Toon posts:

pc crash drama (hulp gevraagd)

Pagina: 1
Acties:
  • 4.056 views

Verwijderd

Topicstarter
ik kan wel janken. ik hoop dat ik deze thread op de goede plaats neerzet.

Ok het verhaal:
Ik was afgelopen vrijdag wat aan hrt downloaden en ben toen gegaan even voor een paar uur de stad in.

Toen ik terug kwam zag ik dat de pc zichzelf had uitgeschakeld.
ik wilde em heropstarten maar dat deed die niet.
Het is een compac pc, en er zitten 2 lampjes op aan de voorkant, 1 voor stroom denk ik en 1 voor de harddisk.
Het lampje voor de stroom gaat knipperen. Pc doet verder helemaal niks meer.
Maar nu heb ik er 2 schijven in zitten, 1 voor backup.
deze backup schijf, een maxtor van 250 gig , heb ik eruit gehaald om de data te saven , en in een externe usb doos gedaan, maar de schijf wordt niet herkent.
Dus mijn backup kan ik ook niet terughalen.
de windows schijf zit nog in de pc.

Ik weet niet eens wat het probleem is geweest. lijkt wel of de pc een stroomschok heeft gehad, of dat de batterij op de pc op is. Het bios start ook niet, de pc doet helemaal niks.
wat een nachtmerrie. wat kan er gebeurt zijn? echt geen idee. Hoe los ik het op? ik heb al vanalles geprobeert om de data op de backupschijf die dus ook in de pc zat terug te halen. De schijft start wel op, maar ik kan em verder niet uitlezen.
IK heb die schijf dus in een usb door gedaan, maar de schijf wordt niet herkent in Windows. wel geeft windows aan dat er iets gevonden is en voor enkele momenten heb ik een F station (voor die disk) zien verschijnen maar dan staat er dat er geen data op staat.
wat moet ik doen? ik ben ten einde raad. :'( ik kan er zelfs niet van slapen.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat is het precies voor model? Een "Compaq" zal wel (hopelijk) een HP Compaq zijn, anders is hij wel heel erg oud. Compaq is namelijk al jaren geleden overgenomen door HP :)

• Heb je de stroom ook al een keer helemaal van de PC gehaald? Ik ken het groen, regelmatig knipperen (dus geen patroon of zo), als het in stand-by staan van hp machines. Als je de stroom eraf haalt en even de aan-uit knop indrukt, reset je hem helemaal. Op het moederbord zit ook een knopje of jumper om de BIOS te resetten. Dat kun je ook nog even proberen. Zie de handleiding (mogelijk op hp.com) voor details.

• Overigens dient het batterijtje op het moederbord puur als stroomvoorziening voor de BIOS settings. Als die leeg is, doet ie het nog wel maar vergeet hij zijn instellingen (dus je krijg alle defaults) en krijg je een waarschuwing bij het aanzetten. Dat zal het dus niet zijn.

• Je schrijft dat die harddisk een backup schijf is. Dat betekent dat er een kopie van die data is. Kun je het origineel nog wel lezen?

• Wat is een 'usb door' :? Anyway, zie je de backup schijf wel in de Device manager van Windows? En zo ja, zie je hem dan ook bij de Disk management?

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 18-04-2010 05:21 ]

🎤 Devine M-Mic USB BK microfoon aangeboden
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Een backup schijf mag je dus niet in je "werk pc" zitten, bij stroom storing, voeding die zich opblaast, kan alles in je pc defect gaan.

Andere voeding aansluiten?
Alle onderdelen in een ander pc inbouwen?

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik bedoelde usb doos.

het is een compaq pentium 4 2000mhz uit jaar 2004.

mij gaat het echter allen nog om wat op de 2 schijven staan.

de windows schijf zit nog in de pc.

de 2e schijf heb ik in een usb doosje gedaan, wat ik gisterenmiddag heb gekocht. het zit nu aangesloten op mijn laptop. ik kreeg telkens een ringel op de laptop dat er nieuwe hardware is gevonden, maar uiteindelijkgeeft die alleen even "schijf F" aan op de laptop na opstarten windows in de verkenner, maar ik kan niks ermee, hij geeft niks aan, en er staat 0 bytes. de schijf maakt wel geluid zoals die dat normaal doet bij opstarten . hij is NTFS geformateerd.

alleen de backup en saven van data op beide schijven telt nog.
wat kan er gebeurt zijn? er zijn geen stoppen gesprongen. kan het een hacker gedaan hebben?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je schijf kan gewoon kapot zijn, maar je zou hem eens in een andere pc kunnen stoppen. Ik weet niet hoe zeker je bent dat die externe harddisk behuizing werkt?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 08:51:
alleen de backup en saven van data op beide schijven telt nog.
wat kan er gebeurt zijn? er zijn geen stoppen gesprongen. kan het een hacker gedaan hebben?
Nee als je pc hardwarematig kapot is dan heeft het niks met hackers of virussen te maken. Mijn gok is dat gewoon je voeding kapot is gedaan en de harddisks mee heeft genomen in zijn val. Dat heb ik zelf ook een keer gehad.

Op zich niet erg, daarvoor maak je backups. Maar een backupschijf mag dus nooit in dezelfde pc zitten want dat krijg je dit en ben je waarschijnlijk alles kwijt. Enige wat je nog kan proberen is de schijf in een andere pc / behuizing testen. Zo sluit je uit dat de behuizing die je gekocht hebt niet goed is.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan de schijf via USB DOOSJE, niet zien in systeembeheer en disk management in Windows XP.
tja zou kunnen dat het USB doosje kaduk is, heb nog wel z'n usb doos met een andere hard disk erin, dus dat kan ik zometeen wel even testen.

als ik 1 schijf bij een bedrijf laat recoveren, wat gaat me dit kosten? kan iemand het hier op tweakers aan huis voor een vergoeding?

de schijf start wel netjes op hoor ik, als ik de stroom via het usb doosje erop zet. dus machanisch doet de schijf het nog voor zover ik weet.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2010 09:22 ]

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:17
Meer dan de HDD waard is wss. Is de info die er op staat van groot belang? Ik betwijfel het trouwens of deze hardeschijven nog te recoveren zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Awsom schreef op zondag 18 april 2010 @ 09:23:
Meer dan de HDD waard is wss. Is de info die er op staat van groot belang? Ik betwijfel het trouwens of deze hardeschijven nog te recoveren zijn.
ja de info is van groot belang. ik kan nog wel delen terugvinden op oudere backups, maar toch.
maar wat kost het dan gemiddeld , het is een 250 gig schijf

• Diabolical
  • Laatst online: 02-10-2023
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 09:29:
[...]

ja de info is van groot belang. ik kan nog wel delen terugvinden op oudere backups, maar toch.
maar wat kost het dan gemiddeld , het is een 250 gig schijf
Reken maar op een paar duizend euro.

http://www.harddisk-recovery.nl/

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de pc nog een gerestart, de cd lade gaat ook niet open, dus waarschijnlijk een stroomstoornis, anders zou de cd/dvd lade wel open gaan. er gaan ook geen ventilators draaien in de pc. wat kan er met de schijven gebeurt zijn en hoe komt het dat de schijf nog wel gewoon opstart dan, maar dat ik geen data kan lezen

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:34

lier

MikroTik nerd

Je hebt het telkens over het terughalen van de back-up disk, heb je je OS disk al een keer in de USB doos gestopt ?
Heb je misschien nog drivers nodig voor de USB doos ?
Kan je je laptop een keer starten vanaf liveCD om vervolgens de USB doos (met disk) te benaderen ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 09:40:
ik heb de pc nog een gerestart, de cd lade gaat ook niet open, dus waarschijnlijk een stroomstoornis, anders zou de cd/dvd lade wel open gaan. er gaan ook geen ventilators draaien in de pc. wat kan er met de schijven gebeurt zijn en hoe komt het dat de schijf nog wel gewoon opstart dan, maar dat ik geen data kan lezen
Even kort door de bocht, de schijf heeft gewoon een flinke opdonder gehad en is daardoor kapot gegaan. Dat wil zeggen je kunt er niet meer van lezen. Ik kan me best voorstellen bijvoorbeeld dat de motor het nog doet maar dat de chip in de schijf kapot is gegaan.

