linkje linkt naar mobo specificatis)
Expansion slots:
One PCI
One PCI Express x16 (for graphics cards)
Dus ik de 7300LE eruit gehaald, HD 4350 erin, maar geen beeld op de HD 4350 :?
Als ik m'n scherm op de onboard VGA aansluit (met de HD 4350 er nog in) dan krijg ik daar wel beeld.

In apparaatbeheer ziet hij de HD 4350 ook niet.

In de BIOS (v5.07) staat de Primary video device op "PCI-E" ingesteld.

Als ik de BIOS probeer te updaten in Windows krijg ik deze melding: http://tinyurl.com/y2kbhdv helemaal onderaan die pagina staat dat er waarschijnlijk de nieuwste versie al op staat. Dus ik denk dat de BIOS idd de laatste versie is.

CMOS jumpertje even verzetten (CMOS Reset) hielp ook niet

Hoe krijg ik dit kaartje werkend? Hij word wel warm, dus hij krijgt sowieso stroom. En de 7300LE werkt wel, dus PCI-e slot is niet kapot ofzo

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 18-04-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 09:07

-36-

Trust me. I'm an amateur

Klinkt als een defecte videokaart, probeer de 4350 is in een andere pc als je die mogelijkheid hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Sorry dat had ik moeten vermelden, de HD 4350 werkt perfect in een andere PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:06
bios setting al gecheckt? het kan zijn dat hij nu de onboard chip gebruikt i.p.v. de HD 4350 8)7

ow, zie net dat je het al gedaan hebt. misschien heb je een driver conflict? probeer de drivers van de oude kaart te verwijderen en probeer het opnieuw.

[ Voor 46% gewijzigd door Harm30 op 18-04-2010 18:01 ]

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Als ik een conflict zou hebben dan zou hij de kaart toch moeten laten zien in Apparaatbeheer?

En dan zou ik ook beeld moeten hebben tijdens startup lijkt mij (omdat hij dan nog geen drivers heeft geladen)

Ik heb zelf een beetje een onderbuik gevoel dat dit niet gaat werken, vanwege een of andere vage reden ;( En dit blijkt waar te zijn, in dit topic: Overzicht PCIe 1.0 en 1.1 Moederborden

Staat mijn chipset (6150 / MCP51) en die heeft 1.0a. En een 2.0 videokaart wil niet werken op 1.0a

Heel fijn :/ }:|

[ Voor 54% gewijzigd door ThinkPad op 18-04-2010 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Heb het niet op kunnen lossen dus PC staat te koop: V&A aangeboden: HP Slimline S3020 (RZ418AA)

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 22-04-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:30

XanderDrake

Build the future!

Euhm, ik heb een lange tijd (1 jaar plus) kunnen gamen met een PCI-E 2.0 8800GTS G92 zonder enige problemen op een nForce 4 SLI mobo met PCI-E 1.0a. Het lijkt mij sterk dat backwards compatibiliteit nu ineens niet meer bestaat.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hmmm

Ik heb geen andere PCI-e kaart om mee te testen, en ik zou er graag het liefste gewoon een HD 4350 instoppen, omdat die HDMI heeft en omdat ik daarvan weet dat hij FullHD kan afspelen zonder problemen.

En ik hou er niet van dat ik een bepaalde videokaart moet hebben om het spul te laten werken. Ik wil gewoon een kaart kiezen en dat hij werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op donderdag 22 april 2010 @ 23:05:
Euhm, ik heb een lange tijd (1 jaar plus) kunnen gamen met een PCI-E 2.0 8800GTS G92 zonder enige problemen op een nForce 4 SLI mobo met PCI-E 1.0a. Het lijkt mij sterk dat backwards compatibiliteit nu ineens niet meer bestaat.
Toch kan het wel eens voorkomen .
Zelf mee gemaakt met een asrock bord met de nvida 570 sli chip.
De nvidia 9500 wilde gewoon niet werken terwijl de nvidia g120 oem het wel deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb dit probleem al eens eerder gehad met een ASUS P5SD1-FM2 en een Club3D 8600GT. Dat wou ook niet werken, zelfde probleem, kreeg gewoon geen beeld uit de videokaart.

Dat bleek ook aan de PCI-Express versie te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zondag 18 april 2010 @ 19:16:
Staat mijn chipset (6150 / MCP51) en die heeft 1.0a. En een 2.0 videokaart wil niet werken op 1.0a

Heel fijn :/ }:|
En aan het einde van het topic staat dat het hele topic eigenlijk nergens over ging. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
-The_Mask- schreef op donderdag 22 april 2010 @ 23:16:
[...]

