Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negio
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-11-2023
Sinds een een maand heb ik een nieuwe computer met een Samsung SyncMaster 2443BW.
Een prachtig scherm, alleen is er één ding wat ik een beetje jammer vind. Bij het opstarten van m'n computer gaat de monitor een beetje 'kraken'. Het lijkt wanneer het scherm warm wordt, het plastic een beetje gaat werken ofzo. Wanneer ik lichtjes in de rand van het scherm knijp, kraakt hij ook.

Het lijkt me dat dit te wijten is aan een niet al te beste bouwkwaliteit. Wanneer de monitor langere tijd aanstaat, wordt het wel minder.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik erger me er toch wel aan. Ook aangezien het nou niet bepaald een goedkoop scherm was en je dus mag verwachten dat hij degelijk gebouwd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:42

Haan

dotnetter

Ik ken geen monitoren met plastic rand die niet een beetje kraken als je er in knijpt. Lijkt me ook geen probleem, want wie knijpt er dan ook in z'n monitor ;)

Of mijn Samsung 2693HM ook kraakt tijdens opwarmen, zou ik eigenlijk niet eens durven zeggen, nooit zo op gelet eigenlijk. Volgens mij wel, maar het is in ieder geval niet iets waar ik me stoor.

Overigens is de 2443BW nou niet bepaald een super-high-end monitor, dus verwacht er niet de allerbeste bouwkwaliteit van.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ook hier praat met Syncmaster terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Haan schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:38:
Overigens is de 2443BW nou niet bepaald een super-high-end monitor, dus verwacht er niet de allerbeste bouwkwaliteit van.
wat is er mis met het scherm? gebruik hem hier al 1,5 jaar naar volle tevredenheid, het is een TN paneel wat uitermate geschikt is voor gaming.
tuurlijk is ie voor fotoshop minder, maar daar koop je zo een scherm niet voor. dit is nog steeds een van de beste schermen in zijn klasse en de kwaliteit is gewoon prima in orde.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:42

Haan

dotnetter

nedernakker schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:51:
[...]

wat is er mis met het scherm? gebruik hem hier al 1,5 jaar naar volle tevredenheid, het is een TN paneel wat uitermate geschikt is voor gaming.
tuurlijk is ie voor fotoshop minder, maar daar koop je zo een scherm niet voor. dit is nog steeds een van de beste schermen in zijn klasse en de kwaliteit is gewoon prima in orde.
Ik zeg toch ook niet dat er iets mis mee is? Ik reageer alleen op de opmerking dat het een duur scherm zou zijn waarvan je meer degelijkheid zou verwachten, want het is gewoon een 'standaard' monitor.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negio
nedernakker schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:51:
[...]

Ik gebruik hem ook voor gaming en ben verder ook erg tevreden. Maar heb jij ook (vooral bij het opstarten) dat hij af en toe 'kraakt'. Kraken klinkt trouwens een beetje drastisch, maar jullie begrijpen vas wel wat ik bedoel. Het is het geluid wat je krijgt als je aan je scherm loopt te frutselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aethertyd
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-03 14:49
Hier totaal geen problemen met dat scherm, het enige dat mij bij kraakt is mijn oude hondenhok maar die gebruik ik toch amper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Negio schreef op zondag 18 april 2010 @ 13:01:
[...]

Ik gebruik hem ook voor gaming en ben verder ook erg tevreden. Maar heb jij ook (vooral bij het opstarten) dat hij af en toe 'kraakt'. Kraken klinkt trouwens een beetje drastisch, maar jullie begrijpen vas wel wat ik bedoel. Het is het geluid wat je krijgt als je aan je scherm loopt te frutselen :)
als hij net aanstaat hoor ik soms wel eens een tikje, dit is idd het plastic dat iets uitzet, logisch gevolg door de warmteontwikkeling, ik stoor me hier verder niet aan.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Jep warmte-ontwikkeling: ik heb er hier 2 staan, en savonds als ze gaan afkoelen hoor je soms een best wel harde plastik 'tik'.
Niet iets waar ik me erg druk om maak.

Offtopic: maakt jouwe ook een soort zoem als je de brightness niet op max hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
lolcode schreef op zondag 18 april 2010 @ 13:32:
Jep warmte-ontwikkeling: ik heb er hier 2 staan, en savonds als ze gaan afkoelen hoor je soms een best wel harde plastik 'tik'.

Offtopic: maakt jouwe ook een soort zoem als je de brightness niet op max hebt staan?
ik heb daar wel eens over gelezen, maar gelukkgi geen last van, draai al vanaf dag 1 op brightness 40 en hij is muisstil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negio

Nee verder is hij ook bij mij muisstil. Alleen de eerste 10 min bij t opstarten ongeveer, en bij het uitzetten. Inderdaad het plastic wat uitzet. Persoonlijk vind ik dit irritant, maar moet het er maar mee doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 14:34
2494HM hier, geen gekraak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-05 15:11
Nee, die van mij niet.

Mijne kraakt 's avonds wel eens als hij even uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 15:58

Sinester

Game Guru

Haha ik las dit topic en weet nu eindelijk wat die ''Tik'' is wat ik soms hoor als me beeldscherm net uit is gegaan.

Kan je weinig tegen doen denk ik, en het geeft verder geen problemen

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-04 23:39
Mijn Video7 22" kraakt ook bij het opstarten en uitzetten.

Maar het zou ook mijn Z5450 Control kastje kunnen zijn. Ik ben er nog niet uit, ze staan naast elkaar altijd...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:52

codeneos

[...]

Hier ook een controlkastje van de Z-5400 en die kraak zo af en toe wel behoorlijk, vooral als die warm wordt. Maar niet echt iets om opgewonden over te worden ;). Ben ook in het bezit van een 2243BW en die kraak zo af en toe wel eens, gemiddeld zo'n 1 keer per week als die afkoelt naar een hele dag hard werken :P.

[ Voor 19% gewijzigd door codeneos op 19-09-2010 00:21 ]

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mijn 245BW van 4 jaar oud ofzo kraakt ook, maar das maar 1 luide kraak als ie net ff aan is, en daarna als ie uit is nog een keer.

Stoort me niet, beeld blijft goed :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-05 15:11
Mijn 2443BW kraakt niet bij het opwarmen.
Ik hoor hem alleen af en toe nadat ik hem heb uitgezet, maar alleen als hij lang heeft aangestaan en het verder erg stil is in huis.
Ik heb verder ook geen last van een zoem als de brightness lager staat. (op 50% hier)

Verder heb ik bij ieder TFT scherm dat ik gehad heb nog 'kraken' gehoord, dus het heeft verder weinig met merk of prijs te maken.

• Kimbo72
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-04 15:48
ik heb een SM 2032 en ik heb nog nooit last van kraken gehad.
als ik jou was zou ik hem even terug brengen.
Pagina: 1