isolatie bij sub-ambient temperaturen

Pagina: 1
Acties:

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort aan het spelen met een stel peltier elementen, wat redelijke sub-ambient/sub-zero temperaturen op levert (zonder dat er een warmtebron op staat). Omdat dit redelijk wat condens/ijs oplevert wil ik eerst mijn moederbord en overige hardware goed isoleren voor ik het ding op mijn processor plaats. Ik heb al wat rondgekeken hier op tweakers en zie dat veel mensen kneedgum gebruiken om hun moederbord te isoleren, dit ben ik dus ook van plan. Echter heb ik nog twee vragen waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden: Ten eerste, is het ook nodig om de achterkant van je moederbord/gpu te isoleren? En en tweede: is het nodig om de socket van je cpu extra te isoleren (met vaseline bijvoorbeeld), of volstaat het om de kneedgum isolatie strak aan te laten sluiten op de ihs van mijn (intel) processor? Denk er om, het gaat hier dus om een peltier element dat waarschijnlijk onder belasting nog net sub-ambient gaat halen, en zeker niet ver onder het vriespunt. Niet te vergelijken met DICE of LN2 dus lijkt me...

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:39

QinX

Shai-Hulud

* QinX kaapt het topic

Ik zit met eenzelfde vraag. Ook ik ga met peltier elementen aan de slag binnen kort en vraag mij dan ook af of kneedgum en vaseline genoeg zijn?

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-01 22:03

the mod man

iets van beeldmaker

Ik zou ook nog even een fan erop richten die het evt condens/waterdamp kan wegblazen.

I can't wait to shoot!