Ik denk dat je je echt af moet gaan vragen of je ook zonder de data op de schijf kan...

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-02 21:49
ik zou die andere hd eens proberen.
en ik zou het ook eens proberen met de schijf in een echte pc. omdat via een "usb doosje" je weer met een extra tussenstap met de schijf moet communiceren.
als het doosje de schijf niet herkent kan de pc er ook niets mee. misschien dat een adere pc er nog wel iets mee kan, dan kun je er tenminste zelf wat proberen aan te doen, mounten onder linux oid of zien wat er mis gaat met de schijf.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu de 2e schijf in de andere USB doos, nu krijg ik wel melding van massa-apparaat usb gevonden, zoals het hoort, en ook in apparaatbeheer verschijnt een usb massa-apparaat, maar in de verkenner gebeurt niks. dus wel enige progressie.

welk tooltje kan ik er eventueel op los laten?
ik ga anders vanavond proberen de schijf bij iemand anders als slave in een pc te doen

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2010 10:02 ]

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-01 19:18
zie je de schijf in diskmanagament?

zo ja, wat zie je dan staan.... als hij geformatteerd moet worden. kan het 2 dingen zijn. een overleden HDD.

of een HDD die als dynamisch is geconverteerd en dan dus niet werkt in een externe behuizing.

ik zou de windows disk in de externe case stoppen en de data zoveel mogelijk eraf halen.

• pindamaster
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-02 11:43
ja kan kijken of je met de ubuntu 10.4 live cd de harddisk wel kan open.
je hoeft ubuntu niet te installeren gewoon op "try ubuntu" klikken en dan kijken of je die hd kan vinden.
hier kan je ubuntu 10.4 downloaden
http://releases.ubuntu.com/releases/10.04/

Verwijderd

Topicstarter
ok goed nieuws: schijf 1 met windows en een groot deel van belangrijke data (oa zelfgemaakte muziek) heb ik wel kunnen lezen, met deze schijf was niets aan de hand! das appart dat de windows schijf (master) het nog doet en de extra Data schijf (slave) niks meer doet.

oorzaken zat ik aan te denken:
1
een week ervoor heb ik op mijn betaande beeldschermkaart een 5 meter kabel naar de TV verbonden zodat ik ook pc dingen op de tv kon kijken. misschien is daardoor er meer energie van de pc gevraagd en is de voeding stuk gegaan?? die uitgang stuurde natuurlijk continue beelden naar TV is dat logisch?
2
iets anders is dat het toch werk van een hacker is geweest. ik had dat ik me vaag kan herinneren ook wat vreemds de laatste week. Opeens kwamen er allerlei websites zomaar op mijn scherm sporadisch. ik dacht dat ik die per ongeluk had geöpend .

nu rest me alleen nog de data van de andere disk te saven.

Verwijderd

Topicstarter
pindamaster schreef op zondag 18 april 2010 @ 10:11:
ja kan kijken of je met de ubuntu 10.4 live cd de harddisk wel kan open.
je hoeft ubuntu niet te installeren gewoon op "try ubuntu" klikken en dan kijken of je die hd kan vinden.
hier kan je ubuntu 10.4 downloaden
http://releases.ubuntu.com/releases/10.04/
ok fijne tip, dit ga ik zeker testen, maar moet ik de schijf bij iemand in een vaste pc kunnen zetten

Verwijderd

Topicstarter
adslfreak schreef op zondag 18 april 2010 @ 10:07:

zo ja, wat zie je dan staan.... als hij geformatteerd moet worden. kan het 2 dingen zijn. een overleden HDD.

of een HDD die als dynamisch is geconverteerd en dan dus niet werkt in een externe behuizing.

ik zou de windows disk in de externe case stoppen en de data zoveel mogelijk eraf halen.
wat bedoel je met dynamisch geconverteerd, iets gaat toch niet uitzichzelf zich converteren? de schijf was volledig als 1 partitie NTFS gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
adslfreak schreef op zondag 18 april 2010 @ 10:07:

bij de slave schijf zag ik geen gegevens, hij gaf alleen aan wat voor soort schijf erin zat, maar ik kon verder die schijf niet zien of deze benaderen via de verkenner en ook in systemmbeheer en schijfbeheer / diskmanagmement zag ik de schijf niet

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-01 02:31
Als je voeding een piek heeft gegeven wat kan gebeuren bij oude voedingen door condensatoren die defect raken.
Dan zou je de print van de schijf kunnen vervangen van een schijf van hetzelfde type.

Welke schijf is het ? probeer ergens zo een schijf op de kop te tikken of een medetweaker die deze schijf heeft lief aan te kijken.

Heb dit meerdere keren gedaan en voor 80% succesvol.

Als je regio nh woont kan ik je eventueel wel helpen.

• job
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

Waarom die schijf via een usb doosje? Ik zou een schijf altijd rechtstreeks in een pc hangen.
Wordt die dan nog niet herkend.. pak een datarecovery programma om de boel terug te halen. Als de schijf fysiek nog inorde is moet dat geen enkel probleem zijn.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 11:59:
ok goed nieuws: schijf 1 met windows en een groot deel van belangrijke data (oa zelfgemaakte muziek) heb ik wel kunnen lezen, met deze schijf was niets aan de hand! das appart dat de windows schijf (master) het nog doet en de extra Data schijf (slave) niks meer doet.

oorzaken zat ik aan te denken:
1
een week ervoor heb ik op mijn betaande beeldschermkaart een 5 meter kabel naar de TV verbonden zodat ik ook pc dingen op de tv kon kijken. misschien is daardoor er meer energie van de pc gevraagd en is de voeding stuk gegaan?? die uitgang stuurde natuurlijk continue beelden naar TV is dat logisch?
2
iets anders is dat het toch werk van een hacker is geweest. ik had dat ik me vaag kan herinneren ook wat vreemds de laatste week. Opeens kwamen er allerlei websites zomaar op mijn scherm sporadisch. ik dacht dat ik die per ongeluk had geöpend .

nu rest me alleen nog de data van de andere disk te saven.
Beide oplossingen zijn compleet onmogelijk. Natuurlijk wordt er geen extra stroom gevraagd als je een extra scherm aan je PC hangt. En zoals eerder verteld, is het onmogelijk dat een hacker dit kan gedaan hebben. Hij kan je PC dan wel softwarematig helemaal ver***ken maar hardwarematig gebeurd er niets.

Heb je nog een andere PC waar je de backup schijf kan in plaaten? Ik heb het al vaak genoeg meegemaakt dat een USB-behuizing de schijf niet herkent, maar een normale PC wel. Overigens kan je ook eens proberen (als het over een SATA-schijf gaat) een jumper te zetten zodat de max. snelheid tot 1.5Gbit/s gelimiteerd is. Wat oudere SATA-controllers hebben er namelijk last mee.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• TRAXION
http://www.hdd-parts.com

Pcb voor de meest gangbare hd's kosten tussen de 30 en 100 dollar.
Petervanakelyen schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:21:
[...]

Beide oplossingen zijn compleet onmogelijk. Natuurlijk wordt er geen extra stroom gevraagd als je een extra scherm aan je PC hangt. En zoals eerder verteld, is het onmogelijk dat een hacker dit kan gedaan hebben. Hij kan je PC dan wel softwarematig helemaal ver***ken maar hardwarematig gebeurd er niets.

Heb je nog een andere PC waar je de backup schijf kan in plaaten? Ik heb het al vaak genoeg meegemaakt dat een USB-behuizing de schijf niet herkent, maar een normale PC wel. Overigens kan je ook eens proberen (als het over een SATA-schijf gaat) een jumper te zetten zodat de max. snelheid tot 1.5Gbit/s gelimiteerd is. Wat oudere SATA-controllers hebben er namelijk last mee.
Eens, usb controllers kunnen picky zijn daarnaast heb ik al eens 2 pcb's opgeblazen door een usb-ide controller.

Oja zelfs een firmware van een hd zou door een hacker aan te passen zijn, de kans daarop nihil.

[ Voor 87% gewijzigd door TRAXION op 18-04-2010 12:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:21:
[...]

hey een hacker kan toch een data schijf formateren of wat dan ook, natuurlijk een windows schijf niet want windows kan zichzelf niet formateren of files verwijderen. Ik lees overal op internet dat een hacker een pc kan laten crashen. de data op de 2e schijf is niet uit zichzelf geconverteerd naar iets anders (mogelijk)

het is een Pata / Ide schijf, maar ben al heel blij dat mijn muziekjes terug zijn, was al bang dat ik 2 jaar werk kwijt was. ik ga vanavond even bij iemand langs met een vaste pc

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2010 12:28 ]

• TRAXION
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:25:
[...]

hey het is een Pata / Ide schijf, maar ben al heel blij dat mijn muziekjes terug zijn, was al bang dat ik 2 jaar werk kwijt was. ik ga vanavond even bij iemand langs met een vaste pc
Welke maxtor schijf is het, er is een serie die nogal vaak stuk ging.
Kijk anders even op de print, daar staat een nummer en google daar eens op.

Ik zeg controller board stuk, heb het al te vaak meegemaakt met series van maxtor.

Vooralsnog een hacker zal waarschijnlijk niet de moeite nemen om je schijf te gaan formateren ;) dan zou ik eerder een huisgenoot etc verdenken ;)

[ Voor 12% gewijzigd door TRAXION op 18-04-2010 12:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is de Maxtor Dainmondmax 21 en bij de streepjescoded staat 6A320V0, het is een 320GB schijf en die werd ook ongelooflijk warm eerst, je kon er wel een ei op bakken

Verwijderd

Topicstarter
TRAXION schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:23:
http://www.hdd-parts.com

Pcb voor de meest gangbare hd's kosten tussen de 30 en 100 dollar.

[...]

Eens, usb controllers kunnen picky zijn daarnaast heb ik al eens 2 pcb's opgeblazen door een usb-ide controller.

Oja zelfs een firmware van een hd zou door een hacker aan te passen zijn, de kans daarop nihil.
hoef ik voor die pcb's niet te kunnen solderen ofzo? want dat kan ik niet.

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:25:
[...]

hey een hacker kan toch een data schijf formateren of wat dan ook, natuurlijk een windows schijf niet want windows kan zichzelf niet formateren of files verwijderen. Ik lees overal op internet dat een hacker een pc kan laten crashen. de data op de 2e schijf is niet uit zichzelf geconverteerd naar iets anders (mogelijk)

het is een Pata / Ide schijf, maar ben al heel blij dat mijn muziekjes terug zijn, was al bang dat ik 2 jaar werk kwijt was. ik ga vanavond even bij iemand langs met een vaste pc
Natuurlijk kan hij een schijf formatteren, maar de kans dat een hacker juist jouw PC in het oog heeft, die heeft overgenomen, dan jouw schijf heeft geformatteerd is nihil. Op dit moment is 99% van de "gehackte" computers niet gehackt door iemand persoonlijk maar door geautomatiseerde systemen, en die beginnen niet zomaar vanalles te formatteren.

Ten 2de is het zo dat de rest van je PC er ook mee is opgehouden. Dat maakt het veel aannemelijker dat het in de verste verte niet met software te maken heeft.

Ten 3de kan een Windows-schijf niet worden geformatteerd vanuit Windows, maar het is perfect mogelijk om essentiele systeembestanden te verwijderen en ervoor te zorgen dat de PC niet meer start. De meeste mensen denken dan ook dat hun PC is gecrashed terwijl gewoon het OS in de soep ligt.

Ten 4de zou het erg leuk zijn moest je een beetje meer gebruik maken van de EDIT-knop om extra dingen te vertellen en je topic niet onnodig te kicken, en als je wat meer belang hecht aan je schrijfwijze.
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:40:
het is de Maxtor Dainmondmax 21 en bij de streepjescoded staat 6A320V0, het is een 320GB schijf en die werd ook ongelooflijk warm eerst, je kon er wel een ei op bakken
Dat is een bekend probleem bij Maxtor schijven. Het is echter niet per se de oorzaak van je probleem.
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:42:
[...]

hoef ik voor die pcb's niet te kunnen solderen ofzo? want dat kan ik niet.
Nee, dat moet niet. Je kan een PCBtje er gewoon afschroeven of afklikken, een andere PCB kan je er dan gewoon terug op vast klikkn of schroeven.

[ Voor 18% gewijzigd door Petervanakelyen op 18-04-2010 12:49 ]

• job

job

Leuk allemaal andere pcb's regelen en vervangen. Maar dat kan later altijd nog. :)

Gewoon die phd in een pc hangen en met datarecovery bezig. Het komt vaak genoeg voor dat het filesystem van een HD borked bij een crash. Er meteen vanuit gaan dat de schijf fysiek stuk is vind ik wat voorbarig.

• Petervanakelyen
Agree. Moest het niet lukken in Windows kan je altijd nog met een Linux LiveCD proberen overigens.

Verwijderd

Is de tweede harde schijf zichtbaar in het bios?

Schermpjes, die vanzelf tevoorschijn komen, doen denken aan een virus.

Verwijderd

Topicstarter
ok dank u zeer nutige tips, ik kan er pas vanavond mee verder denk, ik heb hier nog wel een hele oude pc staan, maar die leest geen 250gig denk ik, daar heb ik minstens win2000 of xp voor nodig denk ik

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
marspolaris, geef die schijf alsjeblieft aan een expert voor je echt alles kwijt bent. Als ik jouw verhalen zo lees, word ik echt helemaal zenuwachtig van alle theorieën die je er steeds bij haalt.

Je hebt duidelijk totaal geen verstand van PC's of de technische werking daarvan. Dat is geen oordeel, hoor! Ik heb totaal geen verstand van andere zaken, dus daar huur ik ook mensen voor in. Maar hierdoor loop je vreselijk te speculeren over oorzaken (je haalt de meest vreemde zaken erbij) en niet weet wat je moet doen om het op te lossen. We vragen bijvoorbeeld al verschillende keren om informatie uit het apparaatbeheer, maar daar schijnt bij jou geen lichtje te gaan branden. Niet erg, hoor, maar aangezien je aangeeft dat deze data erg belangrijk voor je is, zou ik nu stoppen met experimenteren en de schijf aan iemand geven die je vertrouwd. Spelen doe je maar een keer met een systeem dat kapot mag.

En please: vraag die persoon ook meteen jouw backup plan eens goed in te richten!

🎤 Devine M-Mic USB BK microfoon aangeboden
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Room42 schreef op zondag 18 april 2010 @ 15:38:
En please: vraag die persoon ook meteen jouw backup plan eens goed in te richten!
Of koop gewoon een 500GB externe HDD voor 50,-, laat die niet in je pc zitten maar hang hem er om de zoveel tijd even aan om te back-uppen ;)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:04
Is het een IDE schijf? Vaak kunnen externe behuizingen niet met schijven overweg waarvan de jumper op slave staat. Zet die eens op master.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de 2e schijf, de data schijf in 2 nieuw aangekochte USB behuizingen gehad en telkens gaf windows aan dat er iets gevonden was, maar verbrak dan de verbinding. de schijf kwam af en toe in de verkenner voor, maar verdween daar weer snel. Dat werkte dus niet.

Ik heb toen de schijf in een oudere USB doos van 3 jaar terug gestopt, nu is er wel een continue verschijning bij USB verbindingen naast de windows klok die niet verdwijnt, maar er verscheen niets in de verkenner.
Omdat ik toch met deze USB doos een blijvende niet verbrekende verbinding bleef behouden heb ik Getdataback For Ntfs 4.0 er op los gelaten, en alles verschijnt ! Alleen ik was in de veronderstelling dat het een freeware programma was, dus nu kan ik niks saven/kopieren. IK heb verder geen mogelijkheden het programma te kopen omdat ik geen creditcard heb.

Dus an-zig goed nieuws, de data is weer zichtbaar in dat programma welliswaar, maar welk freeware progrmma zou ik nu het beste kunnen gebruiken om de data te kopieren naar een verse schijf?

• Jimster
  • Laatst online: 10:04
Probeer Recuva eens: http://www.piriform.com/recuva

Verwijderd

Topicstarter
bwerg schreef op maandag 19 april 2010 @ 00:45:
[...]

Of koop gewoon een 500GB externe HDD voor 50,-, laat die niet in je pc zitten maar hang hem er om de zoveel tijd even aan om te back-uppen ;)
ik heb ten dele gebackupt, tot een jaar geleden, en dom dom maar niet bijgehouden, laks geweest, maar dit zal me geen 2e keer gebeuren.

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op maandag 19 april 2010 @ 01:01:
Is het een IDE schijf? Vaak kunnen externe behuizingen niet met schijven overweg waarvan de jumper op slave staat. Zet die eens op master.
ja heb de jumper op Master staan

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op zondag 18 april 2010 @ 15:38:
marspolaris, geef die schijf alsjeblieft aan een expert voor je echt alles kwijt bent. Als ik jouw verhalen zo lees, word ik echt helemaal zenuwachtig van alle theorieën die je er steeds bij haalt.

Je hebt duidelijk totaal geen verstand van PC's of de technische werking daarvan. Dat is geen oordeel, hoor! Ik heb totaal geen verstand van andere zaken, dus daar huur ik ook mensen voor in. Maar hierdoor loop je vreselijk te speculeren over oorzaken (je haalt de meest vreemde zaken erbij) en niet weet wat je moet doen om het op te lossen. We vragen bijvoorbeeld al verschillende keren om informatie uit het apparaatbeheer, maar daar schijnt bij jou geen lichtje te gaan branden. Niet erg, hoor, maar aangezien je aangeeft dat deze data erg belangrijk voor je is, zou ik nu stoppen met experimenteren en de schijf aan iemand geven die je vertrouwd. Spelen doe je maar een keer met een systeem dat kapot mag.

ik had een externe USB schijf , maar ben laks geweest met backup. Ik heb begrepen uit antwoorden dat in principe alles mogelijk is, maar dat het meest voor de hand liggende probleem de kapotte voeding is geweest.
Ik ga nu proberen met de tip van de Recuva sofware aan de gang, en zal de vooruitgang hier verder posten zodat andere mensen met een identiek probleem hier uit met deze postst verder kunnen gaan om problemen op te lossen.
Ik vind het ook raar dat de ene USB doos niet werkt en de andere wel beter, maar dat zal wel te maken hebben hoe die data ingelezen wordt, toevallig door dit uit te proberen ben ik een stuk verder gekomen.
Het zijn 2 nieuwe USB behuizingen geweest van 2 verschillende merken.
Informatie bij apparaatbeheer verschijnt er niet.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga nu met dit programma aan de gang, ik post zo snel mogelijk of ik vooruitgang heb geboekt.

Verwijderd

Topicstarter
dit programma vindt de schijf niet, alleen lokale schijven en heb de hard disk nu in een usb behuizing zitten en aangesloten op een laptop. een losse pc heb ik even niet bij de hand

Verwijderd

Topicstarter
als iemand nog een tip heeft om de schijf te repareren,, de schijf start gewoon op en is data is nog steeds te zien. Na ik de data veilig heb gestelt wil ik de schijf repareren softwarematig, omdat ik denk dat het een software matige fout is op de schijf. Fysiek doet de schijf het nl prima.

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 10:04

Eijkb

Zo.

Heb je toevallig MacAfee? Lees dan de berichtgeving daaromtrent. Als je pech hebt heeft die update je systeem verneukt.

.

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:44

Grvy

Bot

Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 08:50:
als iemand nog een tip heeft om de schijf te repareren,, de schijf start gewoon op en is data is nog steeds te zien. Na ik de data veilig heb gestelt wil ik de schijf repareren softwarematig, omdat ik denk dat het een software matige fout is op de schijf. Fysiek doet de schijf het nl prima.
Gast. Serieus. Haal er iemand bij die er verstand van heeft. Die theorieën van jouw...

Dit is een account.

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 08:50:
Je schijf is gewoon hardwarematig beschadigd, daar is dus absoluut niks softwarematig meer aan te repareren. Dat via een recover programma nog wat terug hebt kunnen halen betekend niet dat je schijf fysiek in orde is.

Je mag al heel blij zijn dat je nu je data nog min of meer terug hebt maar dan houdt het toch echt wel op. Die schijf nog "repareren" en hergebruiken zit er echt niet in.

[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 24-04-2010 09:58 ]

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:18
Zoals er boven al gezegd wordt, laat iemand er naar kijken die er wél verstand van heeft, zal me straks niet verbazen dat er straks gepost wordt. "ben alles kwijt! :( "

En er bestaat ook een edit knopje, dat maakt het topic wat netter, ipv voor 5 berichten van dezelfde persoon.

• Bobmeister
Je schijf kun je echt niet meer herstellen. Koop een nieuwe.

Verder; rechtsbovenaan je post zit een knopje (naast VIEW en QUOTE). Het heet editAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif. Met dit knopje kun je je post aanvullen met nieuwe informatie zonder er steeds een nieuwe post voor aan te maken. Dit is stukken makkelijker en voorkomt het onnodig gebump van een topic.

[ Voor 8% gewijzigd door Bobmeister op 24-04-2010 10:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok laat ik het anders zeggen dan: is er een programma waarmee ik op zijn minst via USB kan proberen de schijf opnieuw te partitioneren. Ik ga er van uit dat het NTFS filesystem corrupt is op de schijf. Dan kan de hele schijf niet gelezen worden. Ook staat er vaak data aan begin van de schijf die aangeeft hoe groot de schijf is en wat de inhoud is. Dat de schijf hardwarematig stuk is , is niet bewezen, de schijf kan ook corrupt zijn geworden. Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen.

• job

job

Windows zelf (schijfbeheer) kan probleemloos partitioneren. Maar doe dat dus alleen als je nu al je data terug hebt :).

Verwijderd

Je kan het eventueel proberen met hirens boot cd
info
download

Ik weet niet of de maxtor tools en de recovery tools werken via usb maar je kan het eventueel proberen.

Het is tenslotte gratis...... :9

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

...maar niet legaal want een deel van de meegeleverde software heb je geen licentie voor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 14:10:
Je kan het eventueel proberen met hirens boot cd
info
download

Ik weet niet of de maxtor tools en de recovery tools werken via usb maar je kan het eventueel proberen.

Het is tenslotte gratis...... :9
zeer goede tip, wat een goede site !
ik ga hier later mee aan de slag, heb de Hirens Boot CD net gedownload.

even nog over de 2e schijf: deze werkt dus niet goed, maar de C-schijf die op dezelfde IDE kabel zat aangesloten werkt wel nog. Waarschijnlijker is dan de dat 2e schijf corrupt is geworden, aangezien de eerste schijf het nog volledig doet. Anders waren ze eerder beide kapot geweest.
Ook een geluk dat ik de schijf heb geprobeert in een 3 jaar oude USB-doos, want ik heb de schijf in 2 nieuwe USB-dozen gehad en daar deed die het niet in. anzig erg vreemd voor nieuwe spullen.

Verwijderd

alt-92 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 18:28:
...maar niet legaal want een deel van de meegeleverde software heb je geen licentie voor.
De meegeleverde software is voornamelijk freeware, enkele programma's zijn trials en zodra je ze gebruikt krijg je dit ook te lezen, en is de keus aan jou of je het gebruikt of niet :+

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[q]ik kan wel janken. ik hoop dat ik deze thread op de goede plaats neerzet.[q]
Vragen over schijven en wat erop staat horen niet in Processors, Moederborden en Geheugen, maar in Opslagmedia & I/O Controllers. Het zou de volgende keer misschien handiger zijn om van tevoren navraag te doen voordat je een topic opent met een beetje loze disclaimer als dit...

Move PMG -> OM

Oslik blyat! Oslik!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:06:
[...]

bij de slave schijf zag ik geen gegevens, hij gaf alleen aan wat voor soort schijf erin zat, maar ik kon verder die schijf niet zien of deze benaderen via de verkenner en ook in systemmbeheer en schijfbeheer / diskmanagmement zag ik de schijf niet
Je heb toch niet de "slave" HDD op slave staan?

Zet je HDD eens op master, usb kastje kan wellicht niet met slave instelling overweg.

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 19:48:
[...]

even nog over de 2e schijf: deze werkt dus niet goed, maar de C-schijf die op dezelfde IDE kabel zat aangesloten werkt wel nog. Waarschijnlijker is dan de dat 2e schijf corrupt is geworden, aangezien de eerste schijf het nog volledig doet. Anders waren ze eerder beide kapot geweest.
Ook een geluk dat ik de schijf heb geprobeert in een 3 jaar oude USB-doos, want ik heb de schijf in 2 nieuwe USB-dozen gehad en daar deed die het niet in. anzig erg vreemd voor nieuwe spullen.
Sorry maar je theorieen zijn echt compleet uit je duim gezogen. Die schijf is gewoon kapot en zal je moeten vervangen.

Maar goed bij jou heb ik sowieso het idee dat we tegen een muur praten.

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-02 10:08

kronolith

[EDIT]

Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 19:18:
ik heb de 2e schijf, de data schijf in 2 nieuw aangekochte USB behuizingen gehad en telkens gaf windows aan dat er iets gevonden was, maar verbrak dan de verbinding. de schijf kwam af en toe in de verkenner voor, maar verdween daar weer snel. Dat werkte dus niet.

Ik heb toen de schijf in een oudere USB doos van 3 jaar terug gestopt, nu is er wel een continue verschijning bij USB verbindingen naast de windows klok die niet verdwijnt, maar er verscheen niets in de verkenner.
Omdat ik toch met deze USB doos een blijvende niet verbrekende verbinding bleef behouden heb ik Getdataback For Ntfs 4.0 er op los gelaten, en alles verschijnt ! Alleen ik was in de veronderstelling dat het een freeware programma was, dus nu kan ik niks saven/kopieren. IK heb verder geen mogelijkheden het programma te kopen omdat ik geen creditcard heb.

Dus an-zig goed nieuws, de data is weer zichtbaar in dat programma welliswaar, maar welk freeware progrmma zou ik nu het beste kunnen gebruiken om de data te kopieren naar een verse schijf?
Serieus: waarom ga je 2 externe behuizingen kopen als

1) Je de schijf gewoon in een andere pc kan hangen

2) De HD waarschijnlijk toch kapot is

8)7 |:(

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Je zou eens naar dit kunnen kijken Freecom Data Recovery Service. Kost 30 euro verkrijgbaar online, Media Markt, Informatique etc....

Geen idee hoe goed ze zijn en of je het kan gebruiken nadat je schijf is gecrashed.!!!!!!!

Ik ben zelf ook opzoek naar ervaringen, heb ook nog 2 disks liggen.....

edit:
Zie hier het artikel op tweakers, schijven die kapot zijn voor registratie mogen niet meedoen :(. Wel begrijpbaar, anders kan het nooit uit voor freecom

[ Voor 28% gewijzigd door jeanj op 25-04-2010 09:23 ]

Everything is better with Bluetooth

• Sircam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-12-2019
Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 19:48:
[...]

Nu ik dit draadje een beetje doorlees, merk ik ook dat iedereen hier een beetje tegen een muur aan het lullen is.
Gast, je schijf is gewoon defect. Accept it!!

Hier zijn bedrijven voor die AL je data terug kunnen halen b.v. http://www.hardeschijfdokter.nl/index.html

Ik heb dingen gelezen die kant noch wal raken en inderdaad op de meest bizarre complottheorieën gaan lijken.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:01

sjaool

Every life should have 9 cats

Even de thread gelezen en de nadruk ligt op de harde schijven.
Nu is mijn vraag heb je al geprobeerd om de Compaq weer aan de praat te krijgen door b.v. een andere voeding er in te plaatsen?
Om niet meteen van het ergste uit te gaan dat er van alles defect is zou je die dus eerst kunnen vervangen en de schijven weer aansluiten.
Best kans dat hij het dan weer gewoon doet en de schijven ook gewoon kan lezen.

Compaq is soms nogal eigenzinnig qua hardware.

[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 25-04-2010 09:43 ]

"When you grow up your heart dies"

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:06

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Als die data echt wat waard zou zijn, moet je niet zelf gaan lopen prutsen met die harde schijf. Dan kun je je enige kans op recovery verknoeien.

Geef dat ding aan een professioneel recovery bedrijf en trek je portemonnee. Dat kan richting de 1000 euro gaan maar hey, je hebt je data weer.

Maar ik snap al deze paniek niet. Want data waarvan geen backup is gemaakt, is per definitie dus niet belangrijk. Dus lekker laten zitten, nieuwe schijf kopen en klaar.

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels is alle data van de schijf veiliggesteld, en de schijf is nu ook zichtbaar in Schijfbeheer als Dynamische Schijf met onbekent filesystem ""afwijkend" . nu kan ik de schijf via opties converteren naar standaard schijf. de schijf is dus niet kapot, maar corrupt denk ik.

Die Data recovery is dus al gedaan, alle data is nu veiliggesteld

Verwijderd

Topicstarter
sjaool schreef op zondag 25 april 2010 @ 09:43:
Even de thread gelezen en de nadruk ligt op de harde schijven.
Nu is mijn vraag heb je al geprobeerd om de Compaq weer aan de praat te krijgen door b.v. een andere voeding er in te plaatsen?
Om niet meteen van het ergste uit te gaan dat er van alles defect is zou je die dus eerst kunnen vervangen en de schijven weer aansluiten.
Best kans dat hij het dan weer gewoon doet en de schijven ook gewoon kan lezen.

Compaq is soms nogal eigenzinnig qua hardware.
nee, nog niet, kost ongever 30 euro en erin plaatsen kost nog wat extra. Kan misschien beter een 2ehands lease pc kopen

Verwijderd

Topicstarter
Afwijkend
De status Afwijkend doet zich voor wanneer een dynamische schijf naar een lokale computer wordt verplaatst vanaf een andere computer waarop Windows 2000, Windows XP Professional, Windows XP 64-bit Edition (Itanium) of een besturingssysteem van de Windows Server 2003-familie wordt uitgevoerd. De status Afwijkend kan ook voorkomen op computers met Windows XP Home Edition die zijn geconfigureerd voor dual-boot met een ander besturingssysteem waarin dynamische schijven worden gebruikt (bijvoorbeeld Windows 2000 Professional of Windows XP Professional). Dynamische schijven worden niet ondersteund door Windows XP Home Edition en draagbare computers. Bij schijven met de status Afwijkend wordt een waarschuwingspictogram weergegeven.

Om toegang te krijgen tot de gegevens op de schijf, moet u de schijf toevoegen aan de systeemconfiguratie. U doet dit door de afwijkende schijf te importeren. (Klik met de rechtermuisknop op de schijf en klik vervolgens op Afwijkende schijven importeren.) Wanneer de schijf is geïmporteerd, zijn bestaande volumes op de afwijkende schijf zichtbaar en toegankelijk. Zie Schijven naar een andere computer verplaatsen voor aanwijzingen bij het verplaatsen en importeren van schijven.

U hebt echter wel toegang tot gegevens op de schijf als u werkt met Windows XP Home Edition. Als u de schijf wilt gebruiken in Windows XP Home Edition, moet u deze converteren naar een standaardschijf en gaan alle gegevens op de schijf verloren.

Waarschuwing

Converteer een dynamische schijf alleen naar een standaardschijf als u zeker weet dat u de gegevens op de schijf niet meer nodig hebt. Bij de conversie van een dynamische schijf naar een standaardschijf gaan alle gegevens op de schijf verloren.

Verwijderd

Tjonge, hoe lang zal het nog duren voordat je een waarschuwing krijgt. Of doet bij jouw internetbrowser het edit knopje het gewoon echt niet? Mijn god zeg, als je je hier registreert en graag hulp wilt met betrekking tot je probleem, houd je dan op zijn minst aan de standaardregels / adviezen van andere tweakers.

Dat gezegd hebbende: is je probleem nu opgelost of niet? Uit je voorlaatste post maak ik op van wel, maar nu je met je laatste posts weer over 'Afwijkingen' en lease pc's begint? :?

• Undertaker2
  • Laatst online: 28-01 07:24
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:11:
inmiddels is alle data van de schijf veiliggesteld, en de schijf is nu ook zichtbaar in Schijfbeheer als Dynamische Schijf met onbekent filesystem ""afwijkend" . nu kan ik de schijf via opties converteren naar standaard schijf. de schijf is dus niet kapot, maar corrupt denk ik.

Die Data recovery is dus al gedaan, alle data is nu veiliggesteld
Gozer, hoeveel waarde hecht je nou aan je eigen conclusie hierboven dat ie niet kapot is als iedereen hier op het expert forum zegt dat ie wél kapot is en je zelf bovendien met de meest idiote theorieen aan komt zetten?

Zit nou niet zo te eien man :X

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Bobmeister
nee, nog niet, kost ongever 30 euro en erin plaatsen kost nog wat extra. Kan misschien beter een 2ehands lease pc kopen
Wat is een lease-pc precies? Denk niet dat dat goedkoper is dan 30 euro.

• The_Doman
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:11:
Het IS inderdaad mogelijk dat alleen de schijfindeling corrupt is geraakt.
Dit heb ik zelf ook regelmatig meegemaakt bij het recoveren van data.

Het beste is gewoon om een diagnostic/test tool van de fabrikant van de harde schijf te downloaden en hiermee dan een zogenaamde full test/zero fill te doen.
Hierbij wordt de schijf dan volledig gewist en gecontroleerd op eventuele fouten.

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op zondag 25 april 2010 @ 08:35:
[...]

Sorry maar je theorieen zijn echt compleet uit je duim gezogen. Die schijf is gewoon kapot en zal je moeten vervangen.

Maar goed bij jou heb ik sowieso het idee dat we tegen een muur praten.
Ik irriteer me ongelooflijk aan jou berichten die lijken te duiden op opzettelijk mis-informatie te geven.
Ik heb de schijf inmiddels compleet weer werkend na nieuwe indeling, en de schijf weer opnieuw geformateerd en op dit moment is de schijf volledig werkend in mijn verkenner en wordt de backup terug gezet.

als je niet kan lezen en alleen onzinnige posts kan posten zoals hierboven en al je andere berichten , post dan niks.

Verwijderd

Topicstarter
Undertaker2 schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:36:
[...]

Gozer, hoeveel waarde hecht je nou aan je eigen conclusie hierboven dat ie niet kapot is als iedereen hier op het expert forum zegt dat ie wél kapot is en je zelf bovendien met de meest idiote theorieen aan komt zetten?

Zit nou niet zo te eien man :X
de schijf is weer volledig werkend. iedereen ben jij en nog iemand. dat zijn dus 2 mensen en dat is dus niet iedereen. groetjes en post hier aub niks want daar wordt niemand wijzer van. zeker ik niet. |:(

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-02 16:42
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 15:23:
[...]

de schijf is weer volledig werkend. iedereen ben jij en nog iemand. dat zijn dus 2 mensen en dat is dus niet iedereen. groetjes en post hier aub niks want daar wordt niemand wijzer van. zeker ik niet. |:(
Voor iemand die wel de moeite en het geld wilt uitgeven om 2 USB-doosjes 8)7 te kopen, en zich de pleuris geschrokken is van het verlies van data, begrijp ik oprecht niet waarom je je oude schijf wilt hergebruiken. Je gaat toch niet het risico nemen dat je schijfje toch kapot is, en je wederom data kwijt bent |:( ? Donder die 250 gb schijf weg, en koop voor 5 tientjes een nieuwe schijf.

Edit:
zeker zolang je niet weet wat de reden van het falen van die schijf was, kan je met geen mogelijkheid garanderen dat het niet nog een keer gebeurd.

[ Voor 9% gewijzigd door vistu op 25-04-2010 15:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Awsom schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:47:
[...]

Wat is een lease-pc precies? Denk niet dat dat goedkoper is dan 30 euro.
lease pc's , zo worden ze geadverteerd, oude ex modellen van 2./ 3 jaar oud van bedrijven die je goedkoop in een pc dumpshop koopt voor prijzen van 50 euro ofzo. zijn vaak Compaq modellen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:23:
Tjonge, hoe lang zal het nog duren voordat je een waarschuwing krijgt. Of doet bij jouw internetbrowser het edit knopje het gewoon echt niet? Mijn god zeg, als je je hier registreert en graag hulp wilt met betrekking tot je probleem, houd je dan op zijn minst aan de standaardregels / adviezen van andere tweakers.

Dat gezegd hebbende: is je probleem nu opgelost of niet? Uit je voorlaatste post maak ik op van wel, maar nu je met je laatste posts weer over 'Afwijkingen' en lease pc's begint? :?
Afwijkingen, dat is post die op de Microsoft technet website stond over deze meldingen in Schijfbeheer. Beste is dat je alleen nuttige informatie post zoals vele andere dat deden in deze postst, zodat de thread niet onnodig omhooggeschopt wordt en niet wordt vervuild door onzinnige berichten zoals u deze zelf heeft geplaast. stop daar mee aub. 8)7

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-02 16:42
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 15:31:
[...]

Afwijkingen, dat is post die op de Microsoft technet website stond over deze meldingen in Schijfbeheer. Beste is dat je alleen nuttige informatie post zoals vele andere dat deden in deze postst, zodat de thread niet onnodig omhooggeschopt wordt en niet wordt vervuild door onzinnige berichten zoals u deze zelf heeft geplaast. stop daar mee aub. 8)7
Het lef dat je hier hebt. Je wordt hier goed geholpen door een actieve community met kennis van zaken. Je post een topic op het verkeerde forum, houd je niet aan de regels, en denkt vervolgens nog het recht te hebben je op deze manier op te stellen? Op het moment heb jij meer aan de community te danken gehad, dan dat je hebt toegevoegd, probeer je ook zo op te stellen. Het zou jammer zijn als je de volgende keer geen hulp meer krijgt vanwege je instelling.

• Bobmeister
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 15:31:
[...]

Zegt meneer die 6 posts achter elkaar maakt :')
;w

Verwijderd

Topicstarter
vistu schreef op zondag 25 april 2010 @ 15:26:
[...]

Voor iemand die wel de moeite en het geld wilt uitgeven om 2 USB-doosjes 8)7 te kopen, en zich de pleuris geschrokken is van het verlies van data, begrijp ik oprecht niet waarom je je oude schijf wilt hergebruiken. Je gaat toch niet het risico nemen dat je schijfje toch kapot is, en je wederom data kwijt bent |:( ? Donder die 250 gb schijf weg, en koop voor 5 tientjes een nieuwe schijf.

Edit:
zeker zolang je niet weet wat de reden van het falen van die schijf was, kan je met geen mogelijkheid garanderen dat het niet nog een keer gebeurd.
deze schijf heb ik nu extra , hij is werkend en logische verklaring dat ze het niet deed is het spontaan uitvallen van stroom en technet berichten. de schijf is prima in orde en ook geschikt om alle tijdelijke downloads in te zetten . de schijf is nooit kapot geweest. zie Technet bericht wat ik gespost heb. corrupt dat wel, maar das wat anders dan echt hardwarematig kapot.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2010 15:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
vistu schreef op zondag 25 april 2010 @ 15:34:
[...]

Het lef dat je hier hebt. Je wordt hier goed geholpen door een actieve community met kennis van zaken. Je post een topic op het verkeerde forum, houd je niet aan de regels, en denkt vervolgens nog het recht te hebben je op deze manier op te stellen? Op het moment heb jij meer aan de community te danken gehad, dan dat je hebt toegevoegd, probeer je ook zo op te stellen. Het zou jammer zijn als je de volgende keer geen hulp meer krijgt vanwege je instelling.
het is niet mijn bedoeling post op de verkeerde plek te zetten.
zoals vermeld heb ik zeer goede hulp gehad en goede tips., maar ook onzinnige demoniseer berichten van mensen die proberen met postst de thread te verzieken door te posten dat ik onzin beweer.

als de beheerder deze berichten in het goede stukje forum wil zetten, graag.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2010 15:43 ]

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Ik ga me er niet teveel in moeien maar het enige wat de meesten hier bedoelden was iets in de aard van
"Je kent er zelf niet al te veel van, geef de schijf aan iemand die er wel verstand van heeft (niemand in de familie?) hoe pc's werken zodat je kansen op failure mislukken en je weldegelijk alle data kwijt bent"

Je hebt nu geluk dat je alle data terug hebt, maar ik zou voor alle zekerheid toch nog eens een volledige checkup van die harde schijf doen.
Kansen zijn dat er ergens een kapotte sector zit op die HDD. Zoiets heb ik al genoeg meegemaakt.

En eigenlijk, waar haal je het lef van je zo op te stellen naar mensen die je enkel probeerden helpen, maar je gewoon niet naar luisterde? Je zit hier op een forum waar genoeg mensen met verstand van zaken zitten,
al is het de laatste jaren wel wat "voller" gelopen, zitten er nog altijd genoeg mensen met verstand hier :P.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:01

sjaool

Every life should have 9 cats

Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:13:
[...]

Een voeding zelf plaatsen is prima te doen. ;)
Het ging er meer om dat je dan de schijven weer in hun eigen vertrouwde omgeving hebt hangen waarbinnen ze waarschijnlijk wel weer aanspreekbaar zijn vanwege het Compaq bios.

"When you grow up your heart dies"

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 15:18:
[...]

Ik irriteer me ongelooflijk aan jou berichten die lijken te duiden op opzettelijk mis-informatie te geven.
Ik heb de schijf inmiddels compleet weer werkend na nieuwe indeling, en de schijf weer opnieuw geformateerd en op dit moment is de schijf volledig werkend in mijn verkenner en wordt de backup terug gezet.

als je niet kan lezen en alleen onzinnige posts kan posten zoals hierboven en al je andere berichten , post dan niks.
Zolang je maar niet gaat janken als je straks weer opnieuw kan beginnen en bovendien data kwijt bent doordat de schijf toch niet goed blijkt te zijn.

Wat meer mensen hierboven al zeggen, defecte harddisks hergebruiken omdat ze het weer even doen is niet verstandig maar aangezien jij hier de geleerde (lees professioneel prutser) bent die alles van pc's weet en verder vooral goed is in mensen afsnauwen denk ik niet dat verdere hulp nog nodig is ;)

En ooh ja, gebruik de edit knop eens 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 25-04-2010 20:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:40:
[...]

Zolang je maar niet gaat janken als je straks weer opnieuw kan beginnen en bovendien data kwijt bent doordat de schijf toch niet goed blijkt te zijn.

Wat meer mensen hierboven al zeggen, defecte harddisks hergebruiken omdat ze het weer even doen is niet verstandig maar aangezien jij hier de geleerde (lees professioneel prutser) bent die alles van pc's weet en verder vooral goed is in mensen afsnauwen denk ik niet dat verdere hulp nog nodig is ;)

En ooh ja, gebruik de edit knop eens 8)7
de schijf was als dynamisch geconverteerd en dus niet defect, een tip die al eerder was gepost door een gebruiker Adslfreak en ondersteuning vond in Technet berichten. Ik heb zojuist een test op de schijf verricht en de schijf bevat geen fouten of kappotte clusters . er is dus geen defect . ;w bedankt voor uw nuttige bijdrage en meerdere demoniseerberichten maar heb toch uw posts genegeerd en de raad van anderen opgevolgd oa van Adslfreak die het antwoord al eerder poste. daarnaast kreeg ik van meerdere gebruikers goede tips, en dat kan ik op geen enkele wijze zeggen van uw post, want dat de schijf kapot moest zijn vind nergens logica in: immers dan had de andere schijf ook kapot moeten zijn. 8)7 maar u wilde niet lezen en helpen, zoals anderen dat wel wilden en meedenken dus, maar u wilde afkraken en de thread om zeep helpen. doei ;w

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 23:37 ]

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-02 17:47

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 23:29:
[...]

de schijf was als dynamisch geconverteerd en dus niet defect, een tip die al eerder was gepost door een gebruiker Adslfreak en ondersteuning vond in Technet berichten. Ik heb zojuist een test op de schijf verricht en de schijf bevat geen fouten of kappotte clusters . er is dus geen defect . ;w bedankt voor uw nuttige bijdrage en meerdere demoniseerberichten maar heb toch uw posts genegeerd en de raad van anderen opgevolgd oa van Adslfreak die het antwoord al eerder poste. daarnaast kreeg ik van meerdere gebruikers goede tips, en dat kan ik op geen enkele wijze zeggen van uw post, want dat de schijf kapot moest zijn vind nergens logica in: immers dan had de andere schijf ook kapot moeten zijn. 8)7 maar u wilde niet lezen en helpen, zoals anderen dat wel wilden en meedenken dus, maar u wilde afkraken en de thread om zeep helpen. doei ;w
Ik heb dit topic van begin tot eind gelezen, en hoe vermakelijk het ook is, de manier waarop jij je vragen stelt, je post gedrag en hoe belachelijk je je gedraagt tov mensen die je proberen te helpen, is echt een waarschuwing/ban waard.
Ontopic: Een schijf kan ook extern kapot zijn ie, mechanisch/electrisch defect. Wat jou probleem is, is vrij onduidelijk omdat je elke keer je eigen theorieen blijft aanhouden, het kan best zijn dat je een kapot gedeelte op de schijf hebt, maar dit leeg is.

Ik hoop in ieder geval, dat je iets leert van hoe het er GoT aan toe gaat, en dat is niet zoals het nu gaat.

-= Very annoying forum person =-

Verwijderd

Topicstarter
master_viper schreef op maandag 26 april 2010 @ 23:58:
[...]

Ik heb dit topic van begin tot eind gelezen, en hoe vermakelijk het ook is, de manier waarop jij je vragen stelt, je post gedrag en hoe belachelijk je je gedraagt tov mensen die je proberen te helpen, is echt een waarschuwing/ban waard.
Ontopic: Een schijf kan ook extern kapot zijn ie, mechanisch/electrisch defect. Wat jou probleem is, is vrij onduidelijk omdat je elke keer je eigen theorieen blijft aanhouden, het kan best zijn dat je een kapot gedeelte op de schijf hebt, maar dit leeg is.

Ik hoop in ieder geval, dat je iets leert van hoe het er GoT aan toe gaat, en dat is niet zoals het nu gaat.
ik denk dat ik me er niet bij neerleg bij negatieve berichten dat ik de schijf moest wegflikkeren. Ik kwam voor hulp en dan zijn er mensen die de thread proberen te verzieken met berichten dat het niet kan, dat er onzin beweerd wordt enz. Ik gedraag me allerminst belachelijk tegen mensen die hebben gepost in deze thread, ik ben juist dankbaar voor de nuttige tips. Zoals gezegt lees de post van Adslfreak en de technet berichten . alsmede goede behulpzame tips die ik van anderen heb gehad _/-\o_ jammer dat er mensen vasthouden aan hun eigen theorieën en de thread / probleem als belachelijk proberen af te doen en zo proberen de zaak om zeep te helpen. Ik denk dat er z'n 85% goede tips zijn gepost en z'n 15% van mensen die met meerdere negatieve posts de zaak om zeep probeerden te helpen. Maar goed dankzij de nuttige tips van mensen die wel een ander wilen helpen zonder aan eigen theorieën te willen vasthouden (al heeft het een week geduurt) ben ik toch met het probleem geholpen ... _/-\o_

dat het topic in het verkeerde forum is gepost is een vergissing geweest. desondanks hoop ik dat het topic alsnog op de juiste plaats gezet kan worden zodat anderen met hetzelfde probleem hier ook nuttige informatie kunnen halen bij het oplossen van hun schijfprobleem.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 10:38 ]

• Bobmeister
Het is al op de juiste plek gezet :')

Verder; jij luistert niet echt naar commentaar op je (post)gedrag hier. VIND DE EDIT KNOP EENS!!!!!111 Verder; dat je schijf het nu weer doet betekend bij lange na niet dat hij het morgen nog doet. Hij kan zo weer zichzelf resetten (oid) als er iets fout mee is. Met een auto waarvan de motor kapot is, maar die het wel soms een keertje een weekje doet ga je ook geen wereldreis maken. Zet dus ook niet je belangrijke data op een schijf die het soms even doet, maar waarvan je niet zeker weet dat die wel 100% in orde is, aangezien je ons geen duidelijke informatie geeft.

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-02 17:47

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

jammer dat er mensen vasthouden aan hun eigen theorieën en de thread / probleem als belachelijk proberen af te doen en zo proberen de zaak om zeep te helpen
Hoe noemen we dit ook al weer? Pot verwijst? Iets in die richting voor zover ik weet....

Ik ben blij dat je schijf weer werkt, ook al kan dit tijdelijk zijn zoals je al eerder werd verteld, dus wees verstandig en maak een goeie backup.

-= Very annoying forum person =-

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
_O- @MarsPolaris: ik heb me slap gelachen om deze thread. We zijn niet eigenwijs ofzo....

<<ik denk dat ik me er niet bij neerleg bij negatieve berichten dat ik de schijf moest wegflikkeren.>>

Wegflikkeren van dat ding lijkt me een strak plan. Had ik al 2 pagina's terug gedaan als ik jou was!

|:( |:( |:(

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03-2025

Overlegne

Calvé Pindabaas

Ik had de hele pc en de USB dozen collectie al het raam uit gegooid *O*
Maarja, wie ben ik? :/

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 22:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik heb het topic eens vluchtig doorgenomen en dit gaat werkelijk nergens heen. Marspolaris, verdiep jij je eens in de huisregels van GoT, want zoals reeds meerdere malen is aangegeven de edit knop is niet voor niets aanwezig en je lijkt hem onophoudelijk te negeren. Het kicken van je eigen topic binnen de 24 uur wordt niet echt op prijs gesteld. Verder, wat betreft de externe hareschijf, als deze nu weer funtioneerd en jij vertrouwt hem dan gewoon blijven gebruiken.

Voor de andere in deze heftige discussie, als iemand zijn antwoord denkt gevonden te hebben, ga dan niet een dergelijke gevecht aan. Ookal is het mogelijk niet de verstandigste keuze, in dit geval is Marspolaris tevreden met het resultaat, laat het daar dan bij, ondanks dat het mogelijk niet de verstandigste keuze is. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.