Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-08 14:31
Ik sta op het punt een 2e hands HP LasetJet 2430dtn te kopen via goedkoopsteprinter.nl, maar heeft er iemand ervaring met deze printer? Ik bedoel... is het een kwalitief goed apparaat, of is hij nogal storingsgevoelig?

Wat is het verschil tussen de 2430, 2430dn en de 2430dtn? Ze verkopen ze alle drie namelijk ook.

Verder vraag ik me af of het makkelijk is te gebruiken als netwerkprinter op Mandriva Linux? Volgens de site van HPLIP is het een ondersteund model, maar er staat niet bij of alle functies "standaard" worden ondersteund zoals duplex (dubbelzijdig) printen e.d.

De printer wil ik voor thuisgebruik gaan gebruiken, waarbij wel eens grote documenten dubbelzijdig moeten worden afgedrukt (laten we zeggen... 75 à 100 pagina's per document...). Is de 2430dtn daar een goede keuze voor?

Het kunnen printen vanuit een ouderwetse DOS-PC aan de LPT-poort is handig als het kan, maar geen vereiste. Ik heb namelijk een DOS-programma met ondersteuning voor LaserJet-printers voor het afdrukken van overzichten, maar daar staat niet bij welke modellen.

[ Voor 29% gewijzigd door Josefien op 18-04-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03-09 20:46
Die achtervoegsels staan bij HP altijd voor hetzelfde:

N = Network (netwerk aansluiting)
D = Duplex (dubbelzijdig printen)
T = Tray (extra papierbak)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Erg fijne printers, wij gebruiken ze op de zaak.
Het grootste probleem voor ons is dat ze niet SAP certified zijn waardoor de bakaansturing in SAP niet goed werkt, maar voor thuisgebruik lijkt me dat geen issue ;)

Ik heb 'm gebruikt onder Windows XP, Windows 7 en Ubuntu Linux (met een of andere driver voor een andere HP geloof ik, maar die zijn bijna allemaal compatible). Werkt prima.

Overigens is er iets als LTP2PRN waarmee je iedere Dos app kan laten printen via een gewone printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-08 14:31
Ik heb deze printer inmiddels al een tijdje thuis in gebruik.. prima machine... erg snel voor thuisgebruik en kwalitatief prima.

Echter, krijg ik telkens de instellingen voor de papierlades niet voor elkaar. Ik heb lade 2 & 3 ingesteld voor A4 normaal en er ook het juiste papier in gedaan. Echter, print hij alleen maar van lade 3 en niet van lade 2, ook al geef ik dat aan bij het maken van een printopdracht. ALs lade 3 leeg is, geeft hij een foutmelding, maar weigerd te printen van lade 2.

Hetzelfde geldt voor etiketten: ik plaats in lade 1 (handmatige invoer) A4 etiketten en stel dit ook in in het menu. Maar bij het printen blijft hij naar lade 3 normaal A4 printen, al geeft ik bij de opdracht expliciet lade 1 aan.

Heeft iemand een idee hoe dit precies werkt? Ik gebruik de PCL6-drivers op Windows 2000/XP en op Mandriva Linux 2010 gebruik ik de standaard drivers. Bij de keuze tussen HPLIP of JetDirect, koos ik voor het laatste.

[ Voor 4% gewijzigd door Josefien op 28-05-2010 23:13 ]