HI Sms DUBBEL AAN naar 1266 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354749

Topicstarter
Hallo,

Ik ben na 1 april klant geworden bij HI en wilde gebruik maken van dubbele SMSjes door een SMS te sturen naar 1266 met als tekst DUBBEL AAN. Tot mijn verbazing kreeg ik het volgende SMS terug:

SMS verdubbelaar is helaas niet te combineren met jou abonnement. Ga voor meer informatie naar hi.nl/1266 .
Groeten van HI

Er staat duidelijk op hun website dat ik er gebruik van kan maken. Ik heb een HI 20 abonnement.

Hebben andere hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik zit met dat probleem.
Heb een BlackBerry Studenten Abbo van Hi Online.
Ik ga Hi klantenservice morgen wel even opbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:59

Christiano007

Ich bin der champion

Ik heb het probleem ook.

Had eerst een oud contract, week geleden verlengt dus nieuwe voorwaarden en ik krijg ook de melding.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuling
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-05 19:19
Haha, dat is toevallig, kreeg vanochtend inderdaad dezelfde melding, terwijl mijn contract vorige week is verlengd! Ik heb direct een mail gestuurd naar de klantenservice om e.e.a. te laten nakijken. Afloop van 't verhaal zal morgen wel bekend zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus toch even vanmiddag gebeld met de klantenservice via 1200.
Zij hebben direct de SMS verdubbelaar voor mij aangezet. Kreeg een uurtje later een SMSje dat het geactiveerd was.
Dus misschien ook een tip voor jullie!
Mijn abonnement was vorige maand verlengd en sindsdien had ik het niet meer ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2010 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:59

Christiano007

Ich bin der champion

Ik heb net gebeld, en ze hebben het voor mij geactiveerd. Krijg nu gelijk een smsje dat het geactiveerd is.

Oftwel, even bellen!

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-07 12:38

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Ja en dan het liefst met je mobieltje tegen de kosten voor het voeren van een mobiel gesprek.. Geldklopperij :P

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354749

Topicstarter
Ik ga ze ook morgen even bellen om het te activeren. Wel jammer dat het op deze manier moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt dat hele 1266 niet: ik heb vrijdag de Eindeloos sms bundel aangezet (via de mobiel), maar als ik Saldo extra sms naar 1266 komt er helemaal geen sms binnen. Vage toestand. En het gewone saldo (via 1244) gaat wel naar beneden...! Via Hi online zie ik dat de Eindeloos sm bundel wel aanstaat. Vaag gedoe, hoor, daar bij Hi... Ik snap nog steeds niet dat ze tegenwoordig niet gewoon kunnen melden (ook online) hoeveel belminuten en sms'jes je nog hebt. Daar heb je toch computers voor...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:14

ManiacsHouse

Scheisse!

Hier werkt het wel... Echter ging het bij mij om een verlenging. Voor de grap (n.a.v. dit topic) een gesmst. Kreeg een sms dat per vandaag werd aangezet. WTF?! Het stond toch aan? Abo verlenging lijkt me stug dat je dat dan weer moet aanzetten... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hier werkt het vanochtend opeens ook...! Tot mijn verbazing wordt zelfs het exacte aantal sms'jes aangegeven van die Eindeloos bundel...! Waarom dat dan niet kan met het gewone abonnement (dus minuten i.p.v. procenten) is mij een raadsel...

Van mij mag de overheid hiervoor wel wat strakkere regels opleggen, want ook per provider verschilt het nut van de verstrekte informatie enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:10
@ManiacsHouse: Bij een verlenging moet het wel degelijk aangezet worden, helaas. Als je het bij een verlenging dus niet aanzet, ben je opeens het dubbele kwijt. Dit zou binnen de telecomretailers ook bekend moeten zijn (Hi heeft zelfs kaartjes uitgeleverd om aan klanten mee te geven), is dit je niet verteld en heb je er ook geen kaartje of wat bij zitten?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp!tF!re schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:14:
Dit zou binnen de telecomretailers ook bekend moeten zijn .
Ik heb niet zo'n hoge pet op van telecomretailers... Mijn vrouw zit bij T-Mobile en heeft zo'n 1000 sms bundel. Mijn dochter zit bij Hi en ging constant over haar 'abonnementstegoed' heen: dus ik vragen bij de telecomretailer of ik dat Hi abo kon laten omschakelen naar een T-Mobile abo omdat ze daar zo'n 1000 sms bundel hebben. I.p.v. dat die kerel dan zegt 'O, dat hebben ze bij Hi ook en dat kan je NU aanzetten', ging hij helemaal uitrekenen wanneer ik het huidige lopende abonnement kon laten omzetten en hoeveel een nieuw abo dan ging kosten, etc. Met als gevolg dat m'n dochter in de tussentijd alweer vier keer dik over haar tegoed is heengegaan...
Stomtoevallig moest ik vorige week in een andere telecomshop zijn en ik dacht 'Laat ik het nog eens vragen hoe het ook alweer zit' (ook omdat het me nog steeds niet duidelijk was of ik m'n abo nou echt daadwerkelijk moest verlengen of dat dat gewoon automatisch zou gaan) en daar zei de vrouw achter de balie metéén 'O, dat kan bij Hi ook, hoor!' Ze verwees me toen alsnog door naar de Hi klantenservice (die niet bepaald gratis is), maar gelukkig kwam ik in dezelfde stad een Hi-winkel tegen en daar vertelden ze me dat het gewoon kon via het versturen van een sms. Alhoewel daar ook wel weer overleg voor nodig was tussen twee verkopers, want eentje wist duidelijk niet waar 'ie het over had...

Ja, okay, ik had het zelf op internet kunnen uitzoeken, maar ik zie regelmatig de bomen in het bos niet meer door alle mogelijke abonnementsvormen en paketten en bundels en weet ik veel... Ik vind het vaak hopeloos ingewikkeld allemaal: wat dat betreft niet gek dat de retailers het ook niet altijd op een rijtje hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-07 16:16
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:00:
En hier werkt het vanochtend opeens ook...! Tot mijn verbazing wordt zelfs het exacte aantal sms'jes aangegeven van die Eindeloos bundel...! Waarom dat dan niet kan met het gewone abonnement (dus minuten i.p.v. procenten) is mij een raadsel...
Zal wel te maken hebben met het tariefverschil tussen belminuten en smsjes. Bij Eindeloos sms heeft iedere klant 1000 smsjes, welk abonnement je ook hebt.
Sp!tF!re schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:14:
@ManiacsHouse: Bij een verlenging moet het wel degelijk aangezet worden, helaas. Als je het bij een verlenging dus niet aanzet, ben je opeens het dubbele kwijt.
Dat geldt toch alleen met een verlenging / overgang van de Hi euro-abonnementen naar een Hi Bel&sms-abonnement? Of hebben ze dat veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:10
@Jelle: Klopt helemaal, dat is veranderd.. Ook de Hi Bel&SMS abonnementen hebben dit (vnl. omdat deze in 2010 weer veranderd zijn, de tarieven, dus effectief heb je weer een nieuw tariefplan zoals euro > bel&sms).

@J van E: Erg triest als je dat soort dingen leest, daarentegen kan men niet alles weten (en zolang ze weten waar ze de informatie moeten vinden is het toch prima?). Dat die persoon dat niet zegt is inderdaad erg vreemd, weet daarentegen wel dat veel klanten daardoor niet meer bij een provider willen zijn: wellicht dat hij/zij verkeerde conclusies heeft getrokken (gebaseerd op ervaring en niet op jouw situatie). Overigens geef ik zelf ook altijd het advies om te bellen met de KS, ik heb meermaals meegemaakt dat het activeren van de Eindeloos SMS niet werkte dmv SMS: de KS kan het eigenlijk altijd wel (maar die is toch niet duur? Gaat gewoon van je belminuten af dus het komt niet boven je bundel)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348731

Trucker Her schreef op maandag 19 april 2010 @ 18:49:
Ja en dan het liefst met je mobieltje tegen de kosten voor het voeren van een mobiel gesprek.. Geldklopperij :P
Momenteel is het gebruik van de Hi klantenservice gratis, mits je met je eigen mobiele telefoon belt. Dat scheelt natuurlijk helemaal.
ManiacsHouse schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:27:
Hier werkt het wel... Echter ging het bij mij om een verlenging. Voor de grap (n.a.v. dit topic) een gesmst. Kreeg een sms dat per vandaag werd aangezet. WTF?! Het stond toch aan? Abo verlenging lijkt me stug dat je dat dan weer moet aanzetten... :(
Wanneer je de Hi Eindeloos SMS bundel aanvraagt terwijl je hem al hebt, krijg je ook de melding dat hij is aangezet. Wat er technisch gezien gebeurd is dat de bundel wordt beëindigd en direct weer wordt geactiveerd.
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:41:
[...]

Ik heb niet zo'n hoge pet op van telecomretailers... Mijn vrouw zit bij T-Mobile en heeft zo'n 1000 sms bundel. [..] Ik vind het vaak hopeloos ingewikkeld allemaal: wat dat betreft niet gek dat de retailers het ook niet altijd op een rijtje hebben...
Je kunt inderdaad altijd navraag doe bij een telecomretailer. Wat goed is om te bedenken is dat ze vaak abonnementen aanbieden van zowel Vodafone, KPN, Telford, Hi, T-Mobile enz. Het valt dan ook niet mee om van alle abonnementen, alle kennis paraat te hebben. Een telefoontje naar de klantenservice kan dan soms een betere oplossing zijn.
Pagina: 1