Hosting provider ondersteunt geen Magento

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:05
Tijdends de installatie van Magento kwam ik erachter dat dit niet wordt ondersteunt door mijn hoster. Pdo_mysql & mcrypt worden niet ondersteunt. Nu heb ik contact gehad met mijn hoster en die verteld mij dat dit niet mogelijk is in verband met de huidige plesk installatie.
Het probleem is dat de uitbreiding van de PHP-installatie conflicten veroorzaakt met de huidige Plesk-installatie die we gebruiken. Om die reden is er op dit moment geen mogelijkheid de zaken toe te voegen. Ik verwacht ook dat in deze situatie voorlopig geen verandering komt.
Ligt het nu aan mij of is dit gek? Je moet als hoster toch een beetje met je tijd meegaan. Regelmatig updaten en dergelijke. En als dan een bepaald onderdeel niet samengaat met een ander onderdeel, dan vervang je die toch?

Ik heb berichten gelezen (ook op tweakers) over mijn hoster en hetzelfde probleem. Deze berichten dateren uit 2008! Magento is ondertussen een veelgebruikt systeem.

Of zou Magento gewoon te belastend zijn voor hun servers (het is best een zwaar pakket) dat ze daarom hebben gekozen om het niet te ondersteunen? En dat ze mij wegsturen met een smoes?

Let wel ik heb geen ervaring als hoster en weet dus ook niet wat hier allemaal bij komt kijken, maar als buitenstaander komt dit niet professioneel op mij over. Wat is jullie mening over deze zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn mening=overstappen op een betere als ze niet mee werken is het weg wezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Je hebt gelijk dat de hoster met zijn tijd mee had moeten gaan, maar had je niet veel beter zelf kunnen uitzoeken of de aangeboden dienst voldeed aan jouw wensen ? Je hebt altijd de vrijheid om over te stappen naar een andere hoster.

[ Voor 17% gewijzigd door Herby op 18-04-2010 13:22 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25

Sa1

tjah, noem mij gek, maar waarom ga je niet naar een andere hosting provider dan die het wel ondersteund...

ben je vrij in natuurlijk.

edit:

haha.. 3x dezelfde reactie.. denk dat het duidelijk mag zijn :)

overigens.. als die huidige hosting provider 1 a 2 personen heeft die dit willen en zij leven van goedkoop aangeboden hosting... (dus voornamelijk klanten die niet veel willen betalen en waarschijnlijk ook niet heel zware websites hebben).. dan denk ik inderdaad niet dat ze de hele boel gaan omgooien voor die 1 a 2 personen...

[ Voor 60% gewijzigd door Sa1 op 18-04-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 14:45

Saven

Administrator

Sa1 schreef op zondag 18 april 2010 @ 13:23:
tjah, noem mij gek, maar waarom ga je niet naar een andere hosting provider dan die het wel ondersteund...

ben je vrij in natuurlijk.
niet helemaal natuurlijk, voor hetzelfde geld zit TS nog 10 maanden aan een contract vast. Beetje zonde van het geld dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:44

B4tman_DH

To the Bat.....

Het kan wel. Ik zelf heb ook Magento onder Plesk draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25

Sa1

Saven schreef op zondag 18 april 2010 @ 13:25:
[...]

niet helemaal natuurlijk, voor hetzelfde geld zit TS nog 10 maanden aan een contract vast. Beetje zonde van het geld dan :P
uiteraard, maar dat is de keuze die je maakt, of eigenlijk al gemaakt zou moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Ik had het inderdaad beter eerst even kunnen testen. Maar ik heb meerdere websites draaien bij die hoster en het leek me het makkelijkst om ook deze site hier te draaien. Ik ging er vanuit dat het gewoon zou werken.

Ik heb ondertussen ook een resellerspakket bij een andere hoster aangeschaft. Deze ondersteunt magento wel en hierbij kan ik ook nog eens één hostingpakket gebruiken voor mijn 20 domeinen. Ik zie alleen een beetje op tegen het verhuizen. :(

De gunfactoren hebben ze in ieder geval verspeeld, ik gun ze geen cent meer.

Maar nog even losstaand van het feit dat ik eerst had moeten testen/onderzoeken: het is toch gek dat een hoster magento niet ondersteunt? Zeker omdat het niet een kleine partij is.

[ Voor 3% gewijzigd door HenkEisDS op 18-04-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
HenkEisDS schreef op zondag 18 april 2010 @ 13:33:
Maar nog even losstaand van het feit dat ik eerst had moeten testen/onderzoeken: het is toch gek dat een hoster magento niet ondersteunt? Zeker omdat het niet een kleine partij is.
Welke provider gaat het hier nu precies om?

Dat een provider geen Magento ondersteunt omdat hun Plesk dan omvalt valt gewoon onder de categorie: "op tijd updates installeren".

