Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:50
Hallo, ik heb sinds kort windows 7 op mijn pc en omdat er geen mail programma op zit gebruik ik nu microsoft outook.

Op mijn harde schijf heb ik losse eml bestanden staan, die ik in outlook express los heb opgeslagen. En nu heb ik 1 van die mails nodig maar kan ze niet openen.

Weet iemand of er een freeware programmaatje is waarmee ik deze kan openen ?

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:06

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ewal schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:38:
Hallo, ik heb sinds kort windows 7 op mijn pc en omdat er geen mail programma op zit gebruik ik nu microsoft outook.

Op mijn harde schijf heb ik losse eml bestanden staan, die ik in outlook express los heb opgeslagen. En nu heb ik 1 van die mails nodig maar kan ze niet openen.

Weet iemand of er een freeware programmaatje is waarmee ik deze kan openen ?
Je had ook Windows Easy-transfer kunnen gebruiken, maar dat is een beetje te laat.
Outlook Express is wel erg achterhaald, ik kan ook niets vinden op google

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 15:02
Doorgaans zijn dit gewoon txt-bestanden met de bijbehorende MIME-headers.
Openen en lezen kan dus in een willekeurige text-editor, zoals Notepad.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:49

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:51
Werkt renamen naar .msg en dan openen met outlook niet? (uiteraard even met een kopie doen)

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:50
Probleem is dat in dat mailtje een bijlage zit, dus renamen naar txt zal zobiezo niet werken en renamen naar msg ook niet, net geprobeerd.

@mad-dog, bijdehand, tuurlijk had ik dat al geprobeerd. Maar zie jij er een bruikbaar antwoord tussen staan ? ( reageer dan niet... )

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Pak Windows Virtual PC, download de XP Mode Guest, en configureer Outlook Express daarin.
Gooi je .emls daarnaartoe en exporteer ze eventueel in een Outlook install (pak bijvoorbeeld je Office CD en activeer niet - goed voor 50 startups).
Klaar is ewal.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 15:02
ewal schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:52:
Probleem is dat in dat mailtje een bijlage zit, dus renamen naar txt zal zobiezo niet werken en renamen naar msg ook niet, net geprobeerd.

@mad-dog, bijdehand, tuurlijk had ik dat al geprobeerd. Maar zie jij er een bruikbaar antwoord tussen staan ? ( reageer dan niet... )
Die bijlage staat gewoon base64-encoded in dat eml bestand.

Plak die content in bijv. http://www.opinionatedgeek.com/dotnet/tools/base64decode/ en je krijgt de binary file ter download aangeboden.
Pagina: 1