[Macbook] Verzekeren

Pagina: 1
Acties:

• synthic
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-06-2025
Na aanleiding van me bericht(je) in Macbook Pro ervaringen, stel ik dit onderwerp op.

Ik ben van plan binnenkort een Macbook Pro aan te schaffen, uiteraard de nieuwste versie de i5 (15 inch model). Maar aangezien ik het voornamelijk voor school ga gebruiken, moet ik het de hele tijd mee nemen naar school e.d.

Nu heb ik het even hier en daar snel doorgekeken en A-Mac(.nl) biedt o.a. een verzekering aan via Mahé.
Deze verzekering kost je alleen 139 EUR (voor een aankoopbedrag vanaf 1750 EUR) met een eigen risico van 110 EUR als het goed klopt.

Mijn vraag is, heeft er iemand via A-Mac (bij Mahé) hun laptop verzekerd? Zo ja, wat is je ervaring daarmee.
Of heb je hem ergens anders laten verzekeren, omdat het daar zelfs nog goedkoper is met betere voorwaarden? Welke is dat dan?

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:32

Ankh

|true

Kmkz schreef op zondag 18 april 2010 @ 09:11:
Na aanleiding van me bericht(je) in Macbook Pro ervaringen, stel ik dit onderwerp op.

Ik ben van plan binnenkort een Macbook Pro aan te schaffen, uiteraard de nieuwste versie de i5 (15 inch model). Maar aangezien ik het voornamelijk voor school ga gebruiken, moet ik het de hele tijd mee nemen naar school e.d.

Nu heb ik het even hier en daar snel doorgekeken en A-Mac(.nl) biedt o.a. een verzekering aan via Mahé.
Deze verzekering kost je alleen 139 EUR (voor een aankoopbedrag vanaf 1750 EUR) met een eigen risico van 110 EUR als het goed klopt.

Mijn vraag is, heeft er iemand via A-Mac (bij Mahé) hun laptop verzekerd? Zo ja, wat is je ervaring daarmee.
Of heb je hem ergens anders laten verzekeren, omdat het daar zelfs nog goedkoper is met betere voorwaarden? Welke is dat dan?
Ik heb een kostbaarheden verzekering via Rabobank / Interpolis voor mijn notebook. Ik betaal iets van 2 EUR per maand en geloof dat ik geen eigen risico heb.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-01 04:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Kijk eerst eens in de polis van je inboedelverzekering, vaak zit hier al iets bij. En dat is sowieso goedkoper dan via een aparte verzekering.

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:20

B2

wa' seggie?

Ik heb ook een kostbaarheden verzekering bij Interpolis. Kost iets van een euro per maand. Misschien dat je wel meerdere verzekeringen al moet hebben bij Interpolis, dat weet ik niet zo.

Verwijderd

Vanwege dezelfde redens die je opgeeft heb ik mijn MacBook ook laten verzekeren via A-Mac bij Mahé. Volgens het verzekeringscertificaat is hij verzekerd tegen externe onheilen (Incl. diefstal). Er moet wel een eigen risico van 110 euro per schade worden betaald in het geval van risico bij een van buiten komend onheil. Het omvat in ieder geval GEEN garantie verlenging na de 12 maanden die Apple standaard geeft. Daarom heb ik er nog een Apple Protection Plan bij gekocht om 100% zekerheid te hebben.

Gelukkig heb ik nog geen gebruik hoeven maken van mijn verzekering. Mijn inziens zijn de voorwaarden wel erg redelijk. Verspreid over 36 maanden is het natuurlijk absoluut niet duur! In mijn geval € 119 / 36 mnd = € 3,30 per mnd.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 09:12
Wij bij de mediamarkt verkopen een ACTUA verzekering, ik meen met een eigen risico van 50,- EU ,
eerste jaar total loss is 100% van aanschafprijs retour, 2de jaar 90% en 3de jaar 75% meen ik.

Prijs bij een laptop van 1750 EU durf ik je eerlijk gezegd niet te vertellen, ik denk 200+

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Eigenlijk mag ik het niet zeggen (omdat ik voor een APR werk) maar gewoon via eBay Apple Care aanschaffen, 30 of 40 euro, goed kijken bij wie je koopt.