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Het gaat om hosting2go.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op basis van de prijs had je het misschien ook niet eens mogen verwachten?
Of andersom, ik zou een solide hosting oplossing zoeken voor een webshop als er inkomsten uitkomen. Volgens mij past 2,50 per maand en solide niet echt bij elkaar :)

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Fijne reclame.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Fijne bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je bent bij shared hosting natuurlijk altijd afhankelijk van wat de hoster aanbied. En als een of twee klanten dan vragen om bepaalde functionaliteit en het kost een hoop werk of resources om dat aan te bieden dan is dat gewoon niet interesant voor de hoster. Magento kan wel bekend zijn als software voor een webshop, ik denk dat het grootste deel van de klanten toch niet weet wat Magento is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik ben op dit moment niet op zoek naar een hoster, maar als ik dat wel was, zou ik dit soort dingen*) zeker mee laten spelen.

*)Bijtijds updaten en dergelijke

[ Voor 10% gewijzigd door Freee!! op 18-04-2010 14:52 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:48
Ik werk bij een bedrijf dat onder andere ook hosting aanbiedt (zij het in een compleet ander marktsegment), en als 1 klant een bepaald item wil dan kijken we of dat kan, maar als dat conflicteert dan kan het niet.

We willen best kijken of het kan, maar we gaan niet voor 1 klant een of ander onbekend pakket met weet ik wat voor implicaties voor de rest van de server installeren als we daarvoor de bestaande opzet om moeten gooien. Dat heeft helemaal niks met updates te maken maar meer met compatibiliteit met de bestaande situatie.

Maar goed, als je per se Magento wilt gebruiken, en je hoster kan dat niet, is er inderdaad maar 1 optie: verhuizen :) Ik weet niet wat het verhuizen allemaal omvat (e-mail, dns, websites, registrar?) maar dat valt allemaal wel mee :) Zeker met iets als Plesk bij de hand is het achterhalen van je DNS-records en je e-mailboxen + aliassen zo gedaan, en is alleen al die verhuiscontracten van SIDN ondertekenen en zo wat werk.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:10
Gok dat het meer onwil is van de provider. Dit kan zijn doordat de servers niet krachtig genoeg zijn voor het pakket (of ze te veel websites op één server proppen), of omdat ze geen tijd kwijt willen zijn aan het toevoegen van modules, etc. Hosting2go blijft nu eenmaal een budgethoster.
Als je een webwinkel wilt hebben, moet je ook wel wat geld uit kunnen geven voor een betere provider.
Ik zou sowieso overstappen.

[ Voor 23% gewijzigd door EDIT op 18-04-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Bedankt voor de input. Heb inderdaad ook een pakket genomen bij neostrada, dit heeft meerdere voordelen tov hosting2go voor mijn doelen. Nu nog inloggegevens krijgen voor het cpanel, want deze laten nog op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje uitkijken met Magento en sharedhosting, magento is nogal een resource vreter (wij noemen het al Momento :) ), kans is groot dat op een standaard goedkoop shared hosting pakketje magento niet echt soepel gaat draaien.

Heb zelf ook website bij hosting2go (die overigens voor "gewone" websites prima voldoet), maar zal daar zelf geen magento op proberen te zetten.

Ben nu aan het testen met een VPS.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:10
HenkEisDS schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:09:
Bedankt voor de input. Heb inderdaad ook een pakket genomen bij neostrada, dit heeft meerdere voordelen tov hosting2go voor mijn doelen. Nu nog inloggegevens krijgen voor het cpanel, want deze laten nog op zich wachten.
Persoonlijk vraag ik me af of Neostrada ook wel zal voldoen, aangezien dat net zo goed een budgethoster is.
Ik zou zelf zeggen: neem gewoon ergens voor zeg een tientje per maand hosting af, in plaats van die 1 euro per maand hosters, en bel even naar de hoster of ze ervaring hebben met Magento op hun hostingpakketten.
En vraag het liefst een om demo, aangezien het gewoon een enorm zwaar pakket is.
Eén stomme instelling op de server, en Magento wordt gewoon supertraag. Ik heb het zelf mogen meemaken. Servers waren zo op het eerste gezicht een exacte kopie van elkaar (specs, settings, etc het zelfde), maar Magento was op een van de servers ongelooflijk traag (laadtijden van zeg 10 tot 20 secondes waren geen uitzondering), en op de andere server was het gewoon snel (in ieder geval voor Magento dan >:) ) met laadtijden van zeg +/- 1 seconde. Bleek dat de MySQL configuratie iets afweek, die hetzelfde gezet, en Magento was weer snel.
Met een slome webwinkel trek je nu eenmaal geen klanten.

Hoe dan ook, succes met je winkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het compleet met maui71 eens. Maar ik ga nog wat verder en raad Magento op shared hosting ten zeerste af.
Het pakket vreet veelste veel resources om fatsoenlijk op een shared server te draaien.
Ik heb op dit moment al mijn Magento installaties op een speciaal ingerichte cloud draaien en moet zeggen dat dat goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Opzich heb ik nog een VPS tot mijn beschikking waar ik het allemaal even kan uitproberen. Was eigenlijk niet van plan zelf een server in te richten omdat ik hier weinig ervaring mee heb en er zat mensen zijn die dit beter kunnen. Maar als het moet, dan moet het. :) Verder kan een server opzetten nooit heel erg moeilijk zijn.
Pagina: 1