En aan het einde van het topic staat dat het hele topic eigenlijk nergens over ging. ;)
Laat ik, als auteur van dat gerefereerde topic, dat ook nog maar even bevestigen. Het betrof uiteindelijk een storm in een glas water. (Ook al was dat op basis van de specs voor PCIe 1.0a en 2.0 echt niet te voorspellen).

De enige problemen die gevonden zijn waren in de combinatie van Nvidia PCIe 2.0 kaarten op VIA PCIe 1.0a chipsets.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Waarom werkt het dan niet bij mij :D

Edit: Bij mijn huidige kaartje staat "PCI-e 2.x 16x".

Ik kan in de pricewatch ook filteren op "PCI-e 16x"

Als ik een kaart kies uit dat lijstje, dan gaat het waarschijnlijk wel werken?

[ Voor 73% gewijzigd door ThinkPad op 22-04-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:30

XanderDrake

Build the future!

Een andere reden. :)
Kalizec heeft echt gelijk, ik heb namelijk destijds (voor de aankoop van mn 8800GTS) diep en lang gezocht of het ging werken, uiteindelijk wezen alle bronnen uit dat ze gewoon Backwards compatible zijn.

Het enige waarmee je het kan bevestigen is een andere PCI-E 2.0 kaart regelen. Kommaan, je kent vast nog wel een andere tweaker die je daarbij kan helpen ;)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja heb hier nog een nvidia 9500pro liggen die is pci-e versie2 .
Word niet gebruik wegens dat probleem .

Ook heb ik hier een nieuw amd 2400pro liggen .
Kan ook gebruikt worden om te kijken of de onbourd wel word uit geschakeld kan worden.

Moet zeggen ik heb het eens mee gemaakt met een agp systeem waar de onbourd niet uit schakelde als ik een nvidia geforce 4 serie er in zetten .
De ouwe nvidia geforce3 en de ati 8000serie deed het wel.

Ook een keer mee gemaakt dat een moederbord met een agp slot zonder onbourd niet wilde starten met een matrox g400 kaart .
Na een bios update voor het moederbord werd de matrox kaart wel ondersteunt (stond zelf bij de bios update speciaal voor matrox kaarten was.

Als hij nu pech heeft dan word zijn losse kaart gewoon niet herkend en blijf de onbourd gewoon werken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Njaa nieuwste BIOS staat er al op, dus daar kan het niet aan liggen.

Iemand die nog een videokaart vergelijkbaar met de HD 4350 weet? Ik weet namelijk alleen van de HD 4350 zeker dat hij Full HD zonder problemen kan afspelen (het decoderen van Full HD word dan namelijk volledig door de GPU gedaan). Welke videokaarten kunnen dat nog meer? Heb al even zitten zoeken naar reviews enzo, maar kan het niet echt goed vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelf een amd bordje met de amd 780serie igp kan het aan .
Deze heeft de basis van een ati 2400pro .

De nvidia onbourd van jouw gaat niet verder dan 720p trouwens .
De nvidia 7300le het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het niet aan dat de videokaart te weinig stroom krijgt , dan kan het zijn dat windows hem niet herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
De videokaart heeft geen powerconnector dus het lijkt mij dat het bordje voldoende sap moet kunnen leveren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Heb een HD 4550 gekocht via Tweakers V&A, vandaag binnengekregen, vol goede moed ingebouwd, en werken ho maar :( :N -O-

Precies hetzelfde als met de HD 4350, geen beeld output. Onboard doet het wel, en in Windows wordt hij ook niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je had verwacht dat als een hd4350 niet werkt dat een hoger nummer wel zal gaan werken ?
De chips zijn allebij pci-e versie2 .

Kijk voor een ati 2000 of 3000serie .
Of nvidia 8000serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik kon het op z'n minst proberen dacht ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:17
Alle ATI chips vanaf 2XXX (behalve natuurlijk de HD2900) hebben hardwarematige HD videodecodering. Ik dacht dat vanaf 3XXX PCI-E 2.0 werd gebruikt.

Bij NVIDIA is dat vanaf de 8XXX series (waarbij in de 8XXX ook in de highend geen hardwarematige HD videodecodering zit, uit mijn hoofd gezegd is het de 8800GTS/8800GTX, uitgezonderd de 512MB 8800GTS). Maar alle low-end kaartjes werken dus prima met hd decodering. Bij NVIDIA weet ik echter niet welke kaarten er precies PCI-E 2.0 zijn.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Pagina: 1