• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-02 17:05
Tweakers,

Ik zit met volgende verhaal.. Graag hoor ik wat jullie er van vinden..
Ik heb een jaar of 3 geleden en LCD-tv gekocht bij de Macro. Het gaat hier om een Sharp Aquos. Typenummer Sharp Aquos LC-32GA6E.. Ik kon deze zeer voordelig aanschaffen, omdat deze refurbished was. Ik heb destijds samen met de LCD-tv 5 jaar garantie bijgekocht. Na een half jaar begon de ellende....

Tot op heden is de tv 3x terug geweest naar de reparateur. Eerst omdat ik erg veel roze in het beeld zag tijdens het tv kijken. Gerepareerd, maar na een jaar kwam het weer terug en hebben ze het moederbord vervangen. Ik weet niet precies wat ze de eerste keer gedaan hebben. Misschien wel hetzelfde..

Ik zat vandaag naar een lekker filmpje te kijken in .mkv formaat en vooral in de donkere scenes is goed zichtbaar dat er over het hele beeld een soort van wit/grijzige waas overheen hangt. Ook zie je wat lichtere strepen verticaal lopen. Wanneer er kleur in beeld komt, is het niet zichtbaar.. Ik weet niet of dat aan de ouderdom van de tv ligt, omdat misschien de techniek toen nog niet zo ontwikkeld was, maar het stoort wel heel erg moet ik zeggen. De randen boven en onder de film zouden normaal zwart moeten zijn, maar die zijn gewoon lekker wit/grijs!

Is er iets stuk of ligt het de oude techniek?

Hier wil ik mening graag over weten. Mochten jullie dit als een reparatie aanzien, zou ik dan een nieuwe tv kunnen eisen? Want een tv die 4x terug is gegaan binnen 3 jaar vind ik echt bezopen! Ik vind het ronduit slecht.. Wat denken jullie?

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
- Wat is de kwaliteit van de mkv films? Is t beeld bijvoorbeeld ook zo slecht wanneer je een dvd afspeel?

- hoe staan je beeldinstellingen van de tv (en van je videokaart)?

- is de kabel goed? Als je n hdmi gebruikt: meestal heeft n hdtv 1 hdmi-ingang die speciaal bedoeld is voor gebruik met n pc.

- vaak kan je in de instellingen van de tv aangeven hoe zwart de balken getoond moeten worden, al ken ik dit alleen van plasma's.

Mocht t weer n defekt zijn aan t toestel dan zou ik s kijken of er niks te regelen valt met die winkel. Balen hoor!

[ Voor 29% gewijzigd door Ferry34 op 18-04-2010 16:08 ]

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-02 17:05
- Ik mag aannemen dat .mkv van betere kwaliteit zijn dan dvds.. Op mijn iMac (1920x1080) is dit iig duidelijk zichtbaar.

- Beeldinstellingen van de tv heb ik geen flauw idee van.. Volgens mij gewoon om automatisch haha.. Ik heb de tv aangesloten op een Asus O!play..

- Ik gebruik dezelfde kabel als op mijn ps3, dus daar zal het probleem niet liggen denk ik..

Wanneer de ps3 aanstaat en ik tv aan het kijken ben met kleur bijv. valt het eigenlijk wel mee.. Het is echt wanneer ik films wil gaan kijken dat het begint te irriteren!