Toon posts:

Trust toetsenbord veranderd plots geluid & wil afsluiten??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een aardig probleem.. ik heb een macbook, die al jaren goed werkt.. maar paar maand terug heb ik water gemorst over men keyboard, met als gevolg dat de helft van de rechterkant niet meer werkt. Tijdelijk heb ik een oud keyboard erop aangesloten, zonder problemen.

Nu, kocht ik zo'n 2 weken geleden in de mediamarkt een Trust Illuminated Keyboard KB-1500, waarvan de toetsen licht geven.. alles werkte, maar... soms ging mijn geluid stiller/luider, mijn muziek pauzeerde, expose werd opgeroepen & os x gaf een melding van "Bent u zeker dat u wilt afsluiten".. maar ik dacht heeltijd dat ik perongeluk mss ergens op gedrukt heb, omdat het een nieuw toetsenbord is, tot vandaag, want ik zat wat filmpjes te bekijken in fullscreen, en plots zie ik dat icoon in het midden van me scherm dat men geluid stiller ging of luider, en m'n mac wou afsluiten...??? Ik ben er nu 100% zeker van dat het aan dit toetsenbord ligt, want vroeger had ik dit echt niet!!

Na, wat zoekwerk vond ik op beslist.nl een paar reviews, en daar hebben ze ook de zelfste problemen, maar wss op een Windows pc, dus het is hoogstwaarschijnlijk geen productiefout op één model, maar gewoon op alle modellen :@

Kasticket heb ik weggesmeten 8)7 , omdat ik veronderstelde dat toetsenborden niet kunnen "buggen"

De boosdoener zijn dus die hot/media-keys bovenaan (pic)

Mijn vraag is nu.. kan je dit uitzetten??? Software of hardware-matig?

Greetz

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:12

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Je hebt de oplossing al, maar je hebt het nog niet in de gaten!
Trust toetsenbord
Niet bedoeld als flame, je moet die zooi gewoon echt mijden als de pest :P

Verwijderd

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op zondag 18 april 2010 @ 09:48:
Je hebt de oplossing al, maar je hebt het nog niet in de gaten!

[...]

Niet bedoeld als flame, je moet die zooi gewoon echt mijden als de pest :P
Wel ironisch, Trust... moet je zeker niet vertrouwen... ik had al zo'n vermoeden, want ik had vroeger eens een usb2 hub van trust, en van de ene dag op de andere werd dat usb1, want alles ging er enorm traag op

Ik ga eens proberen dat toetsenbord opentehalen om te kijken wat er te redden valt

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:07

Zerora

Ik Henk 'm!

Het is jammer voor die 2 tientjes die je ervoor betaald hebt, maar ik zou gewoon eens gaan kijken voor een officiële mac toetsenbord of in ieder geval een merk wat wel fatsoenlijke hardware maakt, zoals bijv. Logitech.
Deze Logitech G110 is bijvoorbeeld een hele mooie. Wel gemaakt om mee te gamen, maar ze zijn ook zalig in normaal gebruik (heb zelf ervaring met de G11 uit dezelfde serie)

[ Voor 36% gewijzigd door Zerora op 18-04-2010 10:17 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ziet er cool uit, zal eens kijken..

Ik heb ondertussen denk ik het probleem verholpen.. :D denk ik

Heb het toetsenbord uit elkaar gevezen
Je ziet, onder die media-knoppen, zit er een soort van strip, ik weet niet hoe dit noemt, die de toetsen registreerd. Ik zat te denken, ik knip die er gewoon af, maar ik twijfel als de rest nog zou werken..
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/jhgaoj.jpg

Dus, wat heb ik gedaan, ik heb tussen die strips (er zijn er 3), lange blaadjes gelegd
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/5voy2w.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2s8re5y.jpg

Zodat ie ze niet kan registreren, als ik er op druk of als men toetsenbord begint te flippen

Ondertussen ben ik een klein halfuurtje bezig met typen, en gewoon werken met de mac.. en tot nu toe, doet ie niks meer geks!! Hopelijk blijft dit zo!!! Yeey!!! _/-\o_

Ik koop nooit meer iets van Trust (don't trust it)

Verwijderd

Good job! Dat een merk als Trust nog steeds niet failliet is O-)

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:07

Zerora

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 11:20:
Good job! Dat een merk als Trust nog steeds niet failliet is O-)
Het is goedkoop en bekend. Veel mensen denken daarom dat het een goed merk is. Ze moesten eigenlijk beter weten.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
tja als een toetsenbord voor 10 euro wil, dan moet je naar trust. (ik gebruik op het moment een trust toetsenbord en muis en daar is helemaal niks op aan te merken. Alleen op mijn game pc zit een logitech setje.)

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 10:50:
hmm, ziet er cool uit, zal eens kijken..

Ik heb ondertussen denk ik het probleem verholpen.. :D denk ik

Heb het toetsenbord uit elkaar gevezen
Je ziet, onder die media-knoppen, zit er een soort van strip, ik weet niet hoe dit noemt, die de toetsen registreerd. Ik zat te denken, ik knip die er gewoon af, maar ik twijfel als de rest nog zou werken..
[afbeelding]

Dus, wat heb ik gedaan, ik heb tussen die strips (er zijn er 3), lange blaadjes gelegd
[afbeelding]

[afbeelding]

Zodat ie ze niet kan registreren, als ik er op druk of als men toetsenbord begint te flippen

Ondertussen ben ik een klein halfuurtje bezig met typen, en gewoon werken met de mac.. en tot nu toe, doet ie niks meer geks!! Hopelijk blijft dit zo!!! Yeey!!! _/-\o_

Ik koop nooit meer iets van Trust (don't trust it)
Waar lange vloei al niet goed voor is :P

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:06

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 10:50:
[afbeelding]
"blaadjes" uhuh. :')

[ Voor 59% gewijzigd door mace op 18-04-2010 13:55 ]

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-01 22:05
Om de flame tegen Trust even compleet te maken zeg ik maar: Don't trust Trust :)
Pagina: 1