Toon posts:

[Adobe Photoshop Elements 7] Effect per ongeluk verwijderd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

eergisteren heb ik per ongeluk één van mijn effecten weggegooid.
Het gaat om één van de ''outer glow'' effecten.
Ik was bezig met photoshoppen en sleepte per ongeluk deze ''outer glow'' naar het prullenbakje in plaats van het plaatje dat ik weg wou gooien.

Ik heb zelf als gezocht op internet, maar vind vrijwel alleen maar uitleg over ''hoe te gebruiken''.
Ik ben uiteindelijk op een website gekomen, waar stond dat ik de toetsencombinatie ''ctrl+als+shift'' ingedrukt moest houden terwijl ik mijn photoshop opstartte.
Dit heb ik meerdere malen geprobeerd en heb daarna op de pop-op die ik kreeg om mijn instellingen te ''resetten'' op ''ja'' geklikt.
Dit heeft helaas ook niet mogen baten.

Ik heb ook al mijn instellingen afgezocht en bij photoshop ''help'' gekeken.

Graag zou ik willen weten of iemand mij kan uitleggen hoe ik mijn verwijderde effect weer terug kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 22:03
Dubbelklikken op de laag waarop je het filter wilt toepassen en een vinkje zetten bij outer glow, dit is in ieder geval voor de normale photoshop, heb hier geen PS elements maar denk dat het ongeveer hetzelfde zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord, maar wat ik duidelijk probeer te maken is dat ik niet vraag ''hoe'' ik het moet gebruiken, maar hoe ik deze optie weer terug kan krijgen.
Ik heb namelijk ong 8 verschillende soorten outer glow en heb er één daarvan verwijdert.
Dus het gaat er om hoe ik mijn effect weer terug krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 22:03
ongedaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is niet zo dat ik bezig was met een plaatje en dat ik een effect toegepast had en die toen weer verwijderde.
Ik heb het gehele effect verwijdert, dus ik kan hem niet meer gebruiken, hij is er tussen uit gehaald, hij is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:16

sjaool

Every life should have 9 cats

Heb je het effect helemaal uit Photoshop Elements verwijderd?
Anders zit er volgens mij niks anders op dan Photoshop Elements opnieuw te installeren.

[ Voor 159% gewijzigd door sjaool op 18-04-2010 14:34 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 16:52
Het klinkt of je een (zelfgemaakte) preset hebt verwijderd. Helaas zal je die kwijt zijn, er is geen undo. Maar als je nog eerder bewerkte foto's hebt waarin je dezelfde preset hebt gebruikt, dan kan je zeer waarschijnlijk hieruit de instellingen weer opslaan als nieuwe preset. Moet je natuurlijk wel opgeslagen hebben als Photoshop (elements) fformaat, geen jpg of zo.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Savantas, ik denk dat jij gelijk hebt.
Het was geen zelfgemaakte maar een standaard.
Zou je misschien nog kunnen uitleggen hoe dat moet of is dat op internet gewoon te vinden hoe dat moet?

Voor de rest, iedereen bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 16:52
Ik zou zeggen, probeer eerst eens. Ik ken Photoshop Elements niet (heb alleen zijn grote broer) en weet daardoor niet of Photoshop Elements eigen presets kan onthouden. Enige wat ik weet is dat Elements beperkter, maar ook makkelijker is in gebruik.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pagina: 1