Ergenissen van users enzo...

Pagina: 1
Acties:

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Adjes, allemaal dus, luister even.
Vooral bij W&G (ik kom bijna nooit ergens anders) is er veel ergenis over vragen van users over telkens hetzelfde.
Wanneer komt er nou die search vlak voor het post van je bericht? Dus dat je onderwerp door de lijst van onderwerpen van de afgelopen 2 maanden wordt gehaald, en als er een redelijke match is, dat je eerst die topic te zien krijgt, met het bericht dat als je tóch van mening bent dat je vraag enige waarde heeft, je die gewoon kunt plaatsen??
Dit lost een heleboel gezeur op met slotjes enzo... en het werkt ook sneller voor de newbies (hoeven niet telkens terug te komen enzo) + GOT krijgt meer hits :P

En nu gaat iedereen hieronder roepen dat zo`n topic als dit al een keer is geweest, en dat deze functie ook wel handig zou zijn voor mij, maarja... oude koeien uit de sloot halen doe ik niet, dus dan maar een extra adjesduidelijkheidsmakertje (leuk woord voor Scrabble).
En nu ga ik weer naar mijn thuisforum, W&G.
Over and out.

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-02 19:54

klaaz

it's me!

Op zich een aardig idee. Maar een korte volzin met de uitleg HOE dit even handmatig te doen bevorderd de zelfwerkzaamheid denk ik.

Komt nog bij dat een automatische zoekfunctie op meerdere woorden de search behoorlijk onder druk zet dunkt me.

Maar heel creatief gedacht. :)

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook een lijst van "veel voorkomende thema's" maken als apart forum, zonder de mogelijk te reageren.
Laat je 's nacht de database op trefwoorden afzoeken en 's morgens is tie klaar voor een nieuwe dag van raadplegingen.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-02 07:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het probleem met de newbie vragen is dat de topic posters vaak geen enkele moeite doen om zelf een oplossing voor hun probleem te zoeken. Als ze geen search willen gebruiken, zou ik niet weten waarom ze wel een knowledge base achtig dingetje gaan gebruiken. Automatisch (=gedwongen) zoeken voor het posten van een topic lijkt me dan de beste oplossing.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:15
sorry dat'k weer maar eens niet akkoord ga he, maar is GoT niet net zo populair omdat je zonder zoeken op een paar minuutjes tijd iets te weten kan komen door het antwoord van iemand die het weet zonder opzoekingen.
Uiteindelijk staat elke vraag ergens op het net al wel op 10 verschillende manieren uitgelegd hoor.. kan je dus altijd je search wel gaan gebruiken.

Verwijderd

Op zaterdag 10 maart 2001 01:48 schreef Femme het volgende:
Het probleem met de newbie vragen is dat de topic posters vaak geen enkele moeite doen om zelf een oplossing voor hun probleem te zoeken. Als ze geen search willen gebruiken, zou ik niet weten waarom ze wel een knowledge base achtig dingetje gaan gebruiken. Automatisch (=gedwongen) zoeken voor het posten van een topic lijkt me dan de beste oplossing.
De meeste mensen willen niet zoeken, die willen een snelle oplossing voor hun probleem. Dus geef ze een mogelijkheid met een alfabetische lijst met de meest voorkomende problemen en laat ze klikken.
B.v

Operating systems
windows
win 3.11
win95
win98

Enz

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 14:30

waxle

Schavuit & Schobbejak

Op zaterdag 10 maart 2001 01:48 schreef Femme het volgende:
Op zich helemaal mee eens; in W&G komen inderdaad wekelijks zo niet dagelijks dezelfde vragen voorbij van mensen die te lui zijn om even door de search te lopen of in de veronderstelling zijn dat men op dat forum tijd en zin heeft om iedere newbie HTML-les, Photoshoples of wat voor andere les dan maar te geven. Die krijgen dat dus dubbel en dwars om de oren.
Frankly, soms is het wel een leuke sport om te kijken wie daar dan weer het leukst en het origineelst op kan reageren ( ik maak mijzelf daar ook schuldig aan, toegegeven, maar ja, bloed kruipt :P).
Anywayz.
Maar ( er is altijd een maar :))
wat op die manier (gedwongen zoeken, that is) wel verloren gaat is de snelheid en de spontaniteit van het forum en de spontaan ontstane ( is dit goed Hollandsch?) discussies naar aanleiding van een (op het eerste gezicht) tot slot verdoemde topic... dan blijkt die discussie een interessante wending te nemen en is de topic ineens heel leerzaam en leuk... ik kan je er zo een paar opnoemen, als het moet.

Waar ik dan voor zou willen pleiten is een toolbar aan de bovenkant van W&G waar men duidlijk topics op onderwerp en inhoud in een paar hoofdgroepen gesorteerd ziet. Daar kun je niet omheen, dus je bent eerder geneigd om erop te klikken; maar er is nog steeds een mogelijkheid om de newbie uit te hangen...

Dacht ik zo :P

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

Verwijderd

Naar mijn (on)bescheiden mening is veel zo niet al het intelligentieloos geblaat terug te voeren op de link tussen FOK! en Tweakers.net. Want laten we eerlijk zijn : Zelfs de Telegraaf :r is een bastion van de intelligentia vergeleken met FOK! Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/ptah/batsmile.gif

Verwijderd

Wat heb jij toch ineens met Batman?

Verwijderd

Op zaterdag 10 maart 2001 05:49 schreef HlpDsK het volgende:
Wat heb jij toch ineens met Batman?
Ik kocht de DVD. En een masker. Kan 't ook niet helpen. Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/ptah/batsmile.gif

edit:

Gaat trouwens wel weer over. Net als ALLES. Boze tongen fluisteren dat er mensen zijn die hetzelfde fenomeen ervaren ivm The Matrix :D (Niet zo gek overigens: beestachtig goede film.)

• Blue-eagle
  • Niet online
Voorbeeld:
Ik ben enorme newbie hiero... ik wil weten hoe ik in Photoshop nou zo`n mooi 3d-randje krijg om mijn vierkantje wat ik een site noem. Als onderwerp ben ik nauwkeurig en typ in: Photoshop, 3d randje maken.
Nu ziet PHP bij het verzenden dat ik lid ben sinds 3 dagen (na zegmaar 3 maand, of 300 posts ben je geen newbie meer), dus checkt ie ff of de titel van mijn topic al een keer voorbij is gekomen, is dit het geval, dan krijg ik een scherm die mij dat duidelijk maakt. Dan wordt ik geredirect naar de betreffende thread en kan ik daar het antwoord verkrijgen. Newbie blij, en bezoekers blij. Én GOT houd er een lid bij omdat ie dan ook niet wordt afgekraakt.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
Iemand heeft dat idee al een keer geoppert en volgens mij wordt er nog over nagedacht.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
Volgens mij werkt zoiets ook beter dan een knowledge base omdat het iets verplichts is :).

• Blue-eagle
  • Niet online
Aaargh... ik ben altijd tweedes hé? |:(
Maar er moet wel over gedacht worden, staat ook leuk op de feature list :) natuurlijk moet het aan/uit -gezet kunnen worden...

• TheGrimReaper
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

Op zondag 11 maart 2001 00:09 schreef Blue-eagle het volgende:
Voorbeeld:
Ik ben enorme newbie hiero... ik wil weten hoe ik in Photoshop nou zo`n mooi 3d-randje krijg om mijn vierkantje wat ik een site noem. Als onderwerp ben ik nauwkeurig en typ in: Photoshop, 3d randje maken.
Nu ziet PHP bij het verzenden dat ik lid ben sinds 3 dagen (na zegmaar 3 maand, of 300 posts ben je geen newbie meer), dus checkt ie ff of de titel van mijn topic al een keer voorbij is gekomen, is dit het geval, dan krijg ik een scherm die mij dat duidelijk maakt. Dan wordt ik geredirect naar de betreffende thread en kan ik daar het antwoord verkrijgen. Newbie blij, en bezoekers blij. Én GOT houd er een lid bij omdat ie dan ook niet wordt afgekraakt.
Je moet er wel ff rekening mee houden dat het ook zou kunnen zijn dat hij het goede antwoord niet vindt met die search, en dus echt een topic wil openen. Anders moeten ze drie maanden wachten voordat ze een keer kunnen posten >:)

= TheGrimReaper op tweakers

Pagina: 1