Eyefinity met 2 schermen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aethertyd
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 10:33
Gebruik nu al een paar maanden een Synchmaster 2443BW met een kleiner CMD scherm ernaast wat al behoorlijk oud is, en de CMD begint onderhand behoorlijk vervelend te worden (welbekende piep, veel ruimte in beslag, niet dezelfde hoogte als de Synchmaster). Nu wilde ik gewoon nog zo'n 2443 erbij nemen, alleen vroeg ik me af hoe het zat qua eyefinity. 1 Van de schermen zal ik sowieso kantelen voor het browsen, maar zijn er ook geschikte resoluties om spellen fullscreen te spelen als ik beide kantel? Het zal er misschien voor veel spellen niet zo goed uitzien vanwege de crosshairs in het midden, etc. maar ik wilde het toch wel proberen. Kortom, word 2400x1920 ondersteund door eyefinity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperNull
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Een goed ontworpen game kan je native resolutie opvragen (via DirectX geloof ik) en zal je dat altijd als optie voorschotelen.
Of het goed werkt zal (net als bij Eyefinity 6) per geval verschillen. Ik kan je graranderen dat een paar ranzige console ports het niet trekken, maar hopelijk kan je die wel in een grote window spelen.

Ik zou het gewoon doen. Beter nog, neem er nog een scherm bij. Met 3 van die gekantelde schermen zat het nog prettiger zijn om te gamen omdat je EN dichter bij een widescreen native resolutie zit EN geen bezel in het midden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
De reso zal wel ondersteund worden, echter richt AMD zich vooral op 3 schermen. Dat houdt in dat huds etc, netjes in het middelste scherm zittenm in plaats van uitgerecht over de drie schermen.

Met 2 schermen krijg je daar problemen mee. En ik denk niet dat 2 schermen een plezierige ervaring op gaat leveren.