Ja, het is een iets ander type verzekering (meer voor schade enzo) maar het helpt wel!
En 1 jaar telefoonsupport én ophaalservice bij schade.

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Dekt Apple Care dan ook accidentele schade? Ik dacht dat het enkel een verlenging van de standaard garantie was?

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-01 16:23

Pat-Juh

Patrick

Ankh schreef op zondag 18 april 2010 @ 09:14:
[...]

Ik heb een kostbaarheden verzekering via Rabobank / Interpolis voor mijn notebook. Ik betaal iets van 2 EUR per maand en geloof dat ik geen eigen risico heb.
ABN heeft dit ook

mijn dSLR , lenzen arsenaal en MBP voor nog geen 8 per maand ofzo

• CKSotos
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:44
thijszor schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:12:
Wij bij de mediamarkt verkopen een ACTUA verzekering, ik meen met een eigen risico van 50,- EU ,
eerste jaar total loss is 100% van aanschafprijs retour, 2de jaar 90% en 3de jaar 75% meen ik.

Prijs bij een laptop van 1750 EU durf ik je eerlijk gezegd niet te vertellen, ik denk 200+
Mahe doet het gewoon anders.... is de laptop na 2,5 jaar total loss kijken ze nog steeds naar de aankoopwaarde. (althans dit was 1,5 jaar geleden zo en ik denk niet dat ze hier verandering in aangebracht hebben)

Iedereen die het over zijn inboedel verzekering heeft vergeet dat deze maatschappijen dus ook afwaardering gebruiken wat Mahe dus niet deed/doet ( vraag dit even na )

Apple Care geeft alleen maar garantie op hardware matige defecten en niet op diefstal, val en stoot schade.

Ik moet zeggen dat IK heel tevreden ben over Mahe. ik heb dit veel verkocht en elke klant was er tevreden over!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:08
Mijn MBP was gestolen in december 2009 (op station Almere Centrum). Naar de bank gegaan en bleek gewoon onder de inboedelverzekering te vallen. Kreeg volledige aankoopbedrag vergoed. Daarom inderdaad eerst verstandig om te kijken wat er allemaal valt onder de verzekeringen die er al zijn voordat je extra verzekeringen afsluit, zonde van het geld dan.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb een ING pc-verzekering, die computers en alles wat daarop kan worden aangesloten verzekert. Die kost me nog geen 2 euro per maand. Daarnaast een inboedelverzekering met kostbaarhedenuitbreiding.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Uh, typisch. In Nederland lijkt er precies zoveel aanbod, terwijl het hier in België een dikke hoop gezeik is.. ik had er al wat achter gezocht maar kwam nog niets tegen wat de moeite was.

• Appo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik reageer hier even ipv een nieuwe topic te openen. Ik heb de reacties gelezen... Alleen, ik kan geen rabobank/interpolis of ing pc verzekering (is enkel met inboedel te nemen) voor 2 euro pm vinden...

Ik zoek voor mijn macbook pro een verzekering tegen val/water/diefstal schaden, ik heb er ong. 10 euro per voor over. Weet iemand waar...? ((Ik heb mijn macbook pro via apple.nl besteld))

[ Voor 4% gewijzigd door Appo op 13-06-2010 17:13 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

zunshine schreef op zondag 13 juni 2010 @ 17:12:
Ik reageer hier even ipv een nieuwe topic te openen. Ik heb de reacties gelezen... Alleen, ik kan geen rabobank/interpolis of ing pc verzekering (is enkel met inboedel te nemen) voor 2 euro pm vinden...

Ik zoek voor mijn macbook pro een verzekering tegen val/water/diefstal schaden, ik heb er ong. 10 euro per voor over. Weet iemand waar...? ((Ik heb mijn macbook pro via apple.nl besteld))
Zonder inboedelverzekering wordt het lastig. Als je zelfstandig woont kun je overwegen om je inboedelverzekering te verhuizen naar een aanbieder die wel kostbaarhedenuitbreiding aanbiedt (bijvoorbeeld ING of ABN Amro). Woon je niet zelfstandig maar bij ouders, dan kunnen zij misschien hun verzekering uitbreiden, waarbij jij dan de extra kosten betaalt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Appo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-12-2025
Bedankt voor de info. Ik zal morgen effe navraag doen ;)
Pagina